• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Toyota Blade Master JDM

Blade

Detailing guru
5 jun 2016
981
153
34
Haarlemmermeer
Aangezien de zomer weer is aangebroken, en de lsp op de toyo zo goed als verdwenen was werd het weer tijd voor een zomer prepje. Ook is er volgend weekend de internationale toyota meeting in raamsdonksveer bij Louwman. Dan moet de auto er wel netjes bij staan natuurlijk.

@ArnoldG opperde om de auto in een coating te zetten, zo gezegd zo gedaan.

Gister was ik zelf begonnen met wassen, kleien en deels begonnen met polijsten.

Bij aanvang, al weken niet goed gewassen:

IMG_1723.JPG


IMG_1725.JPG


IMG_1726.JPG


IMG_1729.JPG


IMG_1730.JPG


Alle vliegen troep met apc van cartec inspuiten en even laten weken.

IMG_1732.JPG


IMG_1731.JPG


Vervolgens rijkelijk af spuiten met lekker heet water en een flinke HD.

Hierna heb ik de complete auto in de iron wash gezeg van cartec. Er was maar weinig ijzer reactie omdat ik de auto best wel redelijk bij hou.

IMG_1739.JPG


IMG_1740.JPG


IMG_1741.JPG


IMG_1742.JPG


Hierna nogmaals goed afgespoten en even lekker gewassen met btbm, monello en mf madness washmitts.

IMG_1744.JPG


Toen stond de auto er toch al weer redelijk knap bij.

IMG_1748.JPG


Kleien doen we met dolce verde icm clay grip van cartec.

IMG_1753.JPG


IMG_1755.JPG


Kwam erg weinig vervuiling af.

Tijd om goed te drogen en af te plakken.

IMG_1756.JPG


IMG_1757.JPG


Gekozen om 2 staps te polijsten met diverse machines. Ik ben erg blij met mijn nieuwe aanwinsten, fijn om goed gereedschap te hebben. Maakt het werken ook leuker, en goed gereedschap is echt het halve werk.

IMG_1793.JPG


Stap 1 met rotary of rupes 15mk2 icm s3 of rupes compound.

Stap 2 met rupes 15 mk2 en rupes mini icm s17 of finale.

IMG_1756.JPG


IMG_1795.JPG


IMG_1800.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_1727.JPG
    IMG_1727.JPG
    191 KB · Weergaven: 119
  • IMG_1733.JPG
    IMG_1733.JPG
    290,6 KB · Weergaven: 101
  • IMG_1794.JPG
    IMG_1794.JPG
    183 KB · Weergaven: 130
  • IMG_1796.JPG
    IMG_1796.JPG
    219,3 KB · Weergaven: 139
  • IMG_1798.JPG
    IMG_1798.JPG
    169 KB · Weergaven: 149
Glas ook even polijsten. Arnold in action.

IMG_1787.JPG


IMG_1791.JPG


Hierna hebben we de auto rijkelijk met IPA ontvet en even laten rusten. Konden we meteen een bammetje eten.

Hierna zijn we paneel voor paneel af gegaan met EX (ik ben 1 deur vergeten :mad:) en zijn we gaan coaten met si3d.

IMG_1805.JPG


IMG_1821.JPG


Viel best tegen. Zijn ruim 3.5u bezig geweest. Bumpers waren best wel een klusje zeg maar. Maar we gaan voor het resultaat natuurlijk. En die mag er best zijn :rolleyes:

IMG_1806.JPG


IMG_1809.JPG


IMG_1810.JPG


IMG_1811.JPG


IMG_1813.JPG


Alle verlichting staat in de trim. Ook de paravan staat in de trim.

Erg leuke ervaring om zo in contact te komen met coatings. Erg leerzaam.

Bedankt @ArnoldG voor de super gezellige en leerzame dag!!!

Tot de volgende detail. (Sorry voor de vele fotos)
 

Bijlagen

  • IMG_1821.JPG
    IMG_1821.JPG
    200,6 KB · Weergaven: 118
  • IMG_1807.JPG
    IMG_1807.JPG
    282 KB · Weergaven: 137
Laatst bewerkt:
Nieuwe machines zijn de flex icm kleine BP. Die heb ik erg veel gebruikt met de kleine paarse scholl pad. Polijst erg fijn.

Andere nieuwtje is de mk2. Hier heeft arnold voornamelijk veel mee gewerkt (mazzelpik) icm spiderpad van scholl en de witte pad van monello. De mk2 heb ik maar weinig in handen gehad, maar ook een TOP machine. Erg krachtig en super gebalanceerd.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Micha D.
Ik ben ook geen coatingkenner, maar toen ik de Si3D voor het eerst aanbracht schrok ik me rot, omdat ik dacht dat er iets niet goed ging. Maar dat hoort er kennelijk bij.
 
Niiicee!! :heart:

Altijd lekker om een auto te detailer die gewoon lekker vies is. :p Wassen geeft je dan al vaak een voldaan gevoel, laat staan een goede detail mét coating! :D

Mijn eerste coating was ook de Si3D, zo'n 1,5 jaar geleden. Viel mij allemaal 100% mee! Ik was ook zó klaar met 2 lagen, maar dat was op een Porsche GT3 en dan zijn je panelen vrij makkelijk te doen. Bij mij werd de lak ook niet opvallend donkerder, wél zag je dat er iets meer warmte in de lak ontstond, maar de glans trok later naar iets meer glasachtig. :D

Gewoon een dikke bak, Blade. Nice!
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Leuke detail! De Blade staat er super strak bij zo!

Nu heb je machines waar een hoop hier van dromen... Het word toch stiekem wel een beetje tijd voor een paar knappe emmers ;)
 
  • Leuk
Reactions: m@rio en Blade
@Blade
Bedankt voor de goede samenwerking.
Het coaten was inderdaad een beste klus, maar het is wel perfect gedaan.

Rotery machines zijn fijn. Enkel heb ik een keer een rubber geraakt en die is toen verbrand. Leermomentje voor mij
Vooral de rotery icm kleine steunplaat en scholl paars is een mooie combi.

De Rupes machines zijn echt fijne dingen. En een padwasher moet zo snel mogelijk aangeschaft worden!
 
  • Leuk
Reactions: Blade

Vergelijkbare onderwerpen