• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

The 1st day after...

@ starck, nee past niet... zijn kleinere backing's voor te koop...

@ Havanna: heeeeeeerlijk om weer wat van je te lezen! :cool:
 
Prachtig !
Zo strak komen ze niet uit Maranello !

1. puntje van kritiek: Tina Turner samen met Erozzz....da kan eg nie !!! (het origineel is veeeele malen beter !:cool: )
 
Mooie klus! Hoe heb je het aangepakt tussen de letters van het Ferrari embleem op de achterklep. Heb je het embleem gedemonteerd?
 
Prachtig resultaat, het leest heerlijk weg zo met een bakkie koffie. Elke keer een revieuw van Havana lezen geeft je dag weer glans haha :D
 
Thnx 4 de comments :heart_eyes:

  • @Hans: de Spitfire is al gedaan ja, maar daar is geen verslag o.i.d. van gemaakt.
    Was een quickdetail, samen met een aantal Mercedessen. Als je wiilt kan ik er volgende week nog wel wat kiekjes van maken hoor?
  • @Marcus:Ja, eindelijk overtuigd van het feit dat de DGPS moet 'uitharden' en ie zekere niet te snel moet worden afgesloten met een wax. Een tijd geleden heb ik hetzelfde gedaan met een classic car, paar weken later kwam ik daar terug en de lak was nog net zo stralend en glad als toen ik 'm net had afgenomen.
  • @Starck:Nee geen IPA gebruikt. Dat wil ik met de M205 nog wel is doen aangezien deze heel stiekum wat hologrammen en lichte marring kan verdoezelen, met de Menzerna's heb je daar nauwelijks last van. Daarbij komt dat ik met het licht van de Fenix xenonlamp eigenlijk alle imperfecties die nog resteren terug kan vinden. De Brinkmann is m.i. perfect voor swirls etc, maar de lichtkleur vind ik soms nog iets te geel. Dat merk je vaak het beste bij de donkere lakken. De fenix is in alle gevallen extreem wit, en geeft m.i. een wat realistischer beeld van het buitenlicht.
  • @Goosman:Mee eens, kon even niks anders vinden in fatsoenlijke kwaliteit, vandaar dat deze het is geworden. Als je een linkje hebt van een beter exemplaar, ik houd me aanbevolen!
  • @LB:Kleien en de detailing swabs. Verwijderen is absoluuit het mooiste/beste, had echter geen middelen om het zonder te forceren er netjes vanaf te krijgen.
  • @Peerlancia:Niet echt op de tijd gelet, ik was rond 19.00 thuis. Ik denk al met al een uur of 8 a 9, misschien langer, misschien iets korter. Ik reken gelukkig ook nooit per uur maar per auto, dat voorkomt haastwerk, en dat zie je terug in het eindresultaat ;)
 
Hey Havanna,

Very nice job hoor... ;)
Ik geloof dat ik binnenkort maar eens even een bakkie kom doen daar en je werk kom bewonderen. (Woon er op 5 minuten vandaan ;))
 
Welkom terug van je wereldreis en fijn dat je ons weer laat de(tai)len in je auto wereldreizen.

Ik zie dat die motorkap voorzien is van rijen uitsparingen met daaronder een metalen gaaswerk in de kleur zwart.
Hoe heb je het erop liggende kunststof gepolijst? Ik zag dat je de sealant machinaal hebt gedaan, maar ben ook benieuwd naar het polijsten, daar dit in de regel wit uit slaat en ook lijk je het niet afgelpakt te hebben. Ben je heel voorzichtig geweest met de spot-pads?

Afcior
 
Vanzelfsprekend! Daar waar de ruimte beperkt is en het niet lekker werkt met de 4" maak ik gebruik van de foam on a stick.
Zowel achterklep als voorbumper en motorkap bevatten delen met stukken gaas. Hoewel dit een metaal is en er doorgaans geen afzetting van een polijstmiddel kan plaatsvinden, is voorzichtig geboden. Natuurlijk, voorkomen is beter dan genezen, maar afplakken is geen optie omdat het tape waardeloos hecht op gaas. Rubbers en kunstof plak ik ten alle tijde af ;)

Mocht er onverhoopt toch een prutje polijstmiddel tussen het gaas vliegen dan volstaat een simpele APC ratio 1:4 en een kwastje.

Greetz!
 
Helemaal duidelijk. Bedankt voor je reactie en een fijne dag gewenst.

Oh, ik vergeet helemaal te zeggen dat die auto er weer fabelachtig uit ziet trouwens! Bij deze dus. Mooi en dankbaar resultaat.