• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toch maar even voorstellen.......

AstridS

Detailing rookie
12 mei 2013
2
0
Hallo allemaal,
Ik ben Astrid en een leek in het ècht poetsen van auto's. Twee weken geleden heb ik onze Suzuki alto(2009) verkocht en daarvoor in de plaats een Toyota Yaris Verso(2002). Beide auto's waarschijnlijk een lachertje voor velen van jullie, maar ja, als je 55 bent val je als vrouw niet meer op stoer en snel, maar wordt het goedkoop en zuinig. Dit was met de Suzuki zeker het geval, maar de krappe ruimte achterin ging mij irriteren. Dus.........weg ermee en kwam de Toyota op mijn pad. Misschien minder zuinig, maar wat een ruimte! Ik heb hem van een kennis (vergelijkbaar met het oude vrouwtje dat haar Volkswagentje verkoopt in de reclame) en met het volste vertrouwen heb ik hem van haar gekocht. Toen ik vol enthousiasme de auto van binnen en van buiten ging wassen, kwam ik toch wel hele vervelende plekken tegen die ik echt weg wil hebben. Daardoor ben ik op internet gaan zoeken en kwam op dit geweldige forum terecht. Nooit gedacht dat een auto zo kan opknappen van een èchte poetsbeurt!
Mijn handen jeuken en ik sta te popelen om te beginnen, maar eerlijk gezegd heb ik wel drempelvrees. Ben bang dat ik iets erger maak ipv beter! Aan de andere kant ben ik een echte doehetzelver en doe heel veel mannenklussen zelf, omdat mijn man het niet doet en, omdat ik het leuk vind. En ik ben eigenwijs, dus, tenzij iemand mij zegt dat het risico veeeeeel te groot is, weet ik al, dat ik, op een gegeven moment, er gewoon aan begin!
Gr. Astrid

Welkom in de wondere wereld van de detailverslaafde:jippie

Zal je een goede tip geven , gewoon veel lezen.staat erg veel nuttige informatie op dit forum.En als je vragen hebt , gewoon stellen!

Welkom hier!:jippie

Zeker doen. Eerst even drie weken uittrekken om dit verslaafdenplein helemaal door te lezen:-b

En aangezien je in Zuid Holland woont dan met gezwinde spoed naar Carclean in Berkel en Rodenrijs toe rijden.

Hallo Astrid, welkom hier!
Drempelvrees is niet nodig, veel lezen en bekijken.... Er gaat een wereld voor je open!

Welkom hier, en bij het doorlezen kom je er vanzelf achter dat er meer dames actief zijn op dit gebied.

Wat ik je zeker ook aan kan bevelen: bezoek de Summer Detail Day van Carclean op 20 juli (even zoeken naar het topic, waar je je gratis kunt inschrijven). Op zo'n zie je veel demo's, en kun je met veel mensen praten, waardoor je een stuk wijzer wordt op zo'n dag. Daarnaast traditioneel allerlei aanbiedingen, dus de moeite waard, zeker voor een beginner. Linkje: Summer Detail Day 2013

Zoals ook al door anderen aangegeven: ga voor een goed advies op maat, gewoon een keer langs bij de winkel van Carclean: ze kunnen dan de auto bekijken, en je een advies geven dat bij de auto én bij jouw wensen past.

Ik ga er steeds meer in geloven, alleen maar positieve reacties en niet één afrader! Ik heb me dan ook maar meteen ingeschreven voor de summer detail day op 20 juli. Ben heel benieuwd en ik ga maar vast sparen, want met lege handen(tassen) naar huis gaan is niet mijn sterkste punt.
Bedankt voor jullie tips en positieve oppeppers! Heb ik nog één vraagje; is de poetsmachine van de Aldi iets voor mij als beginner of is dat niks en kan ik beter voor De Pro900 rotary polijstmachine gaan?
Gr. Astrid

Ik kan het apparaat van de Aldi niet terug vinden, maar ik ben bang dat dit een gewone rotary is, waarmee je makkelijk veel schade aan de lak toebrengt. Als je voor een apparaat gaat (en niet eerst handmatig beginnen), heb je een DAP nodig. (DAP - Dual Action Power, een apparaat dat niet alleen ronddraait maar door een excenter ook een slingerende beweging maakt). Bij een DAP500 of een DAP900 kun je verschillende maten steunplaat monteren en ook verschillende maten pads monteren. Met de kleinere 3" pads kun je ook beter op lastige plaatsen komen, die de meeste auto's wel hebben.

Overigens voor de duidelijkheid: op Summer Detail Day hebben medewerkers geen tijd om auto's te bekijken voor advies op maat, het personeel heeft dan nauwelijks tijd om iets te eten of te drinken, vanwege alle drukte.

+1

Zoals hierboven al gezegd wordt, wil ik je ook op het hart drukken te gaan voor een DAP.
Waarom? Nou, die zijn redelijk fool-proof. Ofwel; je kunt er weinig fout mee doen, ja kan wel, maar wanneer je omgaat met het apparaat waar het voor bedoeld is dan kan iedereen ermee overweg.
Verschillende steunplaten, verschillende polijstpads, polijstmiddel en je bent er klaar voor.
Een rotary voor op termijn erbij kan natuurlijk altijd. Er zijn maar weinig mensen die mooi kunnen finishen met een rotary. Vaak blijven holgrammen en andere sporen zichtbaar, dat is zonde. Met een DAP heb je dat niet.

Welkom Astrid!
Welke auto je poest maakt hier helemaal niet uit hoor, en leeftijd al helemaal niet! Als je de eerste keer met een machine aan de slag gaat op je autolak dan mag je echt geen rotay proberen. Met de DAP kan je heel wat, behalve grove schade maken. Check de stappenplannen uit, en als het kan, post eens wat foto's van de wagen en van de bewuste plekken. Wie weet kan je ook handmatig één en ander aanpakken en als je foto's post krijg je hier in mijn ervaring enkel maar goede raad!

Ben ik even blij dat ik het even gevraagd heb! Geen Aldi-apparaat dus, maar de DAP500. Jullie hebben me voor een beginnersfout behoed. Heb toch wel zin om binnenkort naar Carclean te gaan, voorlopig met een "kleine tas" waar in elk geval de DAP in past.
Ik zal inderdaad wat foto's maken van de auto en plekken. Goede adviezen kan ik altijd gebruiken!
Gr. Astrid

Welkom Astrid.
Als je kiest voor en DAP, heb je de keuze uit de DAP500 (500W) en DAP900 (880W), maar als je een keer een afspraak
maakt bij Carclean.com, dan zal je haarfijn uitgelegd worden wat voor jou het beste is.

Op de Summer Detail Day zullen we het waarschijnlijk inderdaad te druk hebben om iedereen uitgebreid te kunnen helpen,
maar er zullen demo's zijn en het loopt er vol met detailers die je ook ontzettend veel kunnen vertellen.