• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tim even voorstellen absolute leek.

Hans8979

Detailing rookie
30 sep 2016
5
2
34
Hallo. Tim 24 jaar net nieuw hier.

Ik kwam bij toeval gisteren op dit forum terecht, omdat ik vandaag een rode auto heb gekocht met een wat verweerde lak die ook wat plekjes heeft op de motorkap.

Ik was gisteren zomaar 2 uur verder hier met lezen haha. Prachtig om te zien hoe een auto zo vies, dof en verweerd zo mooi kan worden.

Ik kom niet verder dan de auto door dr wasstraat gooien, tussen de deuren drogen en dan waxen.

Heb ooit een polijst machine en middel aangeschaft, maar 1x gebruikt zag niet echt verschil en was bang om de lak te beschadigen.

Ik heb trouwens een aantal vragen mbt mijn eigen auto, waar kan/mag ik die precies stellen:grinning:

Welkom Hans!

Ligt er natuurlijk een beetje aan wat je vragen zijn. Maar grote kans dat je een geschikte categorie vindt onder 'Discussie over producten' :)

Ik zal mijn vraag hier even stellen als het mag dan.

Ik heb een polijst machine, glansmiddel en turtle wax en een rode licht verweerde auto. Foto's volgens morgen. Aangezien het een nieuwe auto is. (Naja hij is tweedehands, maar voor mij is die nieuw)en ik totaal geen polijst ervaring heb, blijft de turtle wax en glansmiddel over.

Hebben jullie aub tips hoe ik het beste resultaat kan behalen met deze schaarse middelen. Ik studeer nog dus mijn budget laat het absoluut niet toe om, zoals sommigen hier een arsenaal aan poetsspullen hebben.

Alle tips tricks en meningen zijn welkom. Ondertussen ben ik me nog flink aan het inlezen. Fijn ook trouwens om te zien dat dit een heel actief forum is

Welkom, maar je hebt nog wel wat te lezen. Begin eens met de stappenplannen (zijn sticky topics als het goed is): daar kun je de basis informatie terugvinden, en zorgt dat je ook de antwoorden begrijpt die je krijgt op je vragen.

Wat de polijstmachine betreft: wat voor machine heb je? Zo'n 25 euro machine uit de supermarkt, of een echte machine? Die machine voor een paar tientjes zijn goedkope rotary's (draaien alleen rond, niets meer) en in combinatie met weinig ervaring en kennis en onbekend polijstmiddel is dat vragen om lakschade.

Het merk en bouwjaar van een auto zijn vaak een aardige indicatie van de hardheid van de lak. Verder kun je gewoon handmatig beginnen, en ook dan zul je waarschijnlijk al een behoorlijke verbetering zien. Als het budget moet, kun je beginnen met een kleiset, en sample kit van PB, een paar goede handpads en bijvoorbeeld nog mezzo met oranje handpad als middelgrof polijstmiddel (zonder goede machine nooit met grof polijstmiddel aan de slag gaan).

Hallo Cordoba.

Het gaat om een rode polo uit 2003.

De machine was rond de 100 euro ongeveer incl glansmiddel.

Zometeen even langs de lokale automaterialenzaak en ik zag daar een 7delig setje.

-turtle wax
-turtle velgen reiniger
-turtle shampoo
en een paar doeken en emmer voor een mooi prijsje.

Ik wou beginnen om de auto met hoge druk eerst af te spuiten, dan te wassen middels de twee emmer methode dan drogen.

En dan in te waxen en uitwaxen

Ik denk dat het verstandiger is om je geld uit te geven aan betere spullen.

Lees deze door en dan zal veel al een stuk duidelijker zijn. https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4266/

• Leuk
Reacties: RoyR
Hallo Tim,

@Istnogferarie heeft laatst een mooi budget lijstje gemaakt.

*** Spoiler alert *** Dodo Juice in aantocht ;)

- Washandschoen € 12,99
Microfiber Madness Incredimitt of Incredipad.
De structuur van deze handschoen of handpad zorgt voor makkelijke reiniging en pak lekker veel water op.

- Droogdoek € 11,25
Dodo Juice Basics of Bling Drying Towel
Werkt erg lekker, niet te duur in aanschaf. Simpel maar doeltreffend.

- Shampoo 250 ml € 13,99
Dodo Juice Born to be Mild
Uhm, geen uitleg bij nodig. Forum favoriet.

- Klei € 6,99
Dodo Juice Basics of Bling Clay Bar
Kleine verpakking, goede klei. Zachte uitvoering om marring te voorkomen.

- Klei Spray € 8,49
Dodo Juice Basics of Bling Clay Lube
Laat erg makkelijk glijden en voorkomt marring. Je moet wel je auto na het kleien goed afspoelen om de zeep resten te verwijderen.

- Wax € 23,99
Dodo Juice Basics of Bling Protection Wax
Simpele, hybride wax. Goede standtijd, makkelijke verwerking.

- Applicator voor wax € 5,49
Dodo Juice Basics of Bling Finger Mitt Wax Applicator €

- Poetsdoeken voor wax € 13,99
Dodo Juice Basics of Bling Extra-Soft Buffing Cloth 3-pack

Producten waar je nog niet aan hebt gedacht :

- Velgenreiniger € 15,49
Dodo Juice Ferrous Dueller Iron Remover
Zuinig in gebruik. Dit is een ijzerverwijderaar en velgenreiniger in één. Opspuiten, even laten intrekken en je veegt het meeste zo met de kwast weg.

- Velgenkwast € 3,99
Valet Pro Velgenkwast

- Velgen washandschoen € 11,49
Dodo Juice Supernatural Merino Wheel Mitt
Ideaal ding voor je velgen, neemt heel veel water op.

- Ruitenreiniger 100ml € 5,99
Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner
Streepvrij schoonmaken.

- Ruiten doek € 8,49
Dodo Juice Mint Merkin Window Cloth.

Bij mij was het begin met deze producten, echter is het uitgeslagen naar een volledige Dodo Juice verslaving.
Je merkt vanzelf dat het virus erg aanstekelijk is en je zo op een grote collectie poets spulletjes hebt voor je bolide.

Jouw aanschaf totaal is € 97,18
En nee, ik deed het er niet om, komt gewoon toevallig net onder jouw prijs.
Mijn extra spulletjes erbij maakt dat € 142,63

Hier kun je beter eens naar kijken i.p.v. die turtle producten bij de lokale shop.

mvg.

Hallo Hans,

Heb je een specifiek merk van de polijstmachine en het "glansmiddel"? Dan kunnen we een beter advies geven.

Een glansmiddel kan hier verschillende betekenissen hebben; het kan een licht polijstmiddel zijn, maar ook een glaze. Een glaze is een soort voedende laag die wat extra kleurhelderheid kan brengen en zeer lichte krasjes als swirls kan bedekken.

Niet om afvallig te doen, maar de Turtle producten zijn niet uitgebreid besproken op dit forum omdat er voor dezelfde prijs een breed scala aan betere producten te krijgen zijn. Neem daarvoor inderdaad even het stappenplan door zoals hierboven aangegeven.

Succes! (en waar blijven die foto's! :eyes:)