• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

The Boys against the Guys...

HansA8

Banned
Disaster of Bling
16 aug 2008
268
0
Vandaag de achterklep van mijn A8 een 50:50 behandeling gegeven.

Aan de linkerkant hebben we:
- Poorboys Black Hole
- Poorboys Sealant EX-P
- Poorboys Natty's Paste blue wax

Aan de rechterkant staan te trappelen:
- Chemical Guys EZ-Creme Glaze
- Chemical Guys Wet Mirror Finish
- Collinite #476s double coated wax

Ter voorbereiding de lak afgespoeld met water, gewassen met een sopje van 1Z industrie reiniger (basische zeep, verwijdert vuil en oude waxresten).
Licht gepolijst met Mequiar's #83.
Alle producten zijn opgebracht met een afzonderlijke schone applicator pad en uitgepoetst met een schone hoogpolige multivezel doek.
De resultaten en m'n bevindingen:

We beginnen met een 'maagdelijk' schone klep:

Eerst de 'glazes'. Bij het opbrengen vallen geen verschillen op. Beide producten verwerken gemakkelijk en ruiken lekker.

Geen zichtbare of voelbare verschillen.

Dan de beide 'sealers'. Dat levert meer verschil op! De Poorboys EX-P voelt duidelijk zwaarder aan bij het verwerken en uitpoetsen dan de Chemical Guys Wet Mirror(beide na 30 minuten drogen). Het oppervlak van de Poorboys voelt iets 'ruwer' aan.

Tot slot de wax. De Poorboys Natty's Paste blue wax verwerkt licht en poetst gemakkelijk uit. Het ruikt heerlijk!
De Collinite #476s was brengt ook gemakkelijk op. Wel een iets 'vetter' gevoel.
Na drogen uitpoetsen. De Natty's poetst heel licht uit. De Collinite duidelijk zwaarder.

Onafhankelijke toetsing van het resultaat:
Na het verwerken van de producten kwam mijn zoon (20 jaar) thuis van school. Ik vertelde hem wat ik had gedaan en vroeg hem de beide kanten van de klep te bekijken en te 'bevoelen'. Zie of voel je verschil? Grappig was dat ook hij geen verschil zag, maar wel rechts CG/Collinite gladder vond aanvoelen. Geheel onafhankelijke waarneming dus!
Nu nog even afwachten hoe de waxen blijven zitten. Als ik er aan denk zal ik binnenkort nog wat foto's maken na een regenbui.
En over een paar maanden natuurlijk...

Conclusie:
Visueel leveren beide series producten een vergelijkbaar resultaat op.
Het verwerken van beide 'glazes' is vergelijkbaar. De Poorboys EX-P sealer voelt zwaarder aan dan de CG Wet Mirror en geeft ook een iets 'ruwer' aanvoelend oppervlak. De Natty's ruikt geweldig (Collinite 'smells like s.h.i.t'), maar het resultaat van de Collinite wax geniet absoluut mijn voorkeur boven Natty's. Toch een iets vetter en gladder aanvoelend oppervlak.

Met dank aan forumlid Snitser voor het lenen van z'n Poorboys producten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke vergelijking! Zo op de foto's is er nauwelijks verschil te zien.
Met de flessen zo bij elkaar zou je bijna denken dat Poorboys en Chemical Guys uit dezelfde fabriek komen ........
 
leuke vergelijking, en idd weinig verschil. Al vind ik dat het op de foto's lijkt alsof de poorboy's producten een iets diepere en nattere glans geven.
 
Het zijn allebei goede produkten dus het zou echt raar zijn als bv de PB's een veel beter of slechter resultaat zou geven denk ik.
Gladheid zegt voor mijn gevoel ook niet alles. De SN2.0 is niet zo glad als bv de NXT2.0 maar zorgt bij mij wel voor een betere afspoeling na het wassen dan NXT2.0...
 
Hans,.graag gedaan! Je hebt er wel ff wat tijd ingestoken in deze revieuw. Maar leuk om te lezen!

gr
 
DKBM zei:
Met de flessen zo bij elkaar zou je bijna denken dat Poorboys en Chemical Guys uit dezelfde fabriek komen ........

De flessen zelf komen letterlijk uit dezelfde fabriek! Sommige basis ingredienten komen bij dezelfde fabriek vandaan, maar niet van alle producten. :no
 
Nette review :)^
Mooi om te zien dat er eigenlijk minimaal verschil is tussen de merken.
Wat betreft de betere merken kun je dus gewoon kiezen voor de produkten die jouw voorkeur hebben, eindresultaat is hetzelfde.
En dan natuurlijk eerst heel veel testen om uit te vinden wat je voorkeur heeft...:-"
 
Leuke revieuw, nu is het afwachten of er verschillen ontstaan na verloop van tijd, houd ons op de hoogte
 
Met behulp van de foto's een duidelijk verhaal neergezet. Het is misschien leuk er ook de prijzen van de producten bij te zetten. Een prijs kwaliteit verhouding blijft leuk is ook interessant :ja

Ook natuurlijk de duurzaamheid van de testen is nog interessant. Ik kijk dus uit naar de aanvulling over een maand of twee oid. :-b

De duurzaamheid word vaak vergeten. Ik heb al een aantal testen gelezen maar later wordt er helaas niet terug gekomen op de duurzaamheid.
 
Sinds 17 sept zijn er zo'n 5 weken verstreken en heb ik de achterklep een paar keer gewassen. Ook twee keer CG detailer met carnauba toegepast. De afgelopen 2-3 weken zo'n 3.000 km gereden (o.a. vakantie naar Zuid-Frankrijk) en daarbij de nodige regen, stof en zon op de lak gehad.
Vandaag de achterklep gewassen met PB shampoo en op zoek naar 'beading'.
Nou, dat valt dus voor beide producten tegen:

Direct na het wassen en afspoelen. Het water 'trekt' langzaam wel van de lak weg, maar het is niet sensationeel:

Daarna de lak gedroogt en met een waternevel opnieuw nat gemaakt:

Het lijkt of de druppels rechts (Collinite) iets kleiner blijven dan links (Natty's):

Maar ja, van 'beading' is eigenlijk geen sprake meer.
De lak voelt overigens nog wel lekker glad aan en is gemakkelijk schoon te maken.
Zou een detailer met carnauba een eerder opgebrachte waxlaag kunnen verwijderen?
Ik kan me d'r iets bij voorstellen dat een quick detailer toch wat van de oorspronkelijke waslaag 'oplost'.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tim zei:
Die beading is wat grillig, maar wel vreemd als je die detailer met Carnauba gebruikt hebt tussentijds. Wel geschud (stomme vraag misschien).

Absoluut geen stomme vraag, want er zit altijd een bezinksel in de fles. De detailer van Chemical Guys zakt overigens niet zo erg uit als die van PoorBoys...
In Frankrijk zat er wel veel chloor in het kraanwater :confused:
 
Je zou nu een 50/50 kunnen doen. Even bijwerken met de Pro-Detailer + Carnauba en dan weer een beadingtest doen. Ik ben wel heel benieuwd wat te dan te zien krijgen!
 
Ik heb ff zitten sneupen...misschien kan Tim hier helderheid over geven...

- Chemical Guys EZ-Creme Glaze
- Chemical Guys Wet Mirror Finish

Zijn beide producten niet allebei een Glaze?

greetz