• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Corolla '96, rode kleur weer terug krijgen.

aram.i

Detailing rookie
31 mei 2012
22
0
Nadat ik de zoekfunctie heb gebruikt en veel informatie heb opgezocht, en een meevaller van de belastingdienst:party: , heb ik besloten om mijn collectie uit te breiden.
Om zeker van te zijn dat ik niet de verkeerde producten bestel graag op en of aanmerkingen.

het gaat om een Rode Corolla van '96.

Staat van lak: Originele lak, lichtjes verweerd, hier en daar wat swirls, absoluut geen diepe krassen.
Doel: Diepe felle rode kleur verkrijgen en het oranje gehalte eruit filteren (verkleurd door uv-straling etc.)

Ik snap heel goed dat het geen nieuwe auto meer is en dat het nooit meer helemaal nieuw wordt, maar ik wil er zoveel mogelijk proberen uit te halen.

Huidige collectie:

Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant 2x
Grit Guards - 1x rood voor rinse emmer, 1x zwart voor wash emmer.
Meguiar's - Ultimate Wash & Wax shampoo (in het verleden Meguiar's gebruikt, vandaar de keuze.)
Meguiar's - Super Thick Microfiber Wash Mitt voor het wassen van mijn auto 2x (boven en onderzijde), voor de velgen gebruik ik een spons en borstel.
Meguiar's - Water Magnet Microfiber Drying Towel voor het drogen.
Monello - Piccolo Nero Trio doeken.

Waarmee ik de set wil gaan aanvullen:

Monello - Dolce Verde Klei Set
Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5
Monello - Orange Light Cutting Foam Hand Applicator
Monello - White Polishing Hand Applicator
Poorboys World - Black Hole (leek mij bij beter dan de white i.v.m. het oranje gehalte..geen idee of de theorie goed is:weetniet )
Monello - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator
Dodo Juice - Banana Armour hard wax
Poorboys World - Wheel Sealant
Monello - Peluche Bianco Trio
Monello - Peluche Verde Trio

Het budget ligt rond de 200 eur

Graag toelichting waarom een product wel of juist niet moet gekozen worden
 
Ik zou je eigenlijk een DAP500/900 Pakket willen aanraden. Aangezien je daar toch meer resultaat zal behalen dan met het handje. Het is zeker niet onmogelijk om met de hand resultaat te behalen maar met machine gaat het vele malen makkelijker.

Doeken zijn goed! Ik zou der alleen wel wat meer bestellen aangezien je doeken echt NOOIT genoeg hebt.
Wax is ook een goede keuze. Je kan ook panel potjes pakken zodat je niet meteen "veel" geld voor een grote pot betaald. En kan je meerdere potjes bestellen en daaruit een keuze maken. ;)
De wheel sealant werkt ook goed. Daar ook niets op aan te merken.
Mis naast de Mezzo eigenlijk ook nog de Finale.

Samengevat:
Spaar liever nog een beetje extra zodat je voor een DAP begin pakket kan gaan en die eventueel aan vullen met een wax ed.

Succes met je keuze en we zien natuurlijk altijd graag het resultaat! :)^
 
Aardige mensen bij de Belastingdienst ;)

Ik zie geen polijstmiddel om te finishen
Misschien de Black Hole vervangen door DodoJuice Lime Prime
Die heeft een heel lichte korrel om net wat meer eindeffect te halen
Voor rood zou ik eerder Orange Crush nemen als wax
 
Hier de DAP900 startpakket:
https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP900_V2_Raffini_Starterskit_Lite_Edition__101803

Heb je meteen:
De DAP900 V2 D/A Polijstmachine
Monello 5.5" Smart CCS Orange light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
Monello 5.5" Smart CCS White polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls, of om het polijsten met oranje na te bewerken met Raffini Mezzo
Monello 5.5" Smart CCS Green light polishing/finishing pad - Om de laatste finish te geven aan de lak met een finishing polish
Monello Raffini Mezzo - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de oranje en/of de witte pad
Monello Raffini Finale - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de groene pad

Dit is in mijn ogen een hele goede basis (naast een goede wasset) om je auto te onderhouden :cool:
 
Oké duidelijk, dat is een duidelijke uitleg, ik werk in een garage en kan altijd naar een polijstmachine grijpen, dit wil ik alleen niet doen.. Puur omdat ik weinig ervaring heb en daardoor het lak te warm laat worden met kans op onherstelbare lakschades. Met de hand heb je meer controle en feeling. Banana armour geruild voor orange en finale polijstmiddel toegevoegd. Ik heb 3x3 trio doeken van monello : bianco,verde, en de kleine doeken. Ik had veel positieve reviews over de glaze van pb gelezen vandaar mijn keuze.
 
@aram.i weet niet welke hengelo je woont, maar ik woon in ov en je mag gerust een keer langs komen om mijn dap te proberen.
weet wel dat als je het probeert je gelijk verkocht bent. dit als waarschuwing vooraf.

Groet Bas
 
Ik neem aan dat die polijstmachine op het werk een rotary is.
De hierboven vermelde machine is een Dual Action (D/A) machine ofwel een excentrische machine. Hier heb je -in tegenstelling tot werken met een rotary-
veel minder kans op te warm worden en beschadigen van de lak door verkeerd gebruik.
Een D/A machine is behoorlijk safe te noemen. Veel mensen die hier aangeven handmatig te willen beginnen omdat ze het nog niet aandurven met een machine te werken,
schakelen toch vrij snel over op machinaal.
 
Bedankt allen voor de snelle reacties. Ik heb het inderdaad over een rotary flex polijstmachine, je kunt het gerust een haakse slijper noemen.. Ik zal een dap overwegen, omdat ik toch een klein budget heb en eerst handmatig wil vorderen, zal er zeker een keer een automaat komen.. Maar op het moment nog niet

Edit:
Order zojuist geplaatst:party:, zal van de week maar eens wat oefenen en foto's plaatsten :D
 
+1 welke set Woody noemt. Mooie set om mee te beginnen, deze i.c.m. PBW Black Hole en een mooie wax als bijv. Orange Crush van Dodo Juice (panelpot), heb je voor een mooi budget een hele mooie set waarmee je je Corolla zeker mooier uit laat zien! Zelf deze set ook aangeschaft begin van het jaar, de Ibiza is er stukken door opgeknapt. Een aanrader! :ja