• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tireblack en bumperblack?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nex

Detailing rookie
5 jun 2018
5
2
Hallo, ff een vraagje over deze 2 middeltjes.
Ik wil mijn auto voor (verkoop)foto's er weer even mooi bij zetten. Ik heb onder anderen die 2 middeltjes gekocht..

Nou zat ik te denken; kan ik die kunststof spray niet gewoon ook gewoon gebruiken op de deurlijsten, spiegel kapjes, die plakjes bij je 3e zijraam etc?
Misschien zelfs op sommige delen van t interieur??

En zelfde verhaal met de tireblack; op de raam rubbers?

Andere tips voor auto verkoopklaar maken mag altijd,
 
Welkom op het forum.
Misschien is het handig om even in iets meer woorden te omschrijven over welke producten het hier gaat. Ik kan zelfs met behulp van twee Google zoekopdrachten niet bepalen om welke producten het gaat... o_O
 
Welkom op het forum! :D

Beide producten bevatten siliconen. Probeer de bandenglans op je rubbers, de bumperspray op ander ongelakt kunststof. Dit zal werken, maar of het mooi is, dat is een ander verhaal. :p
 
Ik zou het zo doen

- speed wax (exterieur) en je kan ook bij de kofferbak\ achterlichten daar tussen sprayen en uitpoetsen.
- bumper zwart (exterieur) voor de zwarte delen van de buitenkant
- cockpitspray (interieur) alle plastic delen aan de binnenkant, maar zou het wel eerst op een doek spuiten\sprayen.
- banden zwart alleen op de band.
- textiel spray is voor de bekleding.

Denk met deze dingen van de action kan je het proberen, maar of het wat wordt geen idee
 
De ene kunststofdressing is de andere niet. En voor bandendressings idem. Anders zouden we waarschijnlijk allemaal die van de Action gebruiken. ;)
Waar de ene dressing wat wijder inzetbaar is, zal de ander bijvoorbeeld weer vlekken als het nat wordt. En zo zit er bij beide soorten producten bijvoorbeeld ook veel verschil in hoe glanzend of mat het effect is. Dat is en blijft een kwestie van smaak. Dus nee, met "algemene benamingen" (ik heb een bandendressing gekocht en kan ik die ook op overige rubbers gebruiken?) kunnen we niet zo veel.

Denk dat je hier niet aan het juiste adres bent voor gebruiksmogelijkheden van Action autopoetsspullen. Maar je hebt blijkbaar al (goede) ervaringen van mensen gevonden die wel bekend zijn met deze producten.

Ik begrijp dat je voor zo weinig mogelijk geld de indruk wil gaan wekken dat je auto altijd goed bijgehouden is. Ik maak daar ook uit op dat je dat met je volgende auto ook niet van plan bent. Anders zou mijn advies zijn om nu even iets betere spullen uit te zoeken, en die nu te gebruiken om deze auto verkoopklaar te maken en die daarna gelijk voor de nieuwe auto te blijven gebruiken. :cool:
 
Ik zou ook oppassen met die 'cockpitsprays'. Dat soort spul wil nog wel eens een enorme glans geven op je dashboard en dat is doorgaans juist niet wat je wilt.
 
De spullen die je noemt zou ik niet snel gebruiken. Er zijn zat alternatieven, raadpleeg de webshop of het forum eens.

Anderzijds, als het alleen voor een snelle verkoop is. Dan boeit het toch geen kont.
 
Welkom in de detailing-wereld (dat is "iets" anders dan verkoop-klaar maken): er valt nog genoeg te leren.;)

Zie het als volgt: je vraagt in een 4-sterren restaurant of je patat met een frikandel-speciaal kunt bestellen, met gratis ijsje toe!
Ik heb nooit geclaimd bezig te zijn met detailing. Ik hoef er ook niets over te leren.
Ik ben op zoek naar advies, arrogantie kun je thuis laten..

Ik zou het zo doen

- speed wax (exterieur) en je kan ook bij de kofferbak\ achterlichten daar tussen sprayen en uitpoetsen.
- bumper zwart (exterieur) voor de zwarte delen van de buitenkant
- cockpitspray (interieur) alle plastic delen aan de binnenkant, maar zou het wel eerst op een doek spuiten\sprayen.
- banden zwart alleen op de band.
- textiel spray is voor de bekleding.

Denk met deze dingen van de action kan je het proberen, maar of het wat wordt geen idee
Dankjewel. Dus die kunststof spray ook gewoon gebruiken voor al het rubber? Waarom tireblack dan niet?

Denk dat je hier niet aan het juiste adres bent voor gebruiksmogelijkheden van Action autopoetsspullen. Maar je hebt blijkbaar al (goede) ervaringen van mensen gevonden die wel bekend zijn met deze producten.

