• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

tips mbt wassen

N!jntje

Detailing addict
4 mei 2010
85
52
Ik zit toch even met een vraagje met hoe jullie dit doen...
Ik heb een aardige verzameling poetsspullen. Maar natuurlijk nog lange niet alles!

Sinds kort heb ik de dodo juice purple haze en hier is de standtijd nogal lang van. Normaal had ik de tech wax en kon ik iedere 4 weken de auto in de wax zetten maar nu hoeft dit natuulrijk niet meer! Maar hoe zal ik nu de auto wassen?
Ik ben net zoals jullie heel erg gek op krassen! En ik heb wel de luxe van een foamapparaat maa rniet de luxe van grit guard + emmers. (wel gebruik ik 2 emmers.. voor het hele kleine beetje helpen )
Er zal vanavond weer een bestelling eruit moeten ivm klei die op is... en mss kan ik dan er nog wat aan toevoegen. Graag tips mbt het wassen.
En heeft het zin om dan af te sluiten met black hole?

Normale wasplan voor mijn auto is Foamen, super slick en suds, black hole, dodo juice purple haze om af te sluiten
Wat moet er veranderd worden?
 
Ehm, tips voor het wassen...

-na wassen washmitt lichtjes uitwringen buiten de emmer (scheelt al veel vuil)
-dan pas de washmitt in de spoelemmer. Even goed over de vezels 'wrijven'
-lichtjes uitknijpen
-mitt in emmer met sop

-niet te grote stukken ineens, regelmatig uitspoelen
-als het spoelwater te vies is even verversen (transparante emmers zijn handig hierbij)
 
stiekem had ik nicknameless een pm gegeven maar had het net zo goed hier kunnen neerzetten:-" sry nicknameless:weetniet

Ik heb beide topics doorgekeken maar voor mijn eigenlijke vraag ben ik er nou nog niet uit.
Ik heb dus net 1 week een waxlaag dodo juice purple haze aangebracht. Maar mn auto is nu vies! Hoe ga ik hem nu wassen? En hoe kan ik mijn wasplan veranderen om hem er weer lekker strak bij te hebben staan!
het wasplan normaal is Foamen, super slick en suds, black hole, dodo juice purple haze

Nou weet ik dat je met foamen je waxlaag aantast! Maar foamen werkt wel heel goed om het vuil ( Met name "saharazand" waar ik last van heb ) te verwijderen waarbij minimale krasvorming naar voren komt. Ik heb net een nieuwe laklaag dus ik wil deze natuurlijk zo netjes mogelijk houden.

Het klinkt heel tegenstrijdig... maar ik wil krassen voorkomen maar emmers wil ik eigenlijk als laatste optie hebben! Dit omdat ik liever niet 2 x 20 euro grit guard en 2 x 20 euro emmer wil betalen... ( ongeveer prijs ;) )
 
De investering in de emmers + grit guard betalen zich terug in de tijd die je niet hoeft te steken in het opnieuw polijsten van de wagen als je toch krasjes/swirls hebt veroorzaakt op welke manier dan ook.

Enne, een hobby mag geld kosten, dus bestel die emmers gewoon. Je krijgt er geen spijt van. :ja

Geld moet rollen, zo hard mogelijk de kant van CC op :D
 
Gewoon niet teveel overdrijven met de dosering bij het foamen.
Kijk op het label welke verhouding je nodig hebt voor lichte verontreiniging en gebruik dat dan.
Als je niet teveel foam shampoo gebruikt, zal het niet zoveel doen aan je waxlaag.
 
Ok de emmers moeten komen ;) Dat weet ik ;) En die gaan er ook aan komen! Maar ik wacht op een aanbieding als die binnen 3 maanden komt! Anders koop ik ze alsnog....

En nu mn wasplan?
Foamen in lichte verhouding SSF = 1:12
Dan
Wassen met 30 ml slick en suds op een emmer vol water...
Dan
????
Dan
???

Of komt er na het wassen niks meer? ( dit ivm het geen wax gebruiken want het zit er net 1 week op! )
 
Dus je raad mij niks extra's aan als ik het goed begrijp :)^ :!

Want mijn winkelwagentje zit nog niet aan de 50 euro :-"

:)_[]
 
Eventueel als de portemonai weer wat gevuld is nalopen met een detailer-spray.
( edit: gooi onderstaande maar in je winkelwagen ( vult goed aan richting de €50 ))
Zojuist is er een test geplaatst waarbij QD+ goed uit de bus kwam ;)
 
N!jntje zei:
Want mijn winkelwagentje zit nog niet aan de 50 euro :-"

Neem dan 1 emmer met gritt-guard. Dan doe je in een emmer zonder gritt-guard ( die je nu in bezit hebt ) het water met de shampoo en in de emmer met gritt-guard alleen water om je washmitt uit te spoelen / schoon te maken.

Groet, Peter
 
Ik gebruik ook alleen in de spoelemmer een gritt-guard.

Ik loop de wagen na het drogen ook nog een keer na met een detailerspray. Die zou je dus zeker ook aan de bestelling toe kunnen voegen.

Groeten,
Erik
 
Bestelling is er vanmiddag uitgegaan :ja dus morgen hopelijk alweer binnen :-b
er was nog wat fout gegaan ivm een straatgenootje :)^ bedankt voor de oplossing:)^
Uiteindelijke bestelling
1 101327 Dodo Juice - Supernatural Detailing Clay - 3x80=240g € 21,99 € 21,99
1 101020 Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus - 946ml € 20,99 € 20,99
1 101773 Carclean.com - Chemical Resistant Sprayer € 2,99 € 2,99
1 100712 Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml € 14,99 € 14,99
2 101113 Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator € 1,75 € 3,50
1 101133 Dodo Juice - Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth € 6,99 € 0,00 :heart_eyes: :cool:

Dat cadeautje had ik nou net nodig :party:
 
Soepergrover zei:
Ehm, tips voor het wassen...

-na wassen washmitt lichtjes uitwringen buiten de emmer (scheelt al veel vuil)

-als het spoelwater te vies is even verversen (transparante emmers zijn handig hierbij)

Juist :)^ Ik begreep al nooit waarom er foto's van zwart water in het Show Off forum verschenen, gewoon buiten emmer uitwringen en verversen dat vieze water :-&

edit: nog een tip voor bij het lijstje is 2e mitt erbij (bijv. voor 2e helft van auto of dorpels of onderkant etc.)
 
Nadeel van te hard wringen is dat je dan het vuil lekker diep wegstopt in de mitt en er niet uit haalt .... daarna lekker in je sopje .... vuil komt naar boven .... lekker krassen op je lak .... #@$#@^%R$E weer alles voor niks gedaan ]d~^