• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Twijfel tussen bandengel/sprays

dennisfrl

Detailing rookie
10 mrt 2011
31
0
Beste Carcleaners,

Verschillende bandensprays (Auto Glym Instant tire dressing,viel tegen!! & Mothers reflection tire care) heb ik al gebruikt en wil graag wat anders proberen omdat de standtijd toch tegenvalt (behandeling vooraf met APC uiteraard).

Ik heb mijn oog laten vallen op Black Diamond Tire Gel van Wolfgang omdat ik daar veel positieve verhalen over heb gehoord. Echter hoor ik ook veel goeds over de PB Bold N Bright Gel. Zijn er mensen welke beide geprobeerd hebben? Graag hoor ik deze!

Alvast bedankt en een fijn weekend!
 
Met de Wolfgang heb ik geen ervaring maar hoor daar idd goede dingen over! De BNB van PB heb ik wel, resultaat is bij mij van korte duur geweest (uiteraard eerst ook met PB APC behandeld). Misschien omdat het de eerste keer was dat de banden een Banden Dressing hebben gezien... Dat weet ik niet. Als de BNB op is wil ik ook voor de Wolfgang gaan.

Daarbij komt dat BNB op water basis is.

Volgens mij kan de BNB ook onder de motorkap (meen me te herinneren dat het op de verpakking staat), dat moet ik ook nog eens proberen.
 
Geen ervaring met bovenstaande maar ben te spreken over AF Satin tyre gel. Misschien ook een optie om eens naar te kijken.
 
gewoon spray van de action gebruik ik,Is lekker goedkoop en blijft na een wasbeurtje ook nog mooi zwart,Was de auto elke week en 1keer in de 2 weken spray ik de banden in.
 
Ik ben erg te spreken over de Auto Finesse - Satin Tyre Gel. Deze blijft goed lang zitten, de eerste 2 dagen glimt het nog een beetje, daarna wordt het mooi matzwart.

En ik vind de PERL ook een topper met een lange standtijd
 
Ik heb liever Black Diamond dan Bolt n Bright. Die laatste is erg vettig en aan de glimmende kant.

De Black Diamond is wat matter en daarbij: de standtijd is langer. De gel brengt lekker aan via een applicator.

Ik vind hem de dure prijs wel waard. Je doet ook een eeuwigheid met die fles ;)
 
Ik gebruik (ja komt ie weer) de Megs Endurance Tire Gel.
Banden schoonmaken/laagje erop/10 minuten in laten werken nog een laagje erop en . . 8d . Wat zijn die dingen blinkend zwart. Blijft weken zitten, als je het maar zorgvuldig aanbrengt.
 
Ik gebruik die van mothers. En voor mij werkt ie prima. Je kunt zien dat wanneer een band behandeld is dat het vuil afstoot en dat je beading ziet. Daarnaast is die van mothers niet zo glimmend.
 
mothers reflections hier... Goed tevreden over, tip is (voor ALLE dressings) LAYEREN!
Niet elke wasbeurt APC en dressing, gewoon elke dag eens een DUN laagje leggen na een APC / degreaser.
Dan gewoon de banden mee wassen met de velgen. Zo doe ik het al meer dan een jaar, als het rubber verzadigd is met dressing houdt de dressing meer dan een maand!
 
Ben ook een tevreden gebruiker van Mothers Reflections, maar goed, die had de TS al geprobeerd.
Wellicht dat het met het layeren waar Ivo het over heeft beter gaat.
 
Zelf heb ik de Bold 'n Bright gel van Poorboys World en PERL gebruikt. Beide erg fijn om te gebruiken en geven een mooie satijnen glans, voor een meer glanzende band in meerdere lagen aan te brengen.
 
Idd de banden goed reinigen ( Meg's SD bv ), laagje er op, intrekken, nieuwe er op en uitwrijven voor meer satijnen glans ( ipv tokkie bling ( of wel als je voorkeur mocht zijn )).
Elke keer als auto wast, de banden gewoon meenemen met sopje ( net als je velgen ) en indien noodzakelijk af en toe weer een laagje dressing er op: zal merken dat niet alleen slijt maar in begin meer intrekt en dan kom je op het 'layer-verhaal' uit.
Ook bij deze productgroep zijn er veel soorten en maten met evenveel voorkeuren van de mensen
 
Ik heb zowel de Wolfgang als de Mothers Reflections.

Wolfgang geeft net een iets mattere look dan de Mothers, maar ik ben van beide een groot fan vanwege de standtijd en mattere look (lijkt dan meer dat je een nieuwe band hebt)
Layeren zoals hierboven aangegeven is wel verstandig om te doen, en de standtijd wordt daarmee aanzienlijk verhoogd.
 
IbizaSigno;322730 zei:
Misschien is Tyromania van Dodo Juice ook wel wat!? Iemand ervaring?

Beetje gemengde reacties als je op het internet rondkijkt. Van 2 maanden standtijd tot na 1 bui vol vlekken...
 
Je zoekt een lange standtijd?
Langer dan deze bestaat niet

https://forum.Carclean.com/threads/tuf-shine-permanent-tire-shine-kit.10411/

https://forum.Carclean.com/threads/tuf-shine-permanent-tire-shine-kit.10411/
 
Had deze review inderdaad al gelezen! Vond de glans echter een beetje goedkoop overdreven lijken, ik ben meer op zoek naar een nieuwe look, geen hoogglans.