Ik begrijp dat je voor zo weinig mogelijk geld de indruk wil gaan wekken dat je auto altijd goed bijgehouden is. Ik maak daar ook uit op dat je dat met je volgende auto ook niet van plan bent. Anders zou mijn advies zijn om nu even iets betere spullen uit te zoeken, en die nu te gebruiken om deze auto verkoopklaar te maken en die daarna gelijk voor de nieuwe auto te blijven gebruiken. :cool:
Typ eens action in de search.
Wat precies heeft die conclusie-trekkerij te betekenen? Kun je me ook gelijk even vertellen wat mij de rest van deze week te wachten staat..?
 
Snap jij het wel? Je meldt je aan op een detailingforum en noemt el cheapo producten.

De mensen hier zijn gepassioneerd en willen je opweg helpen met hun adviezen en ervaring. Als je er niks van wilt leren blaf je toch gewoon de meuk erop die je al hebt.
 
Snap jij het wel? Je meldt je aan op een detailingforum en noemt el cheapo producten.

De mensen hier zijn gepassioneerd en willen je opweg helpen met hun adviezen en ervaring. Als je er niks van wilt leren blaf je toch gewoon de meuk erop die je al hebt.
Ik meld mij aan op een forum dat hoog scoort na een google-search mbt. auto schoonmaken. De naam is nota bene carclean.
Als jij een natuurlijke haat hebt richting goedkope producten is dat jouw probleem. Daar hoeft niets mis mee te zijn, dit forum staat er overigens vol mee..

Dat hier ervaren, gepassioneerde mensen zijn geloof ik. Of ze allemaal even vriendelijk zijn is een tweede.
Dit leek mij op 't eerste gezicht een net forum, maar als ik sommige reacties zo bekijk, of dat niveau van meneer Tim hier..
 
Laat het ons aangenaam houden voor iedereen ?
En ben je verder geholpen door sommigen hun posts of niet ?

Succes met de verkoop van de wagen.
 
Als dat kan graag.
Tot zover alleen @Andre Brakenhoff met een bruikbaar antwoord. Alleen zoals te zien in mijn eerdere reactie had ik daar nog wat vragen over.
 
Nex, je meld je aan op een Detailing Forum, maar wilt jezelf niet bezighouden met detailing. Daarbij geef je aan dat je niets wilt leren, maar als je een vraagt stelt, dan hoop je toch op een antwoord waar je van kan leren? :D

Je geeft aan dat er tot op heden nog maar 1 reactie is geweest waar je wat aan had. Als ik de vele reacties zo eens teruglees, dan is dat bericht alleen maar een opsomming van de stappen die je kan doorlopen en met welk type product. De andere berichten hebben onderbouwing waar je blijkbaar niet op zat te wachten, maar wél om vroeg. ;)

* Uitleg over dressings en wat deze kenmerkt.
* Onderbouwing waarom een goedkoper product je hoogstwaarschijnlijk zal gaan tegenvallen.
* Meerdere links naar geschikte producten.
* Waarschuwing bij het gebruiken van jouw producten.
* Er word met je meegedacht wat betreft het snel ''even'' opknappen van de auto.


Uitgaande van alle eerdere reacties, waar ik mij volledig in kan vinden, kunnen we wel enkele conclusies trekken;

( 1 ) Jouw producten zullen vast en zeker gebruikt kunnen worden. Let hierbij op dat ongelakt kunststof in het interieur een wereld apart is van ongelakt kunststof op het exterieur. (Zoals vermeld; Bevat siliconen, kans op vlekken, kan enorm gaan glimmen op het dashboard met alle gevolgen van dien, etc)
( 2 ) Jouw producten kunnen dus ook voor andere delen/materialen gebruikt worden, zoals de Bandenglans op ander rubber dan dat van de banden en de Bumperspray op ander ongelakt kunststof dan dat van de bumpers. (Zie risico's hierboven)
( 3 ) Jouw producten zal je simpelweg moeten gebruiken en ervaren om te kijken wat wel of niet werkt voor jou.
( 4 ) Je gedraagt je als een behoorlijke pannenkoek.
 
Wat precies heeft die conclusie-trekkerij te betekenen? Kun je me ook gelijk even vertellen wat mij de rest van deze week te wachten staat..?
Nou, je hebt deze producten nu aangeschaft om je te verkopen auto er even (voor weinig) netjes uit te laten zien. Die producten had je dus nog niet in bezit, dus verzorgde je je auto hiervoor ook niet. Je bent er ook niet bekend mee. En je bent niet van plan om een product meer te gaan aanschaffen als het ook met deze zou werken voor de foto. De auto gaat toch weg...
Als je ook van plan was om je nieuw aan te schaffen auto wel goed bij te gaan houden, dan had je je misschien georienteerd en iets betere producten gekocht. Of tenminste in een paar extra specifieke producten willen "investeren"...

Wat het verband is tussen conclusies trekken uit jouw posts en je toekomst voorspellen, dat ontgaat mij. Domme opmerking... :rolleyes: (En dan nog anderen van arrogantie beschuldigen...) o_O

Dit is doorgaans inderdaad een gemoedelijk forum. Ik ben ook steeds bezig geweest om je te proberen te helpen. Een aantal andere forumleden ook. Maar je lijkt er inderdaad niet erg voor open te staan. Ik wens je succes met de verkoop van de auto.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.