• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitdeuken zonder spuiten

Zieron

Detailing addict
23 mrt 2011
74
55
Iemand enig idee hoe ze dit doen?
Mijn wagen zit momenteel binnen bij de carrossier maar ik heb nogal schrik voor schades aan het interieur en dergelijke meer...

De blutsen worden uitgelepeld....

Kan iemand mij deze techniek eens uitleggen?
 
Met een onderstaande set:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Gaan ze op deze manier achter het betreffende gedeukte paneel:
uitdeuken_zonder_spuiten.JPG

en drukken ze de deukjes eruit.

snappie?
 
Oke dat is inderdaad een duidelijke uitleg!

Kijken ze wel een beetje uit voor de raamrubbers en dergelijke in ere te houden? Ik stel mij hier tal van rampscenario's voor vandaar...

Groeten
 
Tja, daar kan ik dan weer geen antwoord op geven.
Dat is natuurlijk ook erg afhankelijk van de individuele uitdeuker.

Maareh...wat let je om van tevoren daar afspraken over te maken of zelfs ff foto's te schieten van je wagen?
 
Over het algemeen weten deze heren precies wat ze doen en hoe ze bij bepaalde plekjes moeten komen.
Heb het ook gezien bij het uitduiken van de Calibra, echt super mooi werk om te zien.

Zou me er niet teveel zorgen over maken ;)
 
D-J zei:
Maareh...wat let je om van tevoren daar afspraken over te maken of zelfs ff foto's te schieten van je wagen?

De wagen is bij de carrossier sinds gisteren maar ik ben vergeten vragen hoe ze te werk gaan...

Natuurlijk heb ik gezien dat er bepaalde technieken bestaan maar de meest voorkomende is "uitlepelen" vandaar dat ik even wou weten hoe ze dit juist doen en of ze rekening houden met de wagen zelf.

Groeten
 
Juffer1 zei:
Over het algemeen weten deze heren precies wat ze doen en hoe ze bij bepaalde plekjes moeten komen.
Heb het ook gezien bij het uitduiken van de Calibra, echt super mooi werk om te zien.

Zou me er niet teveel zorgen over maken ;)

Het is bij een schadebedrijf met een hele grote naam dus ik veronderstel dan wel dat ze hun werk goed doen.

Ik ben wel al wat meer gerustgesteld.

Natuurlijk weet ik ook dat ze er aan werken maar ik ben een freak op gebied van krasjes/schade dus wil ik ook niet dat er iets aan komt.

Groeten
 
bij ons op het bedrijf gaan we er altijd zorgvuldig mee om
en hebben we een speciaale plaat, die het raam rubber moet beschermen.
dus ook die blijven netjes

en alles andere bedrijven die ik ken die dat doen. werken altijd erg netjes !

dus niks om je zorgen om te maken
 
Thijs zei:
bij ons op het bedrijf gaan we er altijd zorgvuldig mee om
en hebben we een speciaale plaat, die het raam rubber moet beschermen.
dus ook die blijven netjes

en alles andere bedrijven die ik ken die dat doen. werken altijd erg netjes !

dus niks om je zorgen om te maken


Wat zijn ongeveer de kosten om bijv een deukje te laten doen, misschien leuk om via het CC forum
wat mensen bij elkaar te brengen die dat ook willen om zo een leuke prijs te krijgen?
 
Nu weet ik niet of meer bedrijven dit doen, maar het bedrijf waar mijn vader voorbewerker/spuiter is had onlangs een zaterdag waar ze gratis kleine deukjes verhielpen. Zelf zou ik niet weten waar de grens lag maar wellicht is dit iets om in de gaten te houden
 
De Audi, VW, Seat en skoda dealer omgeving Alkmaar heeft het wel vaker. meestal voor 1 bepaald merk.
soms €25,00 soms gratis.
 
Ik heb de polo terug!

Nu zit ik met het volgende, waar de deukjes zaten op de deuren zie je dat ze er zijn uitgehaald...
Is dit normaal dat het enigszins zichtbaar blijft dat er een deukje heeft gezeten?
Op de motorkap zie je totaal niets en rechtsachter ook niet.

Het deukje links zit net in een boog en rechts ook...

Het valt niet op maar als je goed kijkt ( door de knieën en in een schuine hoek ) zie je het wel...
En ook als ik in de spiegel kijk

Groeten
 
Tja... Ik denk dat die jongen zijn best heeft gedaan om het zo mooi mogelijk af te leveren.
Maar niet alles is natuurlijk uit te deuken zonder te plamuren en te spuiten...
 
Aficior zei:
Tja... Ik denk dat die jongen zijn best heeft gedaan om het zo mooi mogelijk af te leveren.
Maar niet alles is natuurlijk uit te deuken zonder te plamuren en te spuiten...

Gaat om deukjes van 1cm-1cm ik ben alleszins tevreden. Het is duidelijk dat er geen deukjes meer inzitten en dat was de bedoeling.

Was enkel een vraagje ter bevestiging:-"