• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ultimate Compound vs Scratchx 2.0

Remko.me

Detailing rookie
1 nov 2010
192
0
Hi Allemaal,

Ik heb Ultimate Compound van Meguiars thuis liggen, maar ben nu in Assen en vond net een klein krasje op mijn auto.
Ik heb hier bij Halfords ScratchX 2.0 gezien, maar ze hebben geen compound. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is?

ScratchX, moet dat nog behandeld worden of kan je het afnemen en wax erop knallen?
Heb je meer kans op 'swirl' achtige dingen? Bij Compound krijg je altijd een mooie finish heb ik het idee.

Hoop dat iemand mij hierover kan informeren.

Scratch-x is voor kleine makkelijk verwijderbare krassen.
Een compound is meer voor de stevigere lakdefecten, bijv. auto's die [ gedeelte ] dof zijn of krassen die er met een "normale"polish niet uitgaan.
Ik zou na de scratch-x wel de behandelde oppervlakte ontvetten en daarna een laagje wax geven.
Ik zie dat je vermoedelijk de nieuwe Kia Rio rijdt aan de afbeelding te zien, ik zou op zo'n verse laklaag niet meteen voor een krasje een compound pakken.

Ok dankjewel.

Ik had mij helemaal in het begin laten informeren door maguiars, en toen vertelde zij mij dat compound veilig was om te gebruiken als beginner.
Daarom dacht ik dat scratchx misschien niet lekker veilig was.

Ga ik morgen even halen, hoop dat ze ook een padje hebben.
Balen zeg dat ik mijn tas heb laten liggen en ben pas woensdag thuis.

Zoals je op onderstaand plaatje ziet, is de UC iets grover dan de Swirl-X.

SMATaggressivenessOrder.webp

Het voordeel (of nadeel) van UC is dat dit een product is die geen vaqn zichtzelf afbrekende schuurkorrels heeft zoals andere polijstmiddelen.
Het product blijft maar doorpolijsten.

De cutting kun je ook deels zelf bepalen door de pad: oranje, wit, light green enz.

https://forum.Carclean.com/cc_postst2673/Review-Meguiars-Ultimate-Compound.aspx

Edit:

de link werkt op de een op andere manier niet.

Wel te vinden: sectie reviews en Tests, pagina 4 ergens een beetje onderaan.