• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

* TEST * Sonax - Profiline CC36 Ceramic Coating (BMW E36)

@Blade - Neuj! Het was overdag te warm, dus heb het in de avond gedaan. Maar goed ook, want overdag zou het dus te warm zijj geweest. :)

Ik wist nog niet of er een min-max temperatuur was. Heb jij dat wel ergens kunnen lezen? Op de doos zag ik niets staan en in de webshop ook niet.

Heb ik er dan overheen gelezen?! ;)
 
Duidelijk. Ik kan die temperatuur ook niet zo snel vinden, stond dus alleen in de mail?
Hey kerel! :D

Ik dacht al; ''Fack! Heb ik er dan alsnog overheen gelezen?!'' :p

Jup, de dingen die ik in de e-mail aan Sonax gevraagd had, die kon ik zelf niet terugvinden op hun websites. (Normaal - Profi)

Vroeg mij alleen af wat er precies bedoeld word met het antwoord op mijn vraag over ''pH-tolerantie''. Het antwoord was dat dit ''11'' is, maar ik weet niet hoe ik dit moet zien. Bij Nanolex en Gyeon ligt de pH-tolerantie verspreid over de schaal, zoals bijv. tussen de 2-11. Moet ik bij de ''11'' dan denken van 0 tot 11? (zal wel niet, maar iets anders kan ik er ook niet van bakken! :p )

Misschien kan @Tim of @Dibbuz hier duidelijkheid over geven? Or anyone else for that matter. :D
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Volgens mij houdt dat dus ook in tot 11, eigenlijk gelijk aan Gyeon of Nanolex. pH schaal is 1-14 als ik me de middelbare school goed herinner, van basisch naar zuur, dus tot 11, vrij zuur, zou ook Sonax moeten blijven zitten.
 
Volgens mij houdt dat dus ook in tot 11, eigenlijk gelijk aan Gyeon of Nanolex. pH schaal is 1-14 als ik me de middelbare school goed herinner, van basisch naar zuur, dus tot 11, vrij zuur, zou ook Sonax moeten blijven zitten.

Ik dacht dat een pH-tolerantie 7 als midden zou hebben (Neutraal) en dan inderdaad uit kon lopen richting de 0 of 14 en niet beginnende op één van deze uitersten. :p

  • pH 12: ovenreiniger
  • pH 11,5: huishoudammonia (verdunde ammonia)
  • pH 8,5: zeewater, darmsap (iets verhoogde pH door gal)
  • pH 7,4: menselijk bloed
  • pH 7: zuiver, gedestilleerd water (neutraal)
  • pH 6: natuurlijke regen, urine
  • pH 4: zure regen, tomatensap, bier

Dus dan zou de CC36 wel ZOUTZUUR aankunnen, maar een OVENREINIGER niet. :p
 
  • Leuk
Reactions: Blade en tembaco
Oh ja, zo was het, 14 was basisch:p Snap je vraag, om nou met zoutzuur je auto te wassen ipv een ovenreiniger :joy: Dan is die tolerantie van 11 wel weer apart...
 
En hier weer doorrrr dus :) Heb je al enig idee wanneer je een nieuwe test gaat doen? @Quantoxx

Gek genoeg heb ik ineens weer meer klusjes om te doen. Stond op iemand z'n oprit te polijsten en de dagen daarna spraken mensen mij aan voor dingen van krasjes wegpolijsten tot full details. :)

Maja... ik heb geen werkruimte, dus doe dingen in de avonduren dn kom dus niet snel toe aan mijn eigen dingen.

Ik hoop volgende week toch wel het testpaneel te kunnen polijsten en opnieuw de CC36 aan te brengen.



Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
* UPDATE *

Inmiddels is er al meerdere malen contact geweest met Sonax en zoals je in de vorige updates kon merken gaat dit erg netjes. Regelmatig werd er om aanvullende info gevraagd en interesse/medeleven getoond en ik heb zeker het gevoel at er veel gebeurt en gedaan word voor mij als consument. Pluimpje waard! :D Ook zijn zij erg benieuwd wat de tweede test zal opleveren.

Er is inmiddels ook zoveel mogelijk informatie vertaald door Sonax om dit weer door te spelen aan het laboratorium in Duitsland. Hier zijn zij bezig om uit te zoeken wat de clou zou kunnen zijn. (Forum topics, video-en-beeldmateriaal, aanvullende tekst en uitleg, e-mailcontact, etc)

Eén van mijn laatste vragen die ik Sonax stelde; ''Hoeveel kan ik gemiddeld coaten met de CC36? Inmiddels heb ik al een testpaneel gedaan en zal ik een tweede ook gaan doen, maar ik vraag mij af of ik nu nog mijn eigen auto kan behandelen.''

Sonax kon mij vertellen dat er met één CC36-kit ruim voldoende zou moeten zijn om één personenauto te kunnen behandelen. Hierna het volgende;


... '' U heeft de tijd en moeite genomen om de CC36 van SONAX te testen voor Carclean.com en hiervan verslag te doen op het forum (inclusief uitgebreid beeld en videomateriaal) . SONAX waardeert deze inzet zéér.
Uiteraard betreuren wij het dat de eerste test nog niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd. Inmiddels heeft u voor deze test enig product reeds verbruikt en kan het niet zo zijn dat u nu voor uw eigen auto tekort komt. Dit, in combinatie met uw geïnvesteerde tijd en verslaglegging, is voor ons de reden om aan u een nieuwe set te verstrekken. Daarmee is SONAX er zeker van dat u voldoende product heeft voor uw eigen auto en kunt u het overige gebruiken voor eventuele andere testen. (ondersteund met video en beeldmateriaal). Het betreft derhalve een uitzondering die wij maken. ''...


Nice! Ook dit verdiend weer een pluimpje. :D Ik heb dan ook aangeboden om de CC36 op velgen te testen. Ook wil ik testen of het, ondanks dat het niet word aangeraden, op glaswerk negatieve effecten heeft.

Ik hoop aankomende week het testpaneel weer te kunnen polijsten en vervolgens een tweede test uit te voeren.





Greeeeetz
 
U heeft de tijd en moeite genomen om de CC36 van SONAX te testen voor Carclean.com en hiervan verslag te doen op het forum (inclusief uitgebreid beeld en videomateriaal) . SONAX waardeert deze inzet zéér.

Ik vermoed dat Sonax zich nog wel een akefietje weet te herinneren betreffende een alcantara reiniger....o_O Vandaar dat ze zo meewerken.
 
Manmanman, dat was me een verhaal. Dat heb ik nog wel eens teruggelezen. Anyway, goed om te zien dat ze er kennelijk van geleerd hebben.