@Quantoxx Nog steeds tevreden over de CC36?
Hey SvA,
Tot op heden ben ik zeker nog tevreden over de CC36.
Grappig dat je nu je vraag stelt, want ik had wel wat nieuws over de coating;
Recent heb ik de AutoGlym - Traffic Film Remover (TFR) geprobeerd. Ik was hiervan niet zéér onder de indruk, terwijl ik juist van vele de indruk krijg dat het wonderspul is.
(Getest op 3 vieze auto's) Vorige week heb ik de TFR ook op een milde verhouding op mijn auto geprobeerd. (1:25 ongeveer) en doordat er plotseling 2 buren waren met krassen op de auto, heb ik mijn auto met de HD afgespoten, maar niet nadien gewassen.
De beading en sheeting leek bij de eerstvolgende wasbeurt een stuk minder te zijn, met name op de motorkap. Niet veel later hoorde ik van een forumlid dat de pH-waarde van TFR richting de 14 ging en ik vreesde meteen dat de CC36 simpelweg is aangetast.
Later... bedacht ik mij dat ik recent mijn auto gefoamed heb met Bathe+ toen ik op de automatische piloot aan het wassen was. Ik wil de CC36 testen zónder boosters, dus dit was zeker niet de bedoeling. Maar ergens denk ik, en hoop ik, dat de TFR misschien de Bathe+ heeft aangetast en dat na enkele wasbeurten deze Bathe+ weg zal zijn en de CC36 eronder nog prima zijn ding doet.
Na contact met Sonax, voordat ik de CC36 ging gebruiken, werd er op mijn vraag; ''Wat is de pH-tolerantie van de CC36?'' ... geantwoord met; ''11''. Dit vond ik een nogal vage uitspraak aangezien dit feitelijk niets zegt over de tolerantie.
Ik zal dit dus in de peiling moeten gaan houden.