4 Juli m'n nieuwe Toyota Yaris Hybrid ontvangen. Ik kreeg hem zo mee van de vrachtwagen want ik had tegen de dealer gezegd dat ik hem zelf zou poetsen. 4 Maanden niets aan gedaan en 1900 km verder was het eindelijk zover voor de makeover.
Stap 1
- Ingespoten met C.Pro C.Quartz Iron.X Cleaner.
- Gefoamed met Autobrite Super Snow Foam.
- Gewassen met NXT Generation Car Wash Shampoo, Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt & Monello Sponge.
Stap 2
- Gekleid met Bilt-Hamber Auto-Clay Soft & Meguiar's Professional Last Touch Spray Detailer 1:1.
Stap 3
Her en der wat fijne krasjes in de lak. Omdat zilver een moeilijke kleur is om te fotograferen is het niet gelukt om de krasjes e.d. te fotograferen.
- Gepolijst met de DAP 500 V2, DA Microfibre Cutting Disc 160mm / 6inch, DA Microfibre Cutting Disc 80mm / 3inch & Monello - Raffini Finale Finishing Polish.
Stap 4
Niet gedaan. Persoonlijk vind ik dit weinig meerwaarde op zilver hebben.
Stap 5
- Ontvet met C.Pro C.Quartz Eraser.
- 1e beschermingslaag aangebracht met Gtechniq C1+.
- Ontvet met C.Pro C.Quartz Eraser.
- 2e beschermingslaag aangebracht met Gtechniq Exo. De lak dient tussen de 20 - 40 graden te zijn wil je dit kunnen aanbrengen. Met een kacheltje is het gelukt maar je doet er veel langer over (5 uur). Het is handiger om een spuit-/droogcabine te hebben waarmee je de gehele auto kan verwarmen (30 minuten). Het aanbrengen is vergelijkbaar met de C.Pro Reload spray.
Overig exterieur plastic & rubber
- Plastic wieldoppen ontvet met IPA en een laagje hebben een C.Pro CQuartz DLUX Plastic and Wheels Coat gekregen.
- Raamrubbers en plastic onderdelen ontvet met IPA en een laagje Gtechniq C4 aangebracht.
- Banden gereinigd en ontvet met Poorboys World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser.
en hebben een laagje Gtechniq T1 gekregen.
Overig interieur plastic
- Interieur plastic is gereinigd en gevoed met een sample Smartwax Smart dressing.
Overig interieur glas
- Ruiten & achteruitkijkspiegel gereinigd met Autoglym Car Glass Polish.
Overig exterieur glas
- Ruiten en spiegels gereinigd met Autoglym Car Glass Polish.
- Voor- en achterruit extra ontvet met IPA en 3 lagen Gtechniq G1 aangebracht.
Ik heb het op m'n gemakje gedaan en al met al is er toch 40 uur in gaan zitten.
Vies:
Vies:
Vies:
Vies:
Vies:
IronX aan het werk:
Foam aan het werk:
Namaak chromen strip na het polijsten:
Eindelijk gereed. Body coating Gtechniq Exo:
Reflectie body coating:
Plastic coating Gtechniq C4:
Plastic coating:
Rubber coating Gtechniq T1 en C.Pro CQuartz DLUX Plastic and Wheels coating:
Smartwax Smart dressing:
Beading body coating:
Beading achterruit glass coating Gtechniq G1:
Powerplant:
Stap 1
- Ingespoten met C.Pro C.Quartz Iron.X Cleaner.
- Gefoamed met Autobrite Super Snow Foam.
- Gewassen met NXT Generation Car Wash Shampoo, Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt & Monello Sponge.
Stap 2
- Gekleid met Bilt-Hamber Auto-Clay Soft & Meguiar's Professional Last Touch Spray Detailer 1:1.
Stap 3
Her en der wat fijne krasjes in de lak. Omdat zilver een moeilijke kleur is om te fotograferen is het niet gelukt om de krasjes e.d. te fotograferen.
- Gepolijst met de DAP 500 V2, DA Microfibre Cutting Disc 160mm / 6inch, DA Microfibre Cutting Disc 80mm / 3inch & Monello - Raffini Finale Finishing Polish.
Stap 4
Niet gedaan. Persoonlijk vind ik dit weinig meerwaarde op zilver hebben.
Stap 5
- Ontvet met C.Pro C.Quartz Eraser.
- 1e beschermingslaag aangebracht met Gtechniq C1+.
- Ontvet met C.Pro C.Quartz Eraser.
- 2e beschermingslaag aangebracht met Gtechniq Exo. De lak dient tussen de 20 - 40 graden te zijn wil je dit kunnen aanbrengen. Met een kacheltje is het gelukt maar je doet er veel langer over (5 uur). Het is handiger om een spuit-/droogcabine te hebben waarmee je de gehele auto kan verwarmen (30 minuten). Het aanbrengen is vergelijkbaar met de C.Pro Reload spray.
Overig exterieur plastic & rubber
- Plastic wieldoppen ontvet met IPA en een laagje hebben een C.Pro CQuartz DLUX Plastic and Wheels Coat gekregen.
- Raamrubbers en plastic onderdelen ontvet met IPA en een laagje Gtechniq C4 aangebracht.
- Banden gereinigd en ontvet met Poorboys World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser.
en hebben een laagje Gtechniq T1 gekregen.
Overig interieur plastic
- Interieur plastic is gereinigd en gevoed met een sample Smartwax Smart dressing.
Overig interieur glas
- Ruiten & achteruitkijkspiegel gereinigd met Autoglym Car Glass Polish.
Overig exterieur glas
- Ruiten en spiegels gereinigd met Autoglym Car Glass Polish.
- Voor- en achterruit extra ontvet met IPA en 3 lagen Gtechniq G1 aangebracht.
Ik heb het op m'n gemakje gedaan en al met al is er toch 40 uur in gaan zitten.
Vies:
Vies:
Vies:
Vies:
Vies:
IronX aan het werk:
Foam aan het werk:
Namaak chromen strip na het polijsten:
Eindelijk gereed. Body coating Gtechniq Exo:
Reflectie body coating:
Plastic coating Gtechniq C4:
Plastic coating:
Rubber coating Gtechniq T1 en C.Pro CQuartz DLUX Plastic and Wheels coating:
Smartwax Smart dressing:
Beading body coating:
Beading achterruit glass coating Gtechniq G1:
Powerplant: