• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips om banden beter schoon te krijgen

E-Jan

Detailing rookie
6 feb 2010
231
0
Het lijkt kinderlijk eenvoudig maar ik krijg mijn banden niet schoon genoeg. Met als resultaat dat de Bold 'n Bright er na de eerste de beste regenbui af is. Dit heb ik al een keer of drie meegemaakt.

Mijn werkwijze als volgt:

- Band inspuiten met APC 1:4
- +/- 20 Seconden in laten trekken
- Met Mothers Tire Brush een paar rondjes trekken, zodat er bruine smurrie zichtbaar wordt
- Afspoelen met water
- Dit proces herhalen zodat er geen bruine smurrie meer zichtbaar is
- Als laatste met spons en shampoo de band natrekken en weer afspoelen

Ik had eerst Poorboys Super Degreaser, deze is nu op en heb Meg's APC gebruikt. Vanavond bovenstaande behandeling uitgevoerd, er kwam geen troep meer van de band af. Toen alles opdroogde zag je echter dat de band bruin uitsloeg.

Ik vrees dat dit laagje er juist weer voor zorgt dat de bandengel niet hecht, bovendien is het geen porum. Toen maar weer ingespoten met APC en nagetrokken met borstel, vervolgens met spons en shampoo erover heen. Met exact hetzelfde resultaat.

Toen begon het te regenen en vond ik het mooi geweest. Tips?

+1 Voor de Super Degreaser van Meguiar's

De Dasty vind ik gevaarlijk omdat het de tijd moet krijgen om op de band in te werken, en daarmee zitten de eventuele spetter naar mijn mening te lang op de velg.

Ik gebruik ook altijd Super Degreaser 1:1.
ff na-borstelen en met water afspoelen.

Hoe breng jij die bold n bright aan dan? Misschien ff gul aanbrengen 15 mins in laten trekken en dan afnemen?

Kan je misschien iets duidelijker zijn in je omschrijving "eraf geregent".

Maybe een ander product proberen? Maybe lust je huidige band bold n bright niet? :-/

Om met het laatste te beginnen, dressing pas aanbrengen als de band kurkdroog is

Je kan ook een nacht een dun laagje groene zeep in laten trekken
Klinkt eenvoudig, is het ook, en het werkt prima op rubber

Af en toe pak ik de pot met Tricel Goudzeep (linkje doe ik maar even niet ivm de forumregels, kost overigens 1,99 voor 500 gram) en een oud kwastje.
Kwastje even door de pot halen en vervolgens de banden lekker mee inkwasten. na het inkwasten een beetje water uit de pompspuit erop vernevelen en vervolgens nog eens lekker met de kwast eroverheen in ronddraaiende bewegingen.
Het schuim wat ontstaat weekt het vuil los en na nog een keertje spoelen met de tuinslang zijn je banden mooi schoon, tyredressing blijft vervolgens ook goed zitten en lang mooi.

Bedankt heren.

Ik breng de gel aan als de band droog is. Begrijp ook dat de B&B op waterbasis is, maar ondanks dat lijkt het me niet de bedoeling dat het zo kort (dat wil zeggen tot de volgende regen bui) blijft zitten.

Het probleem zit dus denk ik in de reiniging, vandaar het topic.

Mogelijke oplossingen zijn.

- Meg's Super Degreaser kopen of een alternatief in een kleinere fles (zie alleen een grote verpakking op CC)
- Tricel Goudzeep of groene zeep gebruiken
- Misschien kan ik het zoeken in een andere bandengel, dat wil zeggen geen dressing maar iets wat in de band trekt (Wolfgang?)

Ga hier weer mee aan de slag en hopelijk is dit kleine "probleem" dan ook weer opgelost.

APC werkt op banden lang niet zo goed als Super Degreaser, kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

Zoals hierboven geschreven : De Superdegreaser werkt veel beter op de banden dan de APC. In den beginne werkte ik altijd met APC 1:4 (op erg vuile banden) en 1:10 (licht vervuilde banden) en het beviel goed. Toen ontdekte ik de SD. Deze werkt toch wel een stuk beter. SD 1:10 geeft naar mijn idee een beter resultaat dan APC 1:4 . Het is gewoon sterker.

Misschien dat je een fles van iemand over kan nemen die nog wat over heeft, zodat je niet de gallonverpakking hoeft aan te schaffen.

Bedankt Marike.

@ All: Als iemand een fles Meg's SD in de buurt heeft staan waar hij vanaf kan, prima. Is er naast dat een ander alternatief in een kleinere verpakking?

Die van Poorboy's is, puur naar de naam kijkend, een APC en een Degreaser. Beetje verwarrend. Deze had ik hiervoor ook op de banden gebruikt en ging naar mijn mening iets (maar niet veel) beter dan met 'standaard' Meg's APC wat ik gisteren gebruikte. Wel weer in verhouding 1:4 gebruikt en dus niet puur.

De Degreasers en APC's brengen trouwens nog een nadeel: Als je het op de banden spuit loopt er iets op/in het wiel, waar het mogelijk de Wheelwax aantast. Maar misschien is dit te verwaarlozen.

Als er geen alternatieve kleinere verpakkingen zijn, doe ik mogelijk eens gek en ga ik de zeep proberen!

Je kan van mij wel een 1/2 of 1 liter overnemen.

Greets,

Rob aka Vadebo

Ps, kan zowel in Capelle als R'dam Charlois (industriegebied naast A15) afgehaald worden.