• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Turtle wax natural extracts shampoo

Stijn

Detailing rookie
18 mrt 2009
25
0
hallo, ik voel de "detail" kriebels in me opkomen... ik weet nu niet of ik ze moet tegenhouden of niet want het is een dure bezigheid.
Mijn auto is behandeld geweest en er zit een stevige waslaag op.
Ik heb dan ook gelijk Turtle wax natural extracts shampoo gekocht. Op de achterkant van het flesje staat dat het de waslaag niet aantast maar natuurlijk ben ik sceptisch.

Wie kan me vertellen in hoeverre het waar is dat dit product de waslaag niet aantast?

mvg

stijn
 
Dus je koopt eerst en dan ga je nadenken cq lezen ??

OK, jij bent verslaafd, die detailkriebels hoef je niet meer tegen te houden. Te laat :D :D :D :D

Groet, Peter
 
Ieder shampoo zal in zekere mate je waxlaag aantasten, als je je houdt aan de dosering die op de fles staat, dan zal het zeer minimaal zijn. Shampoo's hebben een zekere ontvettende eigenschap, vandaar.
 
Peter Jansen zei:
Dus je koopt eerst en dan ga je nadenken cq lezen ??

OK, jij bent verslaafd, die detailkriebels hoef je niet meer tegen te houden. Te laat :D :D :D :D

Groet, Peter

hahaha jah nee,, ik heb die fles 2 weken geleden gekocht. toen interesseerde het hele gedoe me nog niet zo fel als nu :D daarmee dat ik nu pas met de vraag kom. :D
 
Zou deze shampoo niet gebruiken, na mijn auto met Autoglym SRP en Autoglym EGP behandeld te hebben had ik een zeer goede beading en sheeting, al na 2 keer wassen met deze shampoo ( had deze nog staan en wou hem opmaken ) was de beading al sterk verminderd.
Zou dus kijken voor een mildere shampoo en de turtle alleen voor je velgen gebruiken.
 
Goede dosering gebruikt..?

Het is niet zo dat omdat er Turtle Wax op staat dat het direct slecht is..
 
En daar gaat vaak fout, veel mensen doen maar een flinke scheut in een emmer en dat is al snel veels te veel.
 
Waarschijnlijk 2 dopjes... ik zit altijd te kloten met dopjes, ik heb liever dat ze zeggen 30ml dan kan ik dat afvullen in een hoestdrank maatbekertje. Echt ideaal.
 
Heb zelf ook een hekel aan fabrikanten, die een hoeveelheid dopjes vermelden. Praat gewoon in ML's en doe niet zo populair.

Groet, Peter
 
Gebruikte 2 dopjes op 10 liter water, zou niet durven te zeggen hoeveel ml dat was.
Gebruik nu Autoglym bodywork conditioner en de beading/sheeting is echt aanzienlijk langer beter.
Heb zelf jaren lang Turtle en Sonax gebruikt naar tevredenheid, alleen krijg je bij andere merken meer voor het zelfde geld.