• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Toyota Blade Master JDM

Leuke detail! De Blade staat er super strak bij zo!

Nu heb je machines waar een hoop hier van dromen... Het word toch stiekem wel een beetje tijd voor een paar knappe emmers ;)


Die emmers had ik inprincipe al gekocht incl gritguards en washboard. Tot dat de Mp verkoper ineens al zijn advertenties had verwijdert. Ik heb wel vaker van die rare dingen met verkopers van detail spullen.

Mooie Toyota (Auris voor de VS???), die je weer als nieuw hebt weten te laten blinken. :)

Klopt wat @nicknameless zegt. Hij is alleen in japan geleverd. Het is ook een RHD auto.

@Blade
Bedankt voor de goede samenwerking.
Het coaten was inderdaad een beste klus, maar het is wel perfect gedaan.

Rotery machines zijn fijn. Enkel heb ik een keer een rubber geraakt en die is toen verbrand. Leermomentje voor mij
Vooral de rotery icm kleine steunplaat en scholl paars is een mooie combi.

De Rupes machines zijn echt fijne dingen. En een padwasher moet zo snel mogelijk aangeschaft worden!


Ging erg lekker inderdaad @ArnoldG we konden zo hier en daar elkaar wat tips geven.

Wat betreft dat rubber, tja kan gebeuren. Gaat je nooit meer overkomen iniedergeval.

Thanks nogmaals!
 
Ik koop ze altijd als ze al een NL eigenaar hebben gehad. Ik wil wel dat ze rechtstreeks uit Japan zijn gekomen, engelsen onderhouden hun auto's waardeloos, en de autos zijn vaak al erg rot door het hele natte klimaat daar.

Scheelt aanzienlijk in euro's als ze al een Nl eigenaar hebben gehad.

Mijn vorige JdM was een toyota celsior. Altijd nog spijt dat ik die heb weg gedaan. Pracht auto was dat, vol luxe, heerlijke V8.

IMG_1376.PNG
 
Staat er weer strak bij! Echt een leuke auto dit. Is het trouwens een handbak of een automaat?

Heb je trouwens meer info over die meeting bij Louwman?
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Aparte wagen:) Die zie je niet vaak rijden hier denk ik zo?;) Mooi en strak eindresultaat behaald:cool:

Enige in NL zo ver ik weet.

Staat er weer strak bij! Echt een leuke auto dit. Is het trouwens een handbak of een automaat?

Heb je trouwens meer info over die meeting bij Louwman?


"Helaas" een automaat. Met deze motor combinatie is er geen handbak leverbaar (aparte japanners, ze rijden héél veel automaat)

http://www.tcea.nl/ Ik ben er nog nooit geweest.

Dat heb ik dus vorige week zien rijden. Dacht eerst dat het een oud model Lexus LS400 was maar zag toch echt een Toyota i.p.v. Lexus logo...


Dat was mijn oude celsior dan. Is ook een lexus ls400, alleen met toyota emblemen.

Stond net een ton op. Werkelijk in nieuwstaat. Elk boutje moertje glom nog.

Maar inprincipe zijn toyota en lexus precies hetzelfde. Soms is het dus ook alleen een ander logotje. Hier in europa vooral verschil in luxe.
 
Da's dus een wolf in schaapskleren... Altijd leuk! :)
Dat RHD is het enige dat lastig is op het vaste land van Europa, maar aangezien ik -tijdens verschillende vakanties in het VK- vaker RHD gereden heb, weet ik dat dit heel snel went.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Enige in NL zo ver ik weet.




"Helaas" een automaat. Met deze motor combinatie is er geen handbak leverbaar (aparte japanners, ze rijden héél veel automaat)

http://www.tcea.nl/ Ik ben er nog nooit geweest.




Dat was mijn oude celsior dan. Is ook een lexus ls400, alleen met toyota emblemen.

Stond net een ton op. Werkelijk in nieuwstaat. Elk boutje moertje glom nog.

Maar inprincipe zijn toyota en lexus precies hetzelfde. Soms is het dus ook alleen een ander logotje. Hier in europa vooral verschil in luxe.
Altijd al fan geweest van een LS400...helaas nooit een durven kopen, zijn best zwaar en zal je net zien dat ik die ene koop waar wel van alles mis mee is (ook al kan dat bijna niet bij Toyota)
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Dat was mijn oude celsior dan. Is ook een lexus ls400, alleen met toyota emblemen.

Stond net een ton op. Werkelijk in nieuwstaat. Elk boutje moertje glom nog.

Maar inprincipe zijn toyota en lexus precies hetzelfde. Soms is het dus ook alleen een ander logotje. Hier in europa vooral verschil in luxe.

In mijn woonplaats rijdt ook een witte Celsior rond. Alleen dan op de originele velgen en met een stoffen interieur. Staat nog niet zo lang op kenteken.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Leer kennen ze bijna niet in Japan. De japanners willen bijna alleen maar stof. In mijn celsior zat ook stof. Die stoelen zaten echt heerlijk. Veel beter als in de blade. Daar zitten "kuipstoeltjes" in met leer en alcantara.

De ls400 staat bekend om zijn betrouwbaarheid. Kijk de kmstanden maar van de 2e hands modellen. Ze stonden ook in zon bepaalde lijst met autos met de minste defecten.

Ook worden de v8 blokken veel gebruikt voor andere doeleinden, ik heb ze ook al in BMWtjes gezien. Dat zijn pas échte motoren.
 
Blijf het een aparte auto vinden. Ziet er weer strak uit.

Hoe beviel het werken met de rotary?

De flex icm met de kleine BP bevalt meer dan goed. Machine ligt érg lekker in de hand, beter dan de rupes. Ik heb voor de rupes een wolletje gekocht van scholl. Was het ook niet helemaal.

Ik wil toch de polijst middelen en pads van cartec gaan proberen. Wellicht werken die wel lekker op de rupes rotary.
 
Leer kennen ze bijna niet in Japan ... Dat zijn pas échte motoren.

LS400/Celsior (Project F1) is waarschijnlijk de best ontwikkelde auto ooit. Is in 1985 al 1,3 miljard dollar voor uitgetrokken en was voor Toyota een prestige project om te bewijzen dat ze de beste auto ter wereld in elkaar konden schroeven. Wordt gezegd dat ze ontworpen zijn om zonder serieuze reparaties een miljoen km mee te gaan. Zat er 1 in Autoweek klokje rond met 7.5 ton erop en daar mankeerde eigenlijk niks aan.

Sowieso was de engineering standaard in de jaren 80/90 in Japan extreem hoog. Denk aan de 2JZ blokken die probleemloos meer dan het dubbele vermogen wat ze standard leveren aankunnen en Honda wat blokken bedacht die 9000rpm liepen, desnoods 300.000km lang.
 
Grappig, die details wist ik nog niet.

Enige wat aan de ls400/celsior mankeert zijn de condensators in de ECU's. Vooral in warmere landen willen ze nog weleens gaan lekken. Geeft ook hele rare storingen, hoog verbruik etc.

Ik heb ze destijds vervangen voor nieuwe. 2 uurtjes werk geweest voor een hobbyist. Compleet andere auto kreeg ik er voor terug!