Mijn vader had met een collega gesproken over het detailen van de auto.. nu had de collega nog wel een uitdaging
een Toyota Hilux die precies gebruikt wordt waar hij voor gemaakt is..
De auto zou gisteren om 12:30 uur gebracht worden, maar de eigenaar kon de auto uiteindelijk niet brengen. Toen maar besloten om de auto op te gaan halen.. eigenlijk ben ik er dan al klaar mee, maar goed.. ik was naar mijn ouders gereden met alle detailspullen en mijn slaapspullen dus vandaar dat we maar even dat "issue" zijn heen gestapt.
Uiteindelijk rond 14 uur kunnen beginnen met wassen en kleien, uitzuigen etc, rond 17 uur klaar en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo lang bezig ben geweest om een auto te wassen.. tot slot, gisteren nog een stukje van de de motorkap gepolijst met Mezzo op wit en dat gaf een goed resultaat, de lak liet zich dus wel goed en vrij makkelijk corrigeren.
Vanmorgen weer vroeg uit de veren en op tijd gestart met het polijsten van de lak. Mijn vader heeft zich voornamelijk bezig gehouden met het interieur en later met het kunststof, de banden en alle bijkomende klusjes. Zoals gezegd de hele auto gepolijst met Monello Mezzo op wit en andere panelen met een oranje pad omdat ik geen witte pads meer heb kwam ik achter.. na het polijsten de lak ontvet met Gyeon Prep en daarna de lak verzegeld met Collinite 845. Deze curede makkelijk met dit vochtige weer en liet geen vlekken of iets dergelijks achter. Nog heel even getwijfeld tussen de Meguiars NXT 2.0 en de Collinite maar vanwege de duurzaamheid toch gekozen voor de 845.
Mijn vader had intussen het meeste al gedaan, alleen het leer moest nog behandeld worden. Ingespoten met de cleaner van Sam's Detailing en ingeworteld met de Monello borstel. Afgenomen met een badstof handdoek en het leer werd weer mooi mat.
Na dit proces het leer nog afgenomen met een vochtige, warme doek en weer nagelopen met een droge doek. Als conditioner gekozen voor de Gliptone.. tot slot nog een paar foto's gemaakt en toen de auto weer terug gebracht. De eigenaar reageerde maar mwah, maar wij waren er zelf wel tevreden over. Het is geen 100% geworden, maar voor nu prima.
Wielen voor behandeling..
En na behandeling, binnenkant niet fatsoenlijk kunnen doen omdat mijn krik de auto simpelweg niet op kan krikken. Normaal demonteert mijn vader de wielen om ze zo goed schoon te kunnen maken.
De auto zou gisteren om 12:30 uur gebracht worden, maar de eigenaar kon de auto uiteindelijk niet brengen. Toen maar besloten om de auto op te gaan halen.. eigenlijk ben ik er dan al klaar mee, maar goed.. ik was naar mijn ouders gereden met alle detailspullen en mijn slaapspullen dus vandaar dat we maar even dat "issue" zijn heen gestapt.
Uiteindelijk rond 14 uur kunnen beginnen met wassen en kleien, uitzuigen etc, rond 17 uur klaar en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo lang bezig ben geweest om een auto te wassen.. tot slot, gisteren nog een stukje van de de motorkap gepolijst met Mezzo op wit en dat gaf een goed resultaat, de lak liet zich dus wel goed en vrij makkelijk corrigeren.
Vanmorgen weer vroeg uit de veren en op tijd gestart met het polijsten van de lak. Mijn vader heeft zich voornamelijk bezig gehouden met het interieur en later met het kunststof, de banden en alle bijkomende klusjes. Zoals gezegd de hele auto gepolijst met Monello Mezzo op wit en andere panelen met een oranje pad omdat ik geen witte pads meer heb kwam ik achter.. na het polijsten de lak ontvet met Gyeon Prep en daarna de lak verzegeld met Collinite 845. Deze curede makkelijk met dit vochtige weer en liet geen vlekken of iets dergelijks achter. Nog heel even getwijfeld tussen de Meguiars NXT 2.0 en de Collinite maar vanwege de duurzaamheid toch gekozen voor de 845.
Mijn vader had intussen het meeste al gedaan, alleen het leer moest nog behandeld worden. Ingespoten met de cleaner van Sam's Detailing en ingeworteld met de Monello borstel. Afgenomen met een badstof handdoek en het leer werd weer mooi mat.
Na dit proces het leer nog afgenomen met een vochtige, warme doek en weer nagelopen met een droge doek. Als conditioner gekozen voor de Gliptone.. tot slot nog een paar foto's gemaakt en toen de auto weer terug gebracht. De eigenaar reageerde maar mwah, maar wij waren er zelf wel tevreden over. Het is geen 100% geworden, maar voor nu prima.
Wielen voor behandeling..
En na behandeling, binnenkant niet fatsoenlijk kunnen doen omdat mijn krik de auto simpelweg niet op kan krikken. Normaal demonteert mijn vader de wielen om ze zo goed schoon te kunnen maken.