• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

* TEST * Sonax - Profiline CC36 Ceramic Coating (BMW E36)

Zou ik zeker doen, je weet maar nooit;)
Maar goed dat je het product eerst op een testpaneel uitgeprobeerd hebt.
Wat ik al eerder zei, gewoon opnieuw proberen en je nu wel aan de regeltjes houden hè:D

Hey! Daar hield ik mij ook aan, haha! Alleen toen het mis ging ging ik dingen proberen. :)

Je zou nu inderdaad zeggen: Opnieuw aanbrengen en NIET na een uur de auto gebruiken. Maja, dat moet juist kunnen, hahaa!

Dussss... ja... Word effe uitvogelen. :)
 
Ik bedoelde alleen niet wassen binnen 3 dagen;)

I get ya! :) Maja, als het vóór mijn 'te snel wassen' al afgelopen was, maakt het ook niks meer uit. ;)

Ik zal Sonax opnieuw een mail sturen met daarin een link naar het forum. Hopelijk krijg ik dan wél reactie of anders bel ik gewoon. (Volgens mij zat er ook een kantoor van Sonax in Houten ofso)
 
* UPDATE *

Een reactie op mijn eerste e-mail, waarin ik aangeef dat ik de Sonax ga testen en verslag ga uitbrengen op dit Forum en graag wat aanvullende informatie wilde, daar kreeg ik geen reactie op en ben toen maar gewoon begonnen met de applicatie.

... Vervolgens de nodige complicaties...

Zojuist heb ik wél reactie ontvangen van Sonax! Zij hadden inmiddels mijn beide e-mails ontvangen en zij zagen bij de tweede dat de eerste niet goed was verzonden. ( Typfout in het e-mailadres. :D ) Ik wil dus ook even rechtzetten dat Sonax wel degelijk reactie had gegeven en dit ook de volgende dag al gedaan had.

===============================================================

Zijne Detail-majesteit Quantoxx,

Tot onze spijt is er vrijdag een foutief emailadres gebruikt waardoor de antwoorden op uw vragen m.b.t. CC36 niet tijdig bij u zijn aangekomen. Onze excuses daarvoor.
Verderop in deze email treft u de antwoorden alsnog aan.

Inmiddels hebben wij een tweede email van u ontvangen met de problematiek zoals u deze beschrijft n.a.v. de test op het paneel. De inhoud van deze email is doorgestuurd naar onze experts in ons laboratorium te Neuburg aan de Donau. Zij zullen hierbij ook zeker de door u geplaatste afbeeldingen en video’s op het forum bekijken. Mocht u nog meer beeldmateriaal hebben wat voor onze experts van belang kan zijn dan ontvangen wij deze graag van u.

Wij hopen spoedig van onze Duitse collega’s een antwoord te ontvangen echter gezien de vertaalslag die gemaakt moet worden kan dit enige tijd in beslag nemen.

Nogmaals bedankt voor uw reactie en onze complimenten voor het reeds bestaande verslag op het forum.


Met vriendelijke groet,


===============================================================

Uw vragen:

  • Is er een minimale en maximale omgevingstemperatuur bij het aanbrengen van de CC36?
Antwoord SONAX: De optimale omgevingstemperatuur voor het verwerken van CC36 ligt tussen 15 en 25 °C. Bij temperaturen onder de 10 ° en boven 35 °C wordt het aanbrengen van CC36 afgeraden.

  • Wat is de pH-tolerantie van de CC36?
Antwoord SONAX : De PH- tolerantie van CC36 ligt bij pH11.

  • Begrijp ik het goed dat de CC36 geen dikte en/of hardheid toevoegt aan de lak? (Géén krasbestendigheid?) Zo wel, wat zijn hiervan de waardes?
Antwoord SONAX: CC36 condenseert de lak met harde SiO2- deeltjes. Bouwt hierbij geen dikke laag op waardoor de blanke lak flexibel blijft.

  • Een vaak voorkomend probleem bij aerosol is dat de spuitmond verstopt kan raken ná gebruik. De spuitmonden van de CC36 kon ik zojuist niet loshalen van de cans om eventueel schoon te maken. Heeft u hier advies over?
Antwoord SONAX: De inhoud van de aerosol is geschikt voor een voertuig. Het probleem van de spuitmond speelt hier derhalve geen rol.

