• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uni zwart polijsten, vergt dit een andere aanpak dan andere lakken?

roycoenders88

Detailing rookie
18 jun 2010
20
0
Hallo allemaal,

Ik kreeg laatst te horen dat het polijsten van een uni zwarte lak (op een alfa romeo) best lastig kan zijn, omdat je alles op deze lak ziet en je snel een waas kan creeren.. Klopt dit of is een uni zwarte lak niets anders als een andere lak?

Alvast bedankt

Groeten Roy

Op zwart zie je makkelijke defecten dan op andere kleuren
Dus een paar dingen goed in de gaten houden;
- schoon werken, beter een keer te vaak gewassen dan vuil in je pad
- goed licht gebruiken, met slecht licht zie je niet wat je doet en nog moet doen
- tussendoor controleren, inspectiespray of IPA icm een goede losse lichtbron
- geen haast. ;)

Succes. Hans

Bedankt voor de reacties!

Wat ik verder weet is dat de auto is overgespoten op bepaalde plekken, en dat de auto recent nog is behandeld met een dap maar dat ze de swirls er niet hebben uitgekregen.

Eens met nicknameless en RedCat.

Dat het eerder niet gelukt is om de lak volledig te corrigeren kan allerlei oorzaken hebben.

Maar als het echt om swirls gaat, dan lijkt het mij dat die eruit te krijgen moeten zijn met vooral geduld en zorgvuldigheid, maar daarover schreven nicknameless en RedCat reeds.

Ik heb ook een uni zwarte golf 6,...gaat perfect, alleen is de lak erg hard. Ik heb Inizio op geel gebruikt op sommige plekken en mezzo op oranje, daarna mezzo op wit en final op groen, blackhole en natyy's blu wax.

Dit geeft absoluut een top resultaat,...oja alles met een DAP900

Succes