• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota lak! Hard?

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Even om mijzelf een beeld te kunnen vormen, Ik had gisteren een Toyota Corolla uit 2002 ( zilver metallic)

Het viel mij op dat ik net deDAP500 met SSR 2,5 en een witte pad gewoon nog swirls zag. Ik ben meestal voor 2-4 passes gegaan op stand 4 en het de laatste pass op stand 5.

het gekke is dat bepaalde krassen op een spatbord en wat vegen van een tas ( denk ik) op de motorkap wel weg waren.

Is toyota lak over het algemeen hard? of ben ik gewoon te voorzichtig geweest? Een witte pad en SSR 2,5 lijkt mij toch schurend genoeg
 
stimpy68 zei:
Heb je een testspot gedaan?:-"

Zeker ik zat met jou bijdrage (testspot testspot testspot enz) in mn achterhoofd.

Ben begonnen met SSR 1 op een witte pad das de lichtste combo die ik heb.

Ben niet ontevreden over de krasjes die ik hier en daar wel zag verdwijnen maar wel over swirls die niet weggingen.
 
Dat is op zich vreemd, probeer eens te kijken of je niet met een combo de swirls er niet in maakt in plaats van uit haalt. Als de lak erg hard is, wil dat ook gebeuren. klinkt raar, maar Dennis en ik hebben het al een aantal keren meegemaakt. Je zou voor je gevoel zwaarder willen gaan, maar lichter is dan de betere optie.
Weet wel dat de Toyota Auris van mijn buurman een aardig harde lak heeft 8o
 
stimpy68 zei:
Dat is op zich vreemd, probeer eens te kijken of je niet met een combo de swirls er niet in maakt in plaats van uit haalt. Als de lak erg hard is, wil dat ook gebeuren. klinkt raar, maar Dennis en ik hebben het al een aantal keren meegemaakt. Je zou voor je gevoel zwaarder willen gaan, maar lichter is dan de betere optie.
Weet wel dat de Toyota Auris van mijn buurman een aardig harde lak heeft 8o

Bedankt voor de tip. Zal ik ook eens proberen.

Moet zeggen dat er voor een auto uit 2002 ook niet veel swirls te zien waren. Net met de Brinkmann maar ook niet met een 500w bouwlamp er op. Zilver is wat dat betreft (voor mij) nog een moeilijke kleur.
 
ThaBird zei:
Enig idee wat een harde lak de Avensis Wagon van hardheid heeft? (06-2004)

Zal het hier ook nog maar eens zeggen :-" :
Het is onmogelijk om te zeggen dat een auto van auto zus en zo hard is of niet, kan per bouwjaar verschillen zelfs per maand en kleur. Er is dus geen lijst te maken hiervan. Het enige wat je kunt doen is om een testspot te maken, dat wil zeggen, altijd beginnen met de lichtste combinatie van product en pad en langzaam opschalen naar grover. Dan kun je pas bepalen of de lak hard is of niet, ook al zegt dat niets, je moet je combinatie vinden, die voor die lak werkt.
 
Mijn vaders Avensis ('06) heeft ook een harde lak, met de hand kun je er niks uit poetsen.