• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitbreiding...

Cyruzzz

Detailing addict
14 okt 2010
186
62
Dag allemaal, inmiddels heb ik een simpel stappenplan in huis (of nog onderweg). Maar er is alweer de behoefte naar uitbreiding. Ik heb een zwarte Opel Tigra uit 2000. Hij staat redelijk goed in de lak, hier en daar wat krasjes, maar dit valt reuze mee.


1 Wassen:
Meguiar's - Gold Class Car Wash - 473ml
Meguiar's - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
2 "emmer systeem"


2 Reinigen & voorbereiden:
Meguiars - Quik Clay Detailing System
Meguiar's - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1'
Poorboys World Microfiber Applicator
MF doek


3 Polijsten:
Meguiar's - Deep Crystal Polish 'Step 2'
Poorboys World Microfiber Applicator
MF doek


4 Wax & bescherming:
Meguiar's - Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3'
Poorboys World Microfiber Applicator
MF doek


5 Onderhoud:
Dit komt de volgende maand (lees salaris). Zit te denken aan trims, velgen en bug/tar remover



Nu op dit moment wil ik eigenlijk iets om de krasjes wat minder op te laten vallen. Mijn oog is gevallen op 3 verschillende producten:

Meguiars - ScratchX 2.0
Poorboys World - Black Hole
Meguiars - Ultimate Compound

Ik denk dat ik voor de scratchX ga aangezien ik ook al clay en een andere cleaner heb... Wat vinden jullie?

Ook wil ik nog 2 pads erbij. Welke zijn aan te raden bij de cleaner, polish, wax die ik heb? Of gewoon nog 2 pads van PB bestellen?



Alvast bedankt voor t advies!
 
Ik zou de bug & tar remover laten staan en deze vervangen voor bug squash van PB. Bug & tar vlekt als een bezetene op trims e.d.!

Voor de rest ziet het er goed uit! Al zou ik wel meer doeken er bij nemen/bestellen, kun je niiut genoeg van hebben.
 
Stap 3 uit uw lijstje "polijsten" is eigenlijk "glazen" aangezien de step2 polish van Meguiar's eigenlijk een glaze is (vergelijkbaar met PB Black Hole). Deze stap dient dus om eventuele swirls of krasjes te verbergen...ik neem aan dat dit is wat je bedoelt met "krasjes minder laten opvallen". Dus producten voor deze stap heb je eigenlijk al.

Als je wilt (handmatig, neem ik aan?) polijsten, kijk dan eens naar handpads met een polijstende werking (cutting factor). Voor het aanbrengen van paintcleaner, polish en wax zou ik persoonlijk een gewone foam applicator gebruiken.
 
Kon toch niet meer zo lang wachten. Na nog wat rondgesnuffeld te hebben en een beetje naar aanleiding van de reacties, is het volgende besteld:

3 100958 Blue All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm € 3,75 € 11,25

1 101262 ScratchX 2.0 - 207ml € 16,99 € 16,99

1 100094 Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack € 6,99 € 6,99


En dan volgende maand maar even kijken voor PB bug squash, Ultimate protectant (voor trims) en Velgenreiniger.