• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Trims behandelen die grijs horen te zijn

ThumbtackCleaner

Detailing addict
25 mei 2020
25
55
Ik heb al veel topics en productreviews gelezen maar kan mijn antwoord niet vinden. Ik wil graag weten of de kleur van je trims uitmaakt voor het te kiezen poetsmiddel. Want ik wil niet dat grijze trims ineens heel donker uitslaan. Ik denk dat ik dit risico niet snel loop met de middelen die Carclean verkoopt, maar toch.

Omdat anderen misschien ook deze vraag hebben stel ik het hier in plaats van voor advies te bellen. Zo heeft iemand anders er ook nog wat aan.

B73F70C6-486D-4BF2-B2A4-E8DAB93A7E1F.jpeg
Bron: www.autoweek.nl
 
Deze vraag heb ik vaker voorbij zien komen, dus ik weet niet waar je die topics en reviews gelezen hebt... :p

Een goede dressing voor ongelakt kunststof en rubber ''voed'' het materiaal. Zelfde idee als met een natte vinger over droog kunststof/rubber vegen; het wordt donkerder.

Er zijn wel dressings die pigment o.i.d. bevatten, maar dit zie je vaak alleen bij de goedkopere producten.

Typ bij de zoekfunctie eens ''Dressing'' in en vink het hokje aan ''Zoek alleen in titels'' ;)
 
Doorzichtig of wit product voegt geen zwart toe, wel kleurdiepte
Dun opbrengen en afnemen helpt dat effect (en glans) te beperken
 
Ik vind de AG Bumper & Trim Gel wel goed, alleen standtijd is beperkt tot 2 weken in de droogte of 1 week met regen. Dus ik raad aan om misschien wat vaker op te smeren en bij te houden tijdens/na wasbeurten. (Daarnaast ruikt het spul ook wel lekker :p)