* UPDATE *
Vanavond het testpaneel weer strak gemaakt middels Rupes 21 + LC Orbitals 7'' + S3 / S30. Althans, ik niet... m'n vrouwtje!
( Die muts kreeg het paneel goed strak. Maar dat heb ik uiteraard niet gezegd! Donders... Ik vroeg alleen of ze met mijn Rupesje wilde spelen )
Paneel ontvet en binnen in de schuur gezet. Klaar voor de CC36!
Deze keer heb ik de handelingen niet gefilmd. Ik heb namelijk precies dezelfde handelingen gedaan, dus dat is al duidelijk.
Wél heb ik foto's gemaakt want deze keer waren er dingen die opvielen tegenover de eerste poging;
BASE COAT -->
Applicatie - criss cross, 30-60 seconden curen, afnemen.
Na aanbrengen, 45 seconden -->
Na afnemen, vlekvrij -->
Na dit eerste vlak meteen het tweede en derde vlak -->
(Duidelijk zichtbaar waar je bent geweest en het drogen zie je ook duidelijk)
Na afnemen, vlekvrij -->
Gloss Coat -->
Applicatie - criss cross, direct afnemen. Drogen niet nodig.
Na afnemen, vlekvrij -->
Tweede vlak ineens korrels/luchtbelletjes -->
( ''Ooh oooh!'')
De korrels/belletjes kon ik gelukkig gewoon wegwrijven bij het afnemen, zonder problemen. Het afnemen ging wederom soepel.
Deze keer niet de beading en sheeting getest. Ik wilde het paneel even laten rusten tot morgen, ondanks je in theorie de auto weer kan gebruiken na het afnemen van de Gloss Coat.
De handelingen waren vrijwel hetzelfde als bij de eerste poging. Een heel klein beetje meer product om de pad egaler te verzadigen is het enige wat deze keer anders was, maar de droging zag er hetzelfde uit als bij de eerste poging. Het afnemen was echter een stuk makkelijker bij de tweede poging.
Morgen dus verder met deze tweede poging. Tot zover ben ik hoopvol, maar dat was ik bij de eerste poging ook. Hopelijk spoel ik morgen de coating er niet af met 2x spoelen.
Vanavond het testpaneel weer strak gemaakt middels Rupes 21 + LC Orbitals 7'' + S3 / S30. Althans, ik niet... m'n vrouwtje!
( Die muts kreeg het paneel goed strak. Maar dat heb ik uiteraard niet gezegd! Donders... Ik vroeg alleen of ze met mijn Rupesje wilde spelen )
Paneel ontvet en binnen in de schuur gezet. Klaar voor de CC36!
Deze keer heb ik de handelingen niet gefilmd. Ik heb namelijk precies dezelfde handelingen gedaan, dus dat is al duidelijk.
Wél heb ik foto's gemaakt want deze keer waren er dingen die opvielen tegenover de eerste poging;
BASE COAT -->
Applicatie - criss cross, 30-60 seconden curen, afnemen.
- Iets meer de randen van de applicator goed geraakt om egaler te verzadigen. Opnieuw 3-4 snelle streepjes gespoten.
- Applicator liep iets minder stroef. (Minder piepen/weerstand)
- Afnemen ging nu vele malen beter c.q. soepeler. (Minder weerstand als bijv. Si3D of Mohs, iets meer als bij het uitwrijven van wax)
Na aanbrengen, 45 seconden -->
Na afnemen, vlekvrij -->
Na dit eerste vlak meteen het tweede en derde vlak -->
(Duidelijk zichtbaar waar je bent geweest en het drogen zie je ook duidelijk)
Na afnemen, vlekvrij -->
Gloss Coat -->
Applicatie - criss cross, direct afnemen. Drogen niet nodig.
- Iets meer product gebruikt én de randen van de applicator goed geraakt om egaler te verzadigen.
- Applicator liep even stroef als tijdens de eerste test.
- Vreemde korrels/luchtbellen ontstonden héél licht bij het eerste vlak, overduidelijk aanwezig bij het tweede vlak, derde vlak weer minder zichtbaar.
- Afnemen ging nu vele malen beter c.q. soepeler. (Minder weerstand als bij het uitwrijven van wax)
Na afnemen, vlekvrij -->
Tweede vlak ineens korrels/luchtbelletjes -->
( ''Ooh oooh!'')
De korrels/belletjes kon ik gelukkig gewoon wegwrijven bij het afnemen, zonder problemen. Het afnemen ging wederom soepel.
Deze keer niet de beading en sheeting getest. Ik wilde het paneel even laten rusten tot morgen, ondanks je in theorie de auto weer kan gebruiken na het afnemen van de Gloss Coat.
De handelingen waren vrijwel hetzelfde als bij de eerste poging. Een heel klein beetje meer product om de pad egaler te verzadigen is het enige wat deze keer anders was, maar de droging zag er hetzelfde uit als bij de eerste poging. Het afnemen was echter een stuk makkelijker bij de tweede poging.
Morgen dus verder met deze tweede poging. Tot zover ben ik hoopvol, maar dat was ik bij de eerste poging ook. Hopelijk spoel ik morgen de coating er niet af met 2x spoelen.