• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toekomstige aanschaf DAP500

bighead

Detailing chief
27 dec 2008
152
103
Hallo allemaal,

Ik heb een groene Vw Polo uit '97, maar daar zitten echt megaveel swirls in, als ook een aantal hologrammen, ook zitten er wat krassen in de lak, maar die vallen niet zo op. Na de vakantie wil ik deze gaan bijwerken door een DAP aan te schaffen, heb al veel gelezen hier, en de producten van Menzerna lijken me wel wat.

Het gaat om de uni-kleur pistache-groen, zonder blanke lak. Het dak en de twee achterschermen zijn een keer overgespoten en daar zitten de hologrammen ook in. Het dak is hoogglans zwart, daar zitten ook een paar witte vlekken in, te lang met rotary doorgegaan door spuiter denk ik, de rest van de auto is wel gewoon groen.

Hier een voorbeeldfoto van de kleur, is dus niet mijn auto: [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Wassen doe ik met Meguiars Gold Class shampoo met een washandschoen en met het 2-emmer systeem. Heb de auto al twee keer gekleid met zo'n setje van Meguiars, de vloeistof daarvan is nu alleen op, als wax gebruikte ik toen Turtle Wax Ice, wat niet super werkt, maar had toen niks anders in huis. Wil er ook geen honderden euro's aan uitgeven.

Wat raden jullie mij aan om allemaal aan te schaffen?

Dacht zelf aan het volgende:

- DAP500
- Witte pad
- Groene (light) pad
- Oranje pad
- Zwarte pad
- Menzerna Intensive Polish
- Menzerna Final Finish
- klei vloeistof, iemand een aanrader? --->> Poorboy's World Spray&Wipe
- PB White Diamond
- Collinite No. 915, of een andere langdurige wax.
- Sealant misschien?
- Droogdoek
- Wat MF-doeken
 
Voor de klei vloeistof: kijk eens naar Poorboy's World Spray&Wipe. Voor kleien in 1:1 verhouding met water en verder is het voor tig andere dingen te gebruiken.
Ik heb er bijna spijt van dat ik Last Touch heb besteld ;)
 
Soepergrover zei:
Voor de klei vloeistof: kijk eens naar Poorboy's World Spray&Wipe. Voor kleien in 1:1 verhouding met water en verder is het voor tig andere dingen te gebruiken.
Ik heb er bijna spijt van dat ik Last Touch heb besteld ;)


Hoezo ? per 3750 ml E 1.00 goedkoper en je kan het ook verdunnen 1:1 en werkt toch hetzelfde ?
 
Wel wat off-topic, maar goed: de S&W is gewoon veelzijdiger naast het kleien. Die gaat echt wel op. De LT gaat alleen wat langer duren.
Let ook vooral op het woord bijna en de smiley. :)
 
tinus zei:
Hoe weet je eigenlijk dat het hologrammen zijn?

De beunhaas spuiter heeft de achterschermen met een roterende poetsmachine gedaan, en je ziet op sommige plekken gewoon duidelijk waar die geweest is. De poetsbewegingen zie je in de zon duidelijk zitten, maar je voelt ze niet.