• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

The Tornador Car Cleaning Gun

lucky

Detailing rookie
1 jul 2014
23
0
Iemand ervaring met The Tornador Car Cleaning Gun

link
https://www.youtube.com/watch?v=3Y0SHNDDYjM

lijkt me wel handig voor het interieur te reinigen
 
Ik heb er wel eens iemand mee zien werken maar ik gebruik liever een extractor omdat deze de vuile natte vloeistof opzuigt inplaats van achterlaat.
 
wesje;n400270 zei:
........ maar ik gebruik liever een extractor omdat deze de vuile natte vloeistof opzuigt inplaats van achterlaat.

Ik vermoed dat het afhangt van WAT je ermee gaat doen .

zetels : extractor
interieur-delen , moeilijke plaatsen : tornador

Ik zie me nog geen motorcompartiment proper zuigen met een.............extractor , daar zal een tornador dus goed dienst doen.

In sommige filmpjes worden er zelfs velgen gepoetst met zo'n tornador , enkel goed als je een compressor bij de hand hebt natuurlijk.

Ik ben zelf ook wat aan het rondkijken om "iets nieuw" te kopen en een tornador staat ook ergens bovenaan m'n lijstje.....;)
 
Tornador is leuk als je een dikke compressor hebt, met een hobbyding kom je echt niet uit de voeten. 10 sec blazen is dan een minuut wachten tot je ketel weer een beetje op druk is.. Verre van ideaal.

Ik heb er wel eens iemand mee zien werken maar ik gebruik liever een extractor omdat deze de vuile natte vloeistof opzuigt inplaats van achterlaat.

Zie hierboven, er zijn vele doeleinden waarvoor hij te gebruiken is, je kunt hem ook droog gebruiken, zit gewoon een heveltje aan die de vloeistof aan of uit zet. Zo kun je vooral bij vloermatjes en vloerkleden meer en sneller vuil losmaken dan je stofzuiger op kan zuigen. Vooral bij auto's waar wat minder goed op gepast word, en cabrio's kun je goed merken dat je met een stofzuiger alleen gewoon wat power te kort komt, vooral als het écht goed schoon moet.

Ik heb de mijne al een jaar of 3, en heb er sinds kort een nog een "tornador beast" bij gekocht, deze kun je koppelen aan je stofzuiger waardoor je dus niet als een gek alle zand uit het vloerkleed door de auto jaagt, maar het ook meteen opzuigt. Ook voor hondenhaar echt een uitkomst, kun je niet tegen borstelen, en met je extractor begin je ook niets.

Zie dit niet als een vervanging voor iets, maar meer als serieze toevoeging om je werk een stukje prettiger makkelijker te maken.
Nogmaals, zorg voor een flinke compressor, je hebt wel aardig wat capaciteit nodig.
 
Dat wordt het niet .ik heb alleen een hobby compressor .Een serieuze compressor kost een flinke duit .Ik doe het wel met een kwast en apc
bedankt voor de informatie
 
Een compressor met een netto luchtopbrengst van minimaal 320 liter per minuut. Heb ook een Tornador (de twister) en is een leuk apparaat voor erbij...
 
  • Leuk
Reactions: Eelco
Wij gebruiken deze in de garage. Super handig voor de hoeken tussen de deuren, en de koffer. Ook voor de kleine vlekken in stoffen zetels is deze handig, zo moet je niet de hele tijd die extractor uithalen.
 
EviHsu;n400375 zei:
Hij is vrij flink in formaat alleen al grandscenicman :p
Enig idee misschien hoelang je met die compressor ongeveer met de tornador kunt 'spelen'?



Zo Tornador Z-010
Luchtverbruik 245 l / min bij 78 psi / 5,5 bar

Dus advies Groote lucht tank minimaal 50 liter tank met aanzuigvermogen: 275 l / min of meer Liter's tank of ander blijft de luchtcompressor
continu aan staan dat is ook niet goed voor de compressor.

Gr Fai
 
EviHsu;n400375 zei:
Enig idee misschien hoelang je met die compressor ongeveer met de tornador kunt 'spelen'?

Zal mij worst wezen , als je polijst met eender welke machine dan zal deze ook wel erg warm worden en is het raadzaam om ook af en toe eens een kopje koffie te drinken of je product af te nemen van tijd tot tijd.....

Dat "formaat" valt nog mee , zeker als ie niet naast je staat en als je deze ook niet elke keer op locatie moet meenemen....

Als je bvb met zo'n tornador de scharnieren / vuile plekken van een hele wagen doet ben je volgens mij geen uuuuren bezig . Als je van de enen deur naar de andere loopt dan kan de compressor toch ook netjes bijladen ?

@continue draaien van de compressor : dat weet ik , maar om dan te gaan beslissen om bvb geen tornador te kopen vind ik iets persoonlijk . ;)
 
Ja hoor.... Neem de tornador twister, deze heeft 3x zoveel power als de 'normale' tornador....
 
