• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uni rode/roze mx5

Larsf

Detailing rookie
20 mrt 2015
4
0
Na een aantal dagen lezen en topics doorworstelen begin ik toch maar mijn eigen vragen topic, aangezien de informatie overweldigend is haha! Ik heb dus een rode mx5 uit '91 met een redelijk dramatische lak.
null_zpsdaf84ee2.jpg
null_zps2f2d85b7.jpg
Dit geeft een goed beeld hoe de lak is op de hele auto, ik heb de auto al een paar keer gedaan met autoglym super resin polish en daarna autoglym extra gloss protection met het volgende resultaat:
mx5studio2_zps1ffbe914.jpg
mx5studio3_zps00941b38.jpg
Echter is dit altijd maar van korte duur, want met ongeveer een week of 3 is de auto weer net zo roze en mat als voordat ik ben gaan poetsen. Nu wil ik binnenkort een DAP aanschaffen en de nodige spullen om de auto een wat langere periode mooi te houden. Ik moet erbij zeggen dat de auto met super resin polish al veel rode stof afgeeft, geen blanke lak dus..Mijn vragen: Welke middelen kan ik gebruiken om de auto iets langer mooi te houden? En met welke middelen kan ik daar zelf nog wat aan doen? Waarmee wassen en wat doen na het wassen? Ik ben dan van plan om de volgende stappen te doen: Wassen met 2 emmers Kleien En verder? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
 
Laten ze bij Carclean nou al verwacht hebben dat er een antwoord moest zijn op dit soort vragen
Wat zeg ik, niet één antwoord, een hele afdeling op het forum

Respect voor het werken met de hand. Met een machine zal je versteld staan van het resultaat
Kies daarna voor een natuurlijke wax met een aantal weken bescherming of een hybride wax voor meerdere maanden
Ultiem effect krijg je met een coating, maar als ik jou was zou ik eerst eens met een wax wat ervaring opdoen.

Overigens leuk setje licht op de achtergrond ...
 
Als de lak na 3 weken alweer dof is dan is dat veel te snel. Met welke middelen was je de auto nu, het lijkt erop alsof je iets gebruikt wat de huidige bescherming heel snel afbreekt.
Je zou eens een glaze zoals Poorboys White Diamond kunnen toepassen na de SRP en voor de EGP. Die glaze voedt de lak waardoor hij niet zo schraal wordt.
Bij mij helpt dat ook redelijk goed om dit soort lakken langer hun kleur te laten houden.

In plaats van de EGP zou je ook eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld de Gyeon CanCoat. Wilma's kadett (uni blauw) verkleurt met een gewone wax / sealant heel snel. De laatste keer heb ik daar cancoat op aangebracht en tot op heden is deze nog steeds niet verkleurt (aangebracht in Juli / Augustus).
 
Ik was de auto altijd met autoglym bodywork shampoo en conditioner, dus misschien is die wat te aggressief.. Ik ben van plan om de DAP 500 power pack aan te schaffen, en een klei pakket en een goede wax, in de hoop dat de auto dan wat langer mooi blijft. Zou dat Powerpack me op weg kunnen helpen? En wat voor stappen zou ik na dat Powerpack nog kunnen doen? En natuurlijk waarmee moet ik de auto wassen zodat ik niet het hele handeltje eraf schrob? Is er na gewoon de auto wassen nog iets wat ik makkelijk kan gebruiken dat de auto blijft beschermen? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Van een DAP ga je zeker geen spijt krijgen. Ik zou wel overwegen om door te sparen en voor de 900 te gaan. Mocht je in de toekomst nog andere auto's willen gaan doen dan heeft die 900 net even dat beetje meer correctie kracht dan de 500. Aan de DAP500 ben je overigens ook echt niet verkocht, blijft een prachtige machine om mee te beginnen.

Zoals ik in de vorige post ook al aangaf zou ik me eens gaan verdiepen in een glaze die je lak ook voedt. Door het polijsten maak je de lak eigenlijk alleen maar schraler en schraler.
Je kan de glaze een beetje vergelijken met body lotion voor je huid. Door het gebruik daarvan word het gevoed en droogt het lang niet zo snel uit.
De glaze kan je handmatig en machinaal aanbrengen. Machinaal heb je dan heel weinig product nodig. Je kan dit dan machinaal aanbrengen met een zwarte of gouden pad of handmatig met een zwarte handpad.

Ik weet niet hoe agressief die autogym shampoo is. Je zou eens kunnen kijken naar een shampoo met een wax toevoeging (Dodo Juice Sour Power, Poorboys Super Slick & wax, Gyeon Bathe+ of Mothers California Gold Car Wash.

Als je de auto na het wassen even wat extra's wil geven dan zou je eens kunnen kijken naar een product als Dodo Juice Red mist of Gyeon Cure.

Mocht je het verschil tussen een DAP500 en 900 eens willen proberen of zien dan ben je van harte welkom in Harderwijk.
Ook heb ik nog wel wat samples met shampoo & glaze om eens te proberen, net als was red mist.
Bij interesse moet je maar even een PB sturen.
 
De Autoglym-shampoo is idd nogal vraatzuchtig. Twee keer mijn auto wassen en de laag wax (Natty's) + SRP was verdwenen. .