Hallo allemaal,
een jaar geleden kochten we een Toyota land cruiser 70 serie van 1986. Deze werd door de vorige eigenaar gebruikt als crossauto dus had redelijk afgezien.
We hadden letterlijk gaten in de carrosserie dus dat werd ook meteen het eerste dat we deden aan deze land cruiser. We hebben nieuwe achter Fenders er ingelast alsook nieuwe drempels. De lasnaad hebben we met tin gelijk gemaakt en de kleine oneffenheden gelijk gemaakt met speciale plamuur.
Om de precieze lak te vinden was een hele opgave maar is uiteindelijk toch gelukt.
Door de keuring zit er ook een nieuwe uitlaat onder en hebben we de bussen onderin vervangen.
We waren zo rustig verder aan het klussen en aanpassingen aan het doen. Zo hebben we een bak gemaakt met schuiven voor achterin, een dakrek, en een nieuwe achterbumper.
Deze vakantie zouden we rustig gaan cruisen maar de land cruiser dacht hier anders over. Letterlijk een dag voor de vakantie gaat de motor stuk. Ik hoor je al denken, een Toyota motor? Stuk? Ja.... De motor begon een enorm kloppend geluid te maken en opeens niets meer. De krukas zat potvast.
We hebben de sleepwagen de auto naar huis laten brengen. We zijn dan zelf gaan kijken wat het probleem kon zijn. Met de olie af te laten leek me de hoeveelheid olie die er uit kwam extreem laag. Ook de kwaliteit van de olie was heel laag. De auto was een jaar geleden nog bij de garagist geweest en keuring klaar gemaakt dus ik dacht wel dat er een onderhoudje was gedaan, maar blijkbaar niet.
Naar een hele operatie aan de motor zijn we er dus achter gekomen dat een lager van de piston helemaal is gesmolten aan de cap van de drijfstang. We hebben alles opgepoetst en willen nu bij een revisiebedrijf horen of ze eventueel nog wat kunnen slijpen en terug balanceren.
Als er mensen zijn met ervaring hoor ik het graag.
Maar nu dus alles is gedemonteerd en we overal deftig bij kunnen hebben we besloten om deze land cruiser helemaal te restaureren.
Ik hou jullie graag op de hoogte van dit project!
een jaar geleden kochten we een Toyota land cruiser 70 serie van 1986. Deze werd door de vorige eigenaar gebruikt als crossauto dus had redelijk afgezien.
We hadden letterlijk gaten in de carrosserie dus dat werd ook meteen het eerste dat we deden aan deze land cruiser. We hebben nieuwe achter Fenders er ingelast alsook nieuwe drempels. De lasnaad hebben we met tin gelijk gemaakt en de kleine oneffenheden gelijk gemaakt met speciale plamuur.
Om de precieze lak te vinden was een hele opgave maar is uiteindelijk toch gelukt.
Door de keuring zit er ook een nieuwe uitlaat onder en hebben we de bussen onderin vervangen.
We waren zo rustig verder aan het klussen en aanpassingen aan het doen. Zo hebben we een bak gemaakt met schuiven voor achterin, een dakrek, en een nieuwe achterbumper.
Deze vakantie zouden we rustig gaan cruisen maar de land cruiser dacht hier anders over. Letterlijk een dag voor de vakantie gaat de motor stuk. Ik hoor je al denken, een Toyota motor? Stuk? Ja.... De motor begon een enorm kloppend geluid te maken en opeens niets meer. De krukas zat potvast.
We hebben de sleepwagen de auto naar huis laten brengen. We zijn dan zelf gaan kijken wat het probleem kon zijn. Met de olie af te laten leek me de hoeveelheid olie die er uit kwam extreem laag. Ook de kwaliteit van de olie was heel laag. De auto was een jaar geleden nog bij de garagist geweest en keuring klaar gemaakt dus ik dacht wel dat er een onderhoudje was gedaan, maar blijkbaar niet.
Naar een hele operatie aan de motor zijn we er dus achter gekomen dat een lager van de piston helemaal is gesmolten aan de cap van de drijfstang. We hebben alles opgepoetst en willen nu bij een revisiebedrijf horen of ze eventueel nog wat kunnen slijpen en terug balanceren.
Als er mensen zijn met ervaring hoor ik het graag.
Maar nu dus alles is gedemonteerd en we overal deftig bij kunnen hebben we besloten om deze land cruiser helemaal te restaureren.
Ik hou jullie graag op de hoogte van dit project!