Een collega van mij heeft zoon ding en werkt super. Wel eentje zonder zoon reservoir nemen anders is alles zeik nat zegt die. Tenzij je een extractor hebt om het op te zuigen. Dit is ideaal voor dak hemels omdat het niet super nat word. Gewoon met een APC beetje vochtig maken en met een Tornador er overheen. Btw de grote van de compressor maakt niet uit wel de grote van de tank. Die is wel belangrijk. Ik weet waar ze te koop zijn in NL, weet alleen niet of ik die link mag plaatsen.
 
Maak sinds kort gebruik van de Tornador Black, ik moet zeggen, het maakt interieur reinigen een stuk sneller. Ik gebruik een verdunde (1:10) APC oplossing. Ik heb nu twee 5 series van binnen gedaan en mijn tankje is nog niet leeg. Het wordt helemaal niet zeiknat zoals hierboven beschreven. En anders blaas je het vocht toch gewoon weer weg. Echt ideaal om in alle hoeken en gaten en lastige plekken te komen! Ook kentekenplaten, logo's en tankopeningen zijn weer in mum van tijd schoon. Scheelt mij flink tijd! Nu nog opzoek naar een extractor voor erbij:)
 
Fai;n400410 zei:
Zo Tornador Z-010
Luchtverbruik 245 l / min bij 78 psi / 5,5 bar

Dus advies Groote lucht tank minimaal 50 liter tank met aanzuigvermogen: 275 l / min of meer Liter's tank of ander blijft de luchtcompressor
continu aan staan dat is ook niet goed voor de compressor.

Gr Fai

Fai, dan zou dus een hobby compressor zoals de Powerplus POW X 1750 voldoende moeten zijn? Dan heb ik het verkeerd berekend, want ik dacht dat als ie 275 lucht per minuut verbruikt toch minimaal 350 liter moet kunnen aanzuigen... of zit ik er nou helemaal naast? wil graag de Tornador aanschaffen maar ik moet eerst de juiste compressor hebben en dan ook nog liefst iets mobieler dan de supergrote bakbeesten...
 
Jurgh;n405120 zei:
Maak sinds kort gebruik van de Tornador Black, ik moet zeggen, het maakt interieur reinigen een stuk sneller. Ik gebruik een verdunde (1:10) APC oplossing. Ik heb nu twee 5 series van binnen gedaan en mijn tankje is nog niet leeg. Het wordt helemaal niet zeiknat zoals hierboven beschreven. En anders blaas je het vocht toch gewoon weer weg. Echt ideaal om in alle hoeken en gaten en lastige plekken te komen! Ook kentekenplaten, logo's en tankopeningen zijn weer in mum van tijd schoon. Scheelt mij flink tijd!

Idem here!
superhandig, inderdaad wel een compressor nodig die flink lucht aanzuigt.
Ik heb er eentje van 50l, die 365 l/m zuigt ;)
Ik heb een lange flexibele slang, dus die compressor blijft mooi op zijn plek staan op een afstandje...

Het is handig wanneer je meerder wagens per week doet.
 

Gr Fai

zie info

Minder slijtage, meer macht - de Black Tornador!

De pneumatische schoonmaak gun voor het volledige bereik in de auto.
Of het nu auto's, vrachtwagens, bussen, bedrijfsvoertuigen zijn,
met de unieke Cyclonische schoonmaak technologie,
kunt u efficient en energiebesparend werken.
Nat of droog, alle mogelijke oppervlakken met een universele reiniger.



Gebruik de Tornador Black reiniger voor dashboard, deurpanelen, stuurwiel,
stoffering, stoffen bekleding, tapijten, vloermatten, alsmede voor de doeltreffende
reiniging tussen autostoelen.
De Tornador Black cleaning gun pakt zelfs hard te bereiken plekken
tussen de stoelen en naden heel erg goed. Aangezien de reiniging met hoge druk gaat
zijn de oppervlakken snel droog.
Meer reinigingskracht, en dat zelfs met een kleinere compressor!

De prestaties van de vorige Tornador Z-010 werd verhoogd, het resultaat: de: Tornador Black

De zwarte Tornador is uitgerust met afgedichte industrie lagers voor de eerste keer
kun je ook werken met kleine of mobiele compressoren.
De volledige macht beschikbaar bij al 4,5 bar. Bovendien is slijtage drastisch geminimaliseerd.
Het roterend stukje op de Tornador Black komt niet langer met de trechter in contact.
Als u de opgeloste vervuiling zo snel mogelijk wilt verwijderen,
moet je naderhand de microvezeldoek gebruiken.

Werkdruk: 4,5 6,3 bar
vereist luchthoeveelheid: 270 liter/min
 
Laatst bewerkt door een moderator: