• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Starlet 1985 in originele lak aangepakt

noeltie

Detailing addict
3 nov 2008
175
65
47
Vandaag voor het eerst de DAP geprobeerd, op de Starlet van mijn broer begonnen als oefen auto.
Hij had de auto gisteravond al gewassen en gekleid om vervolgens vandaag de hele dag met de DAP bezig te gaan.
Lak was zeer slecht, krassen en totaal geen glans. Je zag een spiegeling maar kon niet echt wat van maken wat het was.

Begonnen met een testspot en kwam er al snel achter dat ik eigenlijk geen zwaar genoege combi had.

Uiteindelijk is het geworden 2 passes SSR2.5 op de Oranje pad om vervolgens af te werken met SSR1 op de witte pad.
Daarna machinaal EX-P aangebracht en als laatst met de hand nog Natty's blue.

Toen alle kunstof delen nog even in de trimrestorer gezet. Het is weer een plaatje.

Al met al een lekker dagje en binnenkort komt de Capri van mijn pa aan de beurt uit 1971. Vanmiddag alvast een testspot gedaan, dan hoeft dat straks ook niet meer :-"

Eerst een paar 'voor' foto's:
IMG_3232_copy.jpg

IMG_3238_copy.jpg

IMG_3242_copy.jpg


Een 50/50 na een eerste pass met SSR2.5 op oranje pad, zie verschil in tl verlichting
IMG_3250_copy.jpg


En een aantal 'na' foto's:
IMG_3261_copy.jpg

IMG_3265_copy.jpg

IMG_3268_copy.jpg

IMG_3273_copy.jpg

IMG_3274_copy.jpg

IMG_3281_copy.jpg

IMG_3282_copy.jpg


En nog even een paar druppeltjes op de lak gesmeten:
IMG_3272_copy.jpg
 
:) Dat zijn de leuke projectjes :ja is altijd zo veel eer van te behalen.

Is je in elk geval goed gelukt hoor:)^

Viel het mee voor je?
 
ziet er meer dan prima uit!!

hoezo niet zwaar genoeg eigenlijk? je hebt toch een PRIMA resultaat neer gezet?

echt een resultaat om trots op te zijn!!

keep up the good work:heart_eyes:
 
Het viel echt reuze mee.
Ik denk dat die lak toch erg hard is, want na de eerste pass met 2.5 en oranje zaten er toch nog beste swirls in.
Na de 2e pass waren we tevreden en bleven de 'echte' krassen over, echter dat waren er maar een paar.

Ik ben in ieder geval héél blij met het resultaat :party:
 
leuk zo eentje is er ook vanaf ons naar mijn tante gegaan.

een 1.0 met ondertussen 270.000 km op het klokkie!!!!
 
Het ziet er strak uit Neil. Mooi werk geleverd op een dankbaar karretje.
Ben eigenlijk nog meer benieuwd naar de foto's van de Capri als je er mee klaar bent.