Hey GlimKezen,
Ik kick dit topic weer even omdat ik met een vraag zit qua Orange Peel.
Ik heb de laatste 2 dagen mijn auto weer is onder handen genomen. Deze keer geen foam en Monello, maar Spiderpad en S3. (Finish uiteraard wel)
Tot nu toe de kont en het dak gedaan en daarbij de Lime Prime Lite als glaze en 2 lagen Purple Haze. (Purple Haze effe proberen)
Nu zie ik op mijn kofferbakdeksel, de kant waar de kentekenplaat zit, dat dit helemaal vol zit met Orange Peel.
Dit was mij eerder wel is opgevallen, maar nu ik de lak nét een tikje strakker heb, zie je het helemaal.
Nu vroeg ik mij af, NIET OMDAT IK HET WIL DOEN, maar uit pure interesse voor de methode, hoe dit normaal gesproken eigenlijk word aangepakt?
Zoals jullie in het begin van dit topic kunnen zien heb ik een idee kunnen krijgen van de methode. Maar is dit dan ook hoe het altijd zal gaan?
- Wetsanden tot de Orange Peel weg is en vervolgens weer oppoetsen?
Ik weet dat het veel werk is, maar That's It???
Ik begrijp de risico's en dingen als de lak meten en dergelijke, maar buiten dat alles om.
Daarnaast vraag ik me ook af; Ik had eerder ergens op het forum gelezen dat een blanke lak gemiddeld zo dik is als 40% van de totale dikte die je zou meten met een lakdiktemeter. (Uit fabriek)
(Kan het mis hebben)
Stel dat ik, of het tegenovergesteld van mij, een expert, de lak dusdanig zou schuren tot de Orange Peel weg is, hoeveel haalt hij dan eigenlijk weg..? Blijft er dan nog wel blanke lak over om de komende 10 jaar zo-nu-en-dan zelf is te polijsten?
Greetz