• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toevallige ervaring

Ik zie het probleem van het stukje schuren niet zo, als die man de volgende x begint te schuren, kan hij toch zien dat de sinaasappelhuid (of orangepeel) er niet meer zit? Dit ligt er dan ook aan of hij droog of nat schuurt.
 
Hey GlimKezen,

Ik kick dit topic weer even omdat ik met een vraag zit qua Orange Peel.

Ik heb de laatste 2 dagen mijn auto weer is onder handen genomen. Deze keer geen foam en Monello, maar Spiderpad en S3. (Finish uiteraard wel)
Tot nu toe de kont en het dak gedaan en daarbij de Lime Prime Lite als glaze en 2 lagen Purple Haze. (Purple Haze effe proberen)

Nu zie ik op mijn kofferbakdeksel, de kant waar de kentekenplaat zit, dat dit helemaal vol zit met Orange Peel.
Dit was mij eerder wel is opgevallen, maar nu ik de lak nét een tikje strakker heb, zie je het helemaal.

Nu vroeg ik mij af, NIET OMDAT IK HET WIL DOEN, maar uit pure interesse voor de methode, hoe dit normaal gesproken eigenlijk word aangepakt?

Zoals jullie in het begin van dit topic kunnen zien heb ik een idee kunnen krijgen van de methode. Maar is dit dan ook hoe het altijd zal gaan?

- Wetsanden tot de Orange Peel weg is en vervolgens weer oppoetsen?

Ik weet dat het veel werk is, maar That's It???


Ik begrijp de risico's en dingen als de lak meten en dergelijke, maar buiten dat alles om.


Daarnaast vraag ik me ook af; Ik had eerder ergens op het forum gelezen dat een blanke lak gemiddeld zo dik is als 40% van de totale dikte die je zou meten met een lakdiktemeter. (Uit fabriek)
(Kan het mis hebben)

Stel dat ik, of het tegenovergesteld van mij, een expert, de lak dusdanig zou schuren tot de Orange Peel weg is, hoeveel haalt hij dan eigenlijk weg..? Blijft er dan nog wel blanke lak over om de komende 10 jaar zo-nu-en-dan zelf is te polijsten?


Greetz
 
Orange Peel verwijderen kun je doen met Orange Peel (denim) pads bv, om nou een complete auto te gaan wetsanden ik weet het niet...
 
het probleem is dat orangepeel ook al aanwezig is/kan zijn onder de blanke lak laag, het is dus niet te voorspellen hoe ver je moet gaan om het er uit te krijgen, dat is het moeilijke, je zou eigenlijk ene meter moeten hebben die alle laagjes afzonderlijk meet zodat je weet hoeveel je hebt, het blijft een gok.

in het verleden heb ik het met orangepeel pads gedaan, op een dap, heel voorzichtig en hopen dat je er niet door heen gaat.
 
opelmark;n429852 zei:
het probleem is dat orangepeel ook al aanwezig is/kan zijn onder de blanke lak laag

Een sinaasappelhuid is toch ook de verf die niet lekker vlak is, onder een blanke lak? Of kan het ook de blanke lak zijn? :s

Ik spreek mezelf in mijn hoofd al tegen, want als het de verf zou zijn die raar is, zou het ook niet helpen om de blanke lak te schuren...


Ik ben weer is volkomen van het pad af...
 
Waarom kijk je eigenlijk niet naar die Pro900 die op dit forum word aangeboden?

lijkt me een mooie prijs... En een leuke machine om mee te beginnen!

orange Peel pads zijn ook de kosten niet! (Wanneer ze er weer zijn) En is een stuk veiliger dat wetsanden.
 
Hij heeft vaker aan gegeven graag de stap naar roterend te willen maken... Daarom moest ik even aan m denken...

Ik vind de denim pads persoonlijk ook niet fijn werken op een DA.
 
Ja maar een orangepeel pad op een Rotary, dan moet je toch wel wat ervaring hebben met een Rotary, ik heb zelf de orangepeel pads op de dap500 en de dap900 gedaan, de dap500 met finale en de dap900 met mezzo en dan gaat het goed, toegegeven met een Rotary gaat het 3 keer sneller, maar dan is de kans ook vele malen groter dat het mis gaat als je niet aardig wat ervaring hebt met een Rotary.

wat voor problemen kwam jij tegen met de denim pads op een da ?
 
Resultaat!

Ik heb ook eerder van jou gelezen dat je tevreden was over het resultaat op de DAP... Heb het daarna met de DAP geprobeerd maar ik kreeg weinig tot geen resultaat.
 
900v3... Van Monello... BMW space gray.

Laatst roterend op m'n vrouwtje d'r Up! geprobeerd... Wereld van verschil!
 
iedere autolak is verschillend, heb je ook met de dap op je vrouwtje haar up geprobeerd of meteen de Rotary gebruikt daar ?
ik heb ook al meegemaakt dat lak van opel verschillend kan zijn kwa hardheid als je een andere kleur hebt.
 
Aaah Zluytr, lief dat je aan me denkt!

Ja, ik heb wel is de meningen en adviezen gevraagd omtrent het aanschaffen van een 2de machine. De aanleiding was ''harde lakken'' waar ik met mijn DAP900 en de Monello-lijn lang over deed en dan zelfs alleen nog maar 'oppervlakkig' bezig was geweest.

De twijfel was om voor een D/A te kiezen met grotere uitslag, (om veiliger te blijven)
Een Rotary voor meer én sneller corrigeren.

Tijdens de irritante en lange twijfel ging ik naar de kant van een grotere D/A en mijn huidige DAP alleen voor het kleinere werk,
maar de laatste tijd neig ik weer naar een Rotary om sneller en meer resultaat te krijgen en af te schalen met mijn DAP.

Orange Peel aanpakken is voorlopig een stapje te ver. Mijn eerstvolgende grote stap zou zijn om is gewoon te gaan polijsten met een Rotary.
Ik heb dit een paar jaar geleden voor het eerst gedaan en toen de kont van mijn BMW hologramvrij gedaan. Wist toen niet eens wat hologrammen of polijstbanen waren, haha!

Dit is waarschijnlijk ook de reden dat de kant van mijn BMW ook het meest defectvrij is tot op heden.


Greetz