• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toe aan nieuwe foam, ervaringen met Valet Pro Snow Foam Combo?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Vorig jaar bij de aanschaf van mijn foamlans heb ik een litter SSF besteld. De roze met kauwgomballengeur. Nu vond ik de geur altijd geweldig. Bij de huidge flessen is geen kauwgomballenegeur toegvoegd toch?
Ik zit er nu aan te denken om een 5 liter kan te kopen, zodat ik nog zuiniger uit ben.
Ik twijfelde eerst tussen de Bilthamber en de SSF, de Bilthamber schijnt een iets hoger verbuik te hebben dan de SSF. Ik gebruik de SSF altijd 1 op 8 ongeveer. Wat voor mengverhoudingen moet ik aan denken bij Bilthamber?

Nu kwam ik ook nog Valet Pro Snow Foam Combo tegen. Ik heb 1 revieuw gelezen waarin de Valet Pro goed uit de bus kwam. Bij de productomschrijving staat dat je voor vieze wagens 1:15 kunt gebruiken en bij redelijk schone wagen 1:25 moet volstaan. Dat is aardig zuinig vind ik. De revieuwer gebruikte het alleen 1:4 wat ik persoonlijk erg veel vind.

Welke foam kunnen jullie mij aanraden qua verbruik maar ook kwam reinigende kracht?

Valet Pro Foam is voorradig, maar nog niet getest.

https://www.Carclean.com/product/Valet_Pro/Snow_Foam_Combo_5L_EC16-5L_101768

Dus wie o wie wil hem als eerst testen?

Jawel, hij is al wel getest: https://forum.Carclean.com/cc_postst5277/Review-valet-pro-snow-foam.aspx helaas werken niet alle plaatjes bij mij.
Ik wil hem best wel testen maar 5 liter is daar wat teveel voor vind ik.

Is een goede foam.
Iets minder "plakkerig", maar op gebied van reiniging het beste van de 3 foams dat ik heb.
Mengverhouding moet je zelf uitzoeken, testen tot het resultaat goed voor je is.

Ik heb nog enkele valet pro produkten, en ben er tevreden over.
Hoeven niet onder te doen op gebied van werking tov andere bekende merken.
Ze hebben gewoon geen blits uitzicht en allerhande leuke geurtjes.
En dat merk je ook aan de prijs :-)^

Bij de productomschrijving (op de cc site) gaan ze uit van 1:25 voor een licht vuile wagen en 1:15 voor een zwaar vervuilde wagen. Als je het mengsel dan maar niet "sterker" maakt dan 1:15, moet het dan je wax/sealant niet al te zeer aantasten?

Ik ben best geïnteresserd in deze foam. Ik heb nu nog zo'n 8/10 van een liter SSF, maar die zal over een paar maanden wel op zijn, dus dan komt de Valvet misschien wel in beeld.

@Binettie: Wil je dan laten weten wat je van het resultaat vindt? Liefst met foto's

In de test (die je eerder aanhaalde) word hij in een verhouding van 1:5 gebruikt, dat is een vrij sterk concentraat. Ik zou hem zelf ook eerder 1:20, hooguit 1:15 gaan gebruiken. Ik vraag me af of anders ook niet de sealant-/waxlaag te veel te lijden heeft en of het dan nog wel voordeliger is dan SSF. Dus ik ben beniewud naar jouw bevindingen met 1:20

Zal ik doen :-)^
De verhouding 1:5 lijkt mij ook niet goed voor de lak. Helaas duurt de levering nog even aangezien ik nog even wil wachten op de nieuwe klei die mensen momenteel kunnen testen. Als die bevalt wil ik die mee bestellen.

Mengverhouding moet je toch zelf uitzoeken?

Bv een zeer vuile wagen, daar ga je toch meer product voor nodig hebben om dat vuil los te weken.
Voor bv een wekelijkse foambeurt kan je gerust een 1:15/1:20 verhouding voor gebruiken.
Maar voor vervuiling zoals ik had bij de review ging een lichte verhouding die klus nooit klaren, dat was opgedroogde pekel/zout en sneeuwrestanten van zeker 5 weken oud.

@Binnetie: Ik hoor het wel (of eigenlijk lees het wel). Als nu klei nodig had zou ik inderdaad ook de test van de nieuw klei even afwachten. Ik las alleen dat hij gigantisch schijnt te stinken.

@Jim:
Uit jouw test bleek vooral dat de Valvet goed vond reinigen. Ik vroeg me alleen af of dat bij een lagere mengverhouding ook nog zo is. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat als de auto zo vuil is als bij jouw test, dat je dan een hogere concentratie foam gebruikt. Ik kan me wel voorstellen dat je dan een spraywax (of andere nieuw wax/sealant) moet aanbrengen, omdat daarna je sealant-/waxlaag ver verdwenen is (?).

@Jim: Ik vond het overigens wel bijzonder dat jij hem al zoveel eerder getest/gebuikt had (ik heb de test toendertijd ook al gelezen), mijn interesse was toen eigenlijk al gewekt. De Bithamber vond ik al wat minder interessant, omdat die in verhouding wat duurder uitvalt.

@Jim:
Uit jouw test bleek vooral dat de Valvet goed vond reinigen. Ik vroeg me alleen af of dat bij een lagere mengverhouding ook nog zo is. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat als de auto zo vuil is als bij jouw test, dat je dan een hogere concentratie foam gebruikt. Ik kan me wel voorstellen dat je dan een spraywax (of andere nieuw wax/sealant) moet aanbrengen, omdat daarna je sealant-/waxlaag ver verdwenen is (?).

Ik foam enkel als de wagen echt smerig is, laat me zeggen max 2x per maand.
Ik heb niet de plaats en middelen momenteel om volledig te kunnen genieten van het foamen, dus beperk me tot wanneer het niet anders kan.
Waxen doe ik tijdens de zomerperiode toch zeker om de 2 weken, gebruik dan ook uitsluitend concours waxen op mijn wagen.
Dit is mijn persoonlijke manier van werken.

@Jim: Ik vond het overigens wel bijzonder dat jij hem al zoveel eerder getest/gebuikt had (ik heb de test toendertijd ook al gelezen), mijn interesse was toen eigenlijk al gewekt. De Bithamber vond ik al wat minder interessant, omdat die in verhouding wat duurder uitvalt.

Ben meer tevreden van deze foam dat van de CC SSF en autobrite SSF die ik heb.
Heb van elk de 1L verpakking, zo kan ik afwisselen en achteraf beter beslissen welke ik in gallon zou kopen.
Heb geen zin om een 5L gallon te kopen, en die te hoeven opgebruiken tegen mijn zin

Ik ga hem in mijn winkelmandje doen. Ben erg erg benieuwd naar. Heb zelf een zwarte Seat Ibiza, daar zie je snel de bruine modder op zitten.