• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tim's collectie!

Tim!

Detailing rookie
10 apr 2012
373
0
Hallo allemaal,

na een half jaartje bestellingen achter de rug heb ik de spullenboel toch maar eens op de gevoelige plaat proberen te krijgen. Nu pas kwam ik er eigenlijk achter dat het best een hoop is.... ben ik dan misschien toch verslaafd zoals mijn vriendin altijd beweerd... :-"

Nou, alles op één foto proberen te krijgen is wat rommelig.

p1040827m.jpg


Opgesplitst

p1040828n.jpg


p1040829n.jpg


Daarna maar even per onderdeel de producten gesorteerd.

Beginnen met het foamen, velgen reinigen, wassen, sponningen, rubbers, engine (heb ook nog dasty en st. marc, maar probeer deze zo lang mogelijk achter wegen te laten).

p1040832o.jpg


Daarna dieper reinigen met Iron-X en Tar-X en kleien.

p1040836tg.jpg


Vervolgens polijsten, met de heerlijke DAP900 v2 en PRO900

p1040845f.jpg


Dan over tot het voeden en beschermen van de lak, rubbers en reinigen chroom en reinigen van ramen. De 915 zat in mijn laatste bestelling (met regen korting ,^^ ), heb hem nog niet getest maar ik sta echt te popelen!

p1040847u.jpg


Leer behandeling (100% paardenhaar borstels).

p1040852k.jpg


En uiteraard kan geen detailer zonder doeken, doeken en nog eens doeken.

p1040856r.jpg


En als alles opgeruimd is valt het toch allemaal wel mee... :-"

p1040841e.jpg


p1040861.jpg


Ik zou alleen nog heel graag de Monello - Uni-Cone Black Finishing Cone aan mijn collectie toevoegen, maar die was tijdens mijn laatste bestelling helaas niet beschikbaar :sob: ... Voor de rest, tja, heb nog wel wat producten in mijn wensenlijst staan, maar denk dat ik al aardig op weg ben ,^^ !


Opmerkingen of toevoegingen, let me know, wordt altijd gewaardeerd!
 
Mooie spulletjes !

Welke borstel is die met die as op en waar gebruik je die voor :weetniet (foto 4 onderaan , doet me denken aan een scheerborstel om je mee in te zepen :-" )
 
haha, dat is ook een kwast, maar dan een aardig grote ,^^ . Gebruik hem voor onder de motorkap en voor de deur sponningen (maar dan wel met flink tape om de metalen houder).
 
Een hele mooie collectie zeg. Daar kun je flink mee uit de voeten. Wat betreft die verslaving zit het wel goed zoals je vriendin zegt, haha. In plaats van de cone zou je een uni-ball kunnen proberen, hoewel je daar niet mee in hele nauwe ruimtes en hoekjes kunt komen.
 
Nee hoor, je bent niet verslaafd. Er zit hier nog een Tim op het forum, die heeft een veeeeel grotere collectie.
Hij verkoopt zelfs regelmatig wat spullen, omdat hij anders ruimte tekort komt.
 
IbizaSigno;300511 zei:
Een hele mooie collectie zeg. Daar kun je flink mee uit de voeten. Wat betreft die verslaving zit het wel goed zoals je vriendin zegt, haha. In plaats van de cone zou je een uni-ball kunnen proberen, hoewel je daar niet mee in hele nauwe ruimtes en hoekjes kunt komen.
Klopt, heb ik inderdaad ook nog even over getwijfeld. Denk toch dat de Cone wat veelzijdiger is... nog maar even geduld hebben ,^^ .

Ricardo92;300553 zei:
Vraagje:

Van welk merk is die wit/rode sprayer? En is deze langer dan de Poorboys sprayer?

Bedankt alvast!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet weet. Bij mijn laatste bestelling behoorde hij waarschijnlijk bij de liter verpakking van de TAR-X (had verder niks besteld waar hij op past). Die blauw-witte sprayer is de Carclean.com - Chemical Resistant Sprayer. Ik heb geen van PB's dus kan niet vergelijken of deze langer is. Hij komt in ieder geval van Carclean (misschien even dibbuz mailen...)!
 
Slecht nieuws... Je hebt het virus te pakken en het is terminaal :D
Zonder gekkigheid hele mooie collectie!
 
Hele mooie collectie hoor...
Maar wat is dat gelige rechthoekige ding op de vierde foto, dat onder die blauwe rasta-washmitt ligt???

Toch niet een ????
 