  • Is de CC36 ook geschikt om op glaswerk te gebruiken?
Antwoord SONAX: CC36 is niet bedoeld om op glasoppervlak toe te passen. Wel is het mogelijk om velgen of gefoliede voertuigen met CC36 te behandelen.


===============================================================
 
@Micha D. - Zeker weten! Het zal dus nog wel even duren, denk ik.

Ik denk dat ik ondertussen gewoon aan de ZomerPrep begin, 915 erop zet en als ik weer verder kan met de CC36 zal ik de boel klaarmaken met een finishing combi. :)

... Of Sonax geeft aan dat ik simpelweg een beunhaas-poetser ben en beter een andere hobby kan gaan zoeken. Die optie houd ik ook ruim open, haha! :p ...
 
  • Leuk
Reactions: SvA
* UPDATE *

Donders, dat is snel; Ik heb al reactie gehad van Sonax! :D

=================================================

Geachte heer,

Wij hebben, zoals aangegeven in onze email van 26 juni jl. uw bevindingen van het resultaat van de CC36 behandeling doorgestuurd naar ons laboratorium in Duitsland.
Vandaag ontvingen wij de volgende reactie die wij u doen toekomen.

Het door u toegestuurde beeld en video materiaal is met grote aandacht bestudeerd. De CC36 is, voor zover dit nu na te gaan is, op de juiste manier aangebracht. Het betreft de eerste maal dat SONAX dit voorval zo onder ogen krijg waarmee de volgende vragen zijn ontstaan;

  • Is bij u bekend van welke laksoort de testmotorkap is voorzien?
  • Is het mogelijk dat de motorkap tussen de eerste test en de tweede test met een doek is schoongemaakt waar (nog) oplosmiddel op zat / of eerder hiermee in aanraking is gekomen?
  • Is de motorkap wellicht tijdens het wegzetten / opbergen in contact gekomen met oplosmiddel houdend materiaal of oplosmiddel houdende dampen o.i.d.?

Wij vragen u om de behandeling nogmaals uit te voeren. Hierbij is het uiteraard van groot belang dat er uitsluitend met schone microvezeldoeken e.d. gewerkt wordt en CC36 wordt aangebracht in een droge omgeving en bij een juiste omgevingstemperatuur van minimaal 15 °C en max. 25 °C . Na de behandeling het behandelde oppervlak minimaal 3 dagen niet wassen of opwrijven.

Graag ontvangen wij na deze tweede test uw resultaatgegevens (indien mogelijk weer ondersteund met beeld en video materiaal)

Wij vertrouwen erop u met deze informatie voor dit moment voldoende te hebben geïnformeerd en zijn in afwachting van uw nieuwe testresultaten.


Met vriendelijke groet,


SONAX GmbH

=================================================

Ik zal reageren op de vragen en binnenkort het testpaneel opnieuw voorbereiden op een tweede test. Ik was vandaag al begonnen aan de ZomerPrep, maar dit laat dan nog even op zich wachten. :p


To be vervolgd. :D
 
Ik mis even waarom je het niet gewoon op je auto probeerd.

Dan kan je pas echt zien was de coating doet in verschillende omstandigheden.
Ik vind het ook een beetje zonde om een dure coating op een teskap te smeren.

Ik wilde gewoon weten hoe-of-wat qua applicatie. Ik weet niet wat ik er van moet verwachten, dus waarom niet even testen? :)

Er kon altijd iets mis gaan. Zo zie je maar. Nu is het 'alleen' maar een beetje de hydrofobische eigenschappen en valt het wel mee, maar het had ook wat anders kunnen zijn.

Daarnaast kan ik niet mijn auto in een rukbunker zetten zoals jou en alles op m'n gemakkie testen! Een paneel zet ik nog wel even binnen, de auto word nogal proppen...
 
  • Leuk
Reactions: Micha D.
Het mooie van deze coating was toch juist dat je geen rukbunker nodig had :p
True! Maar het was ruim boven de 25 graden overdag, dus wilde sowieso niet overdag de coating aanbrengen. ;) (In de avond gedaan) Maar goed ook, want nu weet ik dat dit ook niet verstandig is. :)

Onder een partytent, dus uit de zon, is mogelijk. Maar niet als het buiten veel warmer is dan 25 graden.

Hmmm.. Had ik maar een rukbunker, hahaa!

Als de volgende test wél goed gaat, dan ga ik de CC36 buiten op de auto aanbrengen. Dus wel op straat, eventueel onder een (deels gesloten) partytent. ;)