• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ultimate Compound is welk type in monello

Dominic

Detailing addict
9 mrt 2011
385
65
42
Hoi,

Even mijn vraag verduidelijken:

Ik gebruik de Ultimate Compound van Meguiar's ( met een DA van Meguiar's)maar ik merk dat mijn Audi lak na het behandelen nog steeds waskringen heeft nu ben ik van plan om mij een DA machine aan te schaffen en daar zitten producten van monello bij nu vroeg ik me af
De Ultimate Compound is da een straf product? en met welk product kan ik dit vergelijken van Monello

*De DA van Meguiar's is niet van mij en ik vind het zeer gemakkelijk daarom dat ik me zelf 1tje aanschaf

Alvast bedankt

Als je toch een DA gaat halen, ga dan voor DAP 900 starterskit en haal je de ook Inizio Forza.
Dan heb je alle juiste polijstmiddelen en pads die jouw audi wel kunnen vertroetelen

Daar ben ik al uit en twijfel juist nog tussen de Dap 500 lite of Dap 900 Lite
Nu wat ik wil ben ik al uit en ook die forza zat er al in ik wacht nu juist op de schort van carclean die is nie binnen dus houdt mijn bestelling tegen.

Maar mijn vraag is:

Ik ben in het bezit van Meguiar's Ulitmate compound is dit een krachtig product? en met wel product kan ik dit vergelijken bij monello kwa afname

Namelijk de Ulitmate C is te licht voor mijn lak

Vriendelijke groeten

Meguiar's Ultimate Compound is zoals de naam het al zegt een compound...dit is dus al redelijk zwaar (M105 van Meguiar's is nog zwaarder als ik mij niet vergis)....het verschil zit hem wel in de grootte van polijstkorrel....traditionele compounds hebben grotere korrels die afbreken, bij de UC zijn de korrels kleiner maar breken niet af.

Waarmee te vergelijken bij Monello?
Ik weet het eigenlijk niet, ik zou gokken op Inizio of Mezzo ( correct me if i'm wrong).....ik denk dat een vergelijk moeilijk is omdat het een ander soort product is (om bovenstaande reden)

Ik neem aan dat je de Ultimate Compound al geprobeerd met een zwaardere pad en/of langer doorwerken?

Virus zei:
Meguiar's Ultimate Compound is zoals de naam het al zegt een compound...dit is dus al redelijk zwaar (M105 van Meguiar's is nog zwaarder als ik mij niet vergis)....het verschil zit hem wel in de grootte van polijstkorrel....traditionele compounds hebben grotere korrels die afbreken, bij de UC zijn de korrels kleiner maar breken niet af.

Waarmee te vergelijken bij Monello?
Ik weet het eigenlijk niet, ik zou gokken op Inizio of Mezzo ( correct me if i'm wrong).....ik denk dat een vergelijk moeilijk is omdat het een ander soort product is (om bovenstaande reden)

Ik neem aan dat je de Ultimate Compound al geprobeerd met een zwaardere pad en/of langer doorwerken?

Ik ga het eens proberen binnenkort met mijn nieuw DAP setje zitten 3 pads bij.
Nu gebruik ik de gele pad van meguiar's maar krijg ze er niet allemaal uit mischien nog eens langer proberen ma ik probeer het binnenkort nog eens

Ik neem aan dat de gele Meguiar's pad een polishing pad is....probeer anders eens de oranje licht cutting pad die in je set zit, deze heeft meer cut dan de polishing pad.

Met Ultimate Compound kan je in principe doorwerken tot het defect (of je lak, whichever comes first :lol ) weg is. Dus polijsten, stukje afvegen om te kijken of het defect weg is, is het niet weg dan kan je gewoon verder polijsten (wel af en toe een beetje product bijvoegen want na verloop van tijd zal het ook opdrogen)

ultimate compound zit qua resultaat ergens tussen Monello inizio en monello Mezzo.
Het finished even mooi als de mezzo...da's mijn ervaring ;)