• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Test]Poorboy's Black Hole: filling test

Ik moet zeggen, ik heb een fles Black Hole en White Diamond staan maar zie éigenlijk niet echt veel effect. Ik breng het alleen altijd op zonder kracht, dus gewoon met een zwarte handpad zonder kracht te zetten even er overheen. Zou het zoveel schelen met de DAP?
 
Ik heb indertijd nog zo'n fles BH van 946 ml (?) besteld en een paar keer uitgeleend , ik vind ze iig niet meer terug tussen al mijn andere spullen en ga er ook maar 1tje terug bestellen........weldra .
 
ik heb nog een paar boeken over wetenschappelijk onderzoek liggen denk dat dat best handig zou zijn voor testjes, als je wilt weten of 1 ding werkt moet je zoveel mogelijk dezelfde behandeling geven dus ook de dap is het dan zonder glaze maar wel met een glijmiddel of zoiets!
 
Camiel;329038 zei:
Ik moet zeggen, ik heb een fles Black Hole en White Diamond staan maar zie éigenlijk niet echt veel effect. Ik breng het alleen altijd op zonder kracht, dus gewoon met een zwarte handpad zonder kracht te zetten even er overheen. Zou het zoveel schelen met de DAP?

Lees even de gebruiksaanwijzing:rules
Zowel de Black Hole als de White Diamond moet zolang ingewerkt worden totdat er weer een glans verschijnt. Dus zomaar even overheenzetten als een wax heeft geen effect. Daarom is het makkelijker machinaal op te zetten/in te werken.
 
In die paar seconden gaat Black Hole echt geen noemenswaardig polijstend effect geven. Met de hand had ik het zelfde resultaat gehad.
Al diverse malen op clinics gedemonstreerd vandaar dat ik dat met 100% zekerheid kan zeggen.

Je haalt Black Hole vaak pas compleet weg met 100% IPA en na meerdere keren dus na een waxje/sealant haal je echt niet alles zomaar weg.
 
Black Hole was 4 jaar geleden één van de eerste detailproducten die ik hier kocht en ik gebruik het vandaag de dag nog steeds naar volle tevredenheid. Dus voor mij is het zeker een blijvertje! :ja
 
freddyevo2;329041 zei:
Lees even de gebruiksaanwijzing:rules
Zowel de Black Hole als de White Diamond moet zolang ingewerkt worden totdat er weer een glans verschijnt. Dus zomaar even overheenzetten als een wax heeft geen effect. Daarom is het makkelijker machinaal op te zetten/in te werken.

Ah, een gevalletje RTFM :-b

Nee ik het het enkel begrepen als even opbrengen en dan laten hazen, maar niet zozeer het uitpoetsen ervan. Ga ik dat de volgende keer doen, thanks!
 
Erg mooi filmpje!
Resultaat is super goed zichtbaar!

Vraag me nu alleen wel af hoeveel Black Hole nog toevoegt als er geen swirls zijn om te verbergen, dus na finishen met finale op zwart bijvoorbeeld?
 
Het maakt de lak wat donkerder, meer diepte. Hoe beter je polijst hoe kleiner het effect maar dat het wat doet is zeker.
Alleen als geheel valt het soms niet zo op, niet zoals in dit filmpje maar het maakt wel duidelijk dat het de lak donkerder kan maken.
 
Zit met hetzelfde puntje als Jacco. Op mijn zwarte auto na alle polijstrondes niet echt zichtbaar verschil. Is het dan "beter" om deze stap over te slaan zodat de sealant/wax beter hecht (en dus langer blijft zitten) of maakt dit geen fluit uit?
 
Ik vind een wax veel makkelijker en beter uitsmeren op een "geglazede"lak dus voor mij altijd een glaze.
Hoeveel langer blijft een wax langer zitten zonder glaze?
 
Dat zijn interessante vragen natuurlijk, misschien een iets uitgebreidere test opzetten? Als daar natuurlijk tijd voor is, volgens mij zijn jullie al druk genoeg daar.
 
ik gebruik het op mijn eigen auto ook bijna nooit.

Het voegt niets zichtbaars toe en heeft geen positief effect op de standtijd van de wax lijkt mij.

Gevoelsmatig wordt de standtijd juist korter maar hoeveel en of dat echt zo is ? Geen idee...

Maar op een auto die niet 100 procent strak is gepolijst is dit wel een super product. Zoals te zien is in het filmpje.

Even snel de auto van de buurman ophalen of je auto is wel weer toe aan een polijst beurt maar moet even snel netjes worden gemaakt....
 
Denk dat er werkelijk weinig verschil te merken is in standtijd tussen wel of geen glaze aangebracht. De lagen die je aanbrengt zijn zo flinterdun dat ik de indruk heb dat het niet heel veel uit moet maken.
 
Pfff Dennis, nu heb ik weer spijt dat ik mijn Black Hole heb verkocht.. :D

Ging je ook geen review maken van de Tuff Shine? ,^^
 
Het is zo makkelijk en prettig om te gebruiken met de juiste handelingen dat ik me afvraag waarom niet!
Veel plezier van en ik kijk met mijn ogen, dus geen microscoop en zie resultaat in wat ik doe.
Die ene stap in heel de verzameling maakt dan ook niet echt veel uit ruim een halfuurtje.

Bij mij een blijvertje onder de EX-P en Natty's blue!
Ook de WD zit in mijn verzameling. (binnenkort eens gebruiken)
 
Dennis als je dat doet maak dan eens een 50/50 op je motorkap van BH en WB ben benieuwd hoe het verschil eruit ziet op de lak.

Verder helemaal met je eens heb dan wel de mothers step 2 in mijn colelectie (BH of WD volgt zodra deze op is) maar ook ik zie het verschil heel goed op de lak. En ja het kost een half uurtje extra maar wat is dat nu op alle tijd die we erin steken.