• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Aygo Metallic Grijs met kindertekening.

@Jeroen Merlijn: Ik ben blij met ieder commentaar. Ik kan er uiteindelijk alleen maar van leren. Misschien dat ik in de toekomst als ik meer en meer ervaring krijg ook wel minder ga afplakken. Voor nu werkt dit iig goed voor me, en zoals je zelf al aangeeft, whatever works.

Niks mis mee om deftig af te plakken, scheelt je op het einde ergernis en tijd.
Ik plak zelf liever af dan dat ik de trims enz na moet lopen op polijst resten, en dat rolletje tape (á €3) wat je extra verbruikt weegt voor mij niet af tegen al het na loop werk.

Of een andere polish nemen die niet spat en/of stuift.
Ik plak nooit iets af, iritant werk (helemaal als de auto nog wat nat is).

Het residu wat er dan evt nog op komt kan ik er met een doek af wrijven.

Ik plak bepaalde delen altijd af. Kan achteraf een hoop werk schelen.
Ooit deed ik het niet, zat ik met een wattenstaafje en een tandenstoker polijst resten uit de ruitensproeier gaatjes van de motorkap te halen. Of rondom en in een logo-embleem. Of bepaalde zijknipperlichten. Wat dacht je van de kiertjes bij de deurhendels. Of nog erger: een bepaald rooster/grill met een honinggraat waar je dicht bij in de buurt komt. Dan liever even afplakken en je kan vrij onbezorgd ernaast polijsten. Het hoeft niet altijd, gewoon gezond verstand gebruiken en de risico's inschatten.
Afplakken is vrij snel gedaan, achteraf peuteren met een wattenstaafje niet.

ja ik begrijp je hoor.
maar er zijn polijstmiddelen die nagenoeg GEEN residu geven.

dus zonder afplakken toch geen peuteren.

Polijstmiddel die (nagenoeg) geen residu geven klinkt wel ideaal zeg. Ik heb zelf qua polijstmiddelen en cleaners diverse merken gebruikt, zoals Poorboy's World, Monello (/menzerna), Meguiars, Wolfgang, Dodo Juice, Valet Pro, Raceglaze, Siwssvax en Autoglym. Allen laten residu achter. :'(

Verder ben ik op zich wel geïnteresseerd in de polijstmiddelen van Scholl, lees er veel verhalen over en mijn plaatsgenoot Vadebo is er volgens mij erg tevreden over. Maar ik kom er vaak op uit dat ik grijp naar óf M105&205 óf de Monello serie. Maar goed, als iets je bevalt, blijf het dan gebruiken. (zoiets toch, zo'n uitspraak van die Amerikaan M. Philips).

Maar goed.. sorry voor het off topic gaan. Wat ik trouwens altijd gebruik op de voorruit is m'n droogdoek. Die vangt dan alle eventuele spetters op als ik de machine in een ondoordachte bui even verkeerd tilt (it happens :-D).

• Leuk
Reacties: Jeroen Derde
Mijn favoriete qoute die ik ooit heb gehoord op het youtube kanaal "DRIVE Clean" is: Use what you like, but use it often.

I.m.o. ook niets mis met rijk afplakken. Er is altijd wel iets van stof of spetters die je dan weer ergens af moet halen. Ik vind persoonlijk ook niets fijner werken als alles goed schoon en netjes voorbereid is. Ieder z'n ding... Ok niets zo irritant als veel tijd stoppen in het stofvrij maken van rubbers en roosters...

Wat een super resultaat weer! erg netjes ook geworden na die krassen behandeld te hebben.
En een super mooi duidelijk verslag!

Betrap me erop dat ik tegenwoordig vooral op de facebook pagina van carclean kijk, en niet meer zo veel op het forum. Had je bericht dus helemaal gemist Herman46 . Het is gedaan met een DAP900 en monello pads en polijstmiddelen.

Motor schoongemaakt met sprayer water, sprayer apc 1:7 , kwasten en doeken. daana de kunststof delen in de AF Revive gezet , de rubbers in PB natural look en de lak delen wat ex-p op gezet met een handpad.