Dat gele rechthoekige ding... pure nostalgie :D

Nee toch blijft het fijn om een oude spons te hebben voor van alles ZONDER laklaag (wiel kuipen, banden, engine...)! Dit zodat wat zuiniger kan zijn op het echte materiaal.
 
Sinds oktober heeft mijn collectie uiteraard niet stil gestaan ,^^ ...

Wat ik de afgelopen maanden met veel plezier heb mogen toevoegen:

5 x Carclean.com - Chemical Resistant Sprayer
1 x Carclean.com - LED Light 15x magnifier (vergrootglas)
1 x Lake Country - 4 inch Light Green Spot Buff Light Polishing CCS Pad
2 x Carclean.com - Liquid Shine Ultra Soft M14 Backing Plate - 2,8inch/70mm
1 x C.Pro C.Quartz - Glass Polishing Pad 3" - 76mm
2 x Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant
1 x Grit Guard - Grit Guard - Rood
1 x Grit Guard - Grit Guard - Blauw
1 x Monello - Uni-Ball Finishing - Zwart - 7,5cm
1 x Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml
1 x Autobrite - Magifoam - 5000ml (GROUPBUY!)
1 x Monello - Peluche Verde Trio
1 x Monello - Professional 3" Foam pad - Orange
1 x Monello - Professional 3" Foam pad - White
1 x Monello - Professional 3" Foam pad - Black
2 x Chemical Guys - Hex-Logic pad - Orange
2 x Chemical Guys - Hex-Logic pad - White
2 x Chemical Guys - Hex-Logic pad - Black

Ik had qua pads 1 wollen, 1 oranje CCS, 1 witte CCS en 2 zwarte CCS (1 finish, 1 glaze). Aangezien ik (TOT NU TOE) heb gemerkt dat ik met deze kleuren eigenlijk wel altijd uit de voeten kom (samen met 3 gradaties polijstmiddel kan je aardig wat combinaties verzinnen...) heb ik deze lekker uitgebreid :ja !

En natuurlijk wat foto's:

20130212072915.jpg


20130211183644.jpg


Als laatste heb ik tussendoor ook nog een zaklamp aangeschaft voor lakinspectie. Een Cree 800lumen LED zaklamp met verstelbare lichtbundel. Erg mooi dingetje en ben zeer benieuwd hoe iemand die een Brinkmann gewend is deze compacte zaklamp als inspectielamp beoordeeld... (to be continued ;) )

flashlightm.jpg


Nu nog wat mooie heldere flessen/flacons erbij en dan ben ik denk ik weer even klaar.... of toch niet.... nouja, we zullen wel zien rofl Ik moet in ieder geval weer wat opbergbakken erbij halen want het past (alweer) niet.
 
Ik zat al een poosje te zoeken naar mooie sprayflessen aangezien ik nu van alles wat heb (kan ik niet tegen, alles moet mooi bij elkaar passen haha) en ik er niet genoeg heb (had nog wat groot verpakkingen staan).

Ik heb ze eindelijk gevonden.... sprayflessen die aan mijn wensen voldoen ,^^ in de maten 250ml, 500ml en 1000ml. Helder, laag en DIN28. Helder is een kwestie van smaak, laag omdat op deze manier het zwaartepunt dicht bij je hand zit als je de sprayer vast hebt (fijn in gebruik) en DIN28 zodat ik de doppen, verstuivers en sprayers allemaal onderling kan uitwisselen.

Hier zijn ze dan.

20130306175748.jpg


En vanmorgen meteen een aantal flesjes gevuld en gelabeld.

20130307171750.jpg


Hieronder een idee van de compactheid (laag) met sprayer (500ml fles).

20130307172107.jpg
 
Erg tof die flessen! :)^ Zien er goed uit ook en passen zeker bij elkaar. Waar heb je deze vandaan als ik vragen mag, mag ook wel via PM. Enig nadeel lijkt me dat je steeds moet kijken wat er ook al weer in de flesjes zit, minder herkenbaar zeg maar.
 
Schôôn fleskes.
Ik heb op de bovenkant van de sprayers met een alcoholstift een afkorting gezet wat erin zit. Bijvoorbeeld S&W, S&R, APC 1:10, BS, MGC, etc. etc.
Je moet niet te groot schrijven maar het is te doen.

Net nog even gekeken maar voor de bijdehandjes onder ons: de [h]B[/h]orn [h]S[/h]lippy is te onderscheiden van de [h]B[/h]ug [h]S[/h]quash, no worries.