• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte Mercedes lakken.

gues01

Detailing rookie
3 jan 2022
6
15
Amsterdam
Beste allemaal.

Ik ben nieuw hier. Hopelijk kan ik hier mij vraag stellen.

Ik ben op zoek naar een goeie combi voor zwarte Mercedes lakken. Dan heb ik het eigenlijk over compound, polish en voorlopig nog een wax. Daarnaast ook advies over de bijbehorende pads. Ik gebruik een Rupes LHR15 mk3 LUX kit en een Rupes Ibrid Nano (ook complete kit met koffer. Ben verder eigenlijk nog een newby die heel veel filmpjes heeft gezien. Heb al 1 hele auto gedaan (Fiat Punto Grande) die er alleen maar van kon opknappen. En dan is redelijk goed gelukt. Sinds vandaag begonnen aan mijn eigen privé Peugeot 107. Maar ga dus redelijk binnenkort aan Mercedes lakken beginnen op verschillende voertuigen.

Alvast bedankt voor jullie tijd.
 
Ik heb recentelijk nog een (uni lak) zwarte Mercedes gedaan en dat was een drama lak:

Terwijl andere MB lakken erg hard zijn:


Over het algemeen staan Duitse lakken er om bekend hard tot zeer hard te zijn en moet je er (vaak) met 2 gestrekte benen vol in. Ik red het vaak niet met alleen een Rupes Bigfoot Mark III en moet aan de bak met een rotary.

Je kan prima aan de slag met de Rupes, diverse pads en pasta's als je de tijd hebt (die ik niet heb, vandaar de rotary) al zal het wat langer duren dan normaal.

Ik zou eens kijken naar de pads en pasta's van Menzerna, Scholl Concepts of Monello.
Veel gekochte goede betaalbare en makkelijk te verwerken waxen zijn bijvoorbeeld: Collinite 845, Soft99 Fusso,
En qua wax, tsja... daar is ontzettend veel keuze in, ik zou een beetje afgaan op de reviews en hieruit een keuze maken.
 
  • Leuk
Reactions: gues01
@nicknameless Stel je nou net de fusso voor, nota bene op zwarte lak???? Nu breekt mijn klomp, jij wilt zeker van een tinnetje af :joy:

@gues01 schaf wat microvezelpads en/of wolpads aan voor je machines, dan heb je de meeste kans op een vlot verloop. Hopelijk is het metallic lak en niet 'flat black' want dan ben je even zoet met afwerken. Succes!
 
Hé RoCo. Bedankt voor je advies. Heb zojuist net voor je reactie kwam verschillende pads besteld. Meguiars microfiber en foam finishing pad en van Rupes de Ultra fine omdat ik die inderdaad nog niet had. Van Rupes wel de gele en blauwe woolpads al gebruikt met de producten die ze erbij had. Dus de Coarse compound en de DA fine. De lak van mijn eigen Mercedes is Obsidian Black. Dat is toch een metallic lak?
 
Bij deze de foto’s En filmpjes
6D000569-7F0F-4143-BAE3-30114D3D8C7D.jpeg
79E6F82F-A0BC-4053-959A-574D6DF70DD0.jpeg
51590C7D-FF25-4DA3-9E44-CC54F6CCBB8B.jpeg
F1425870-0331-4785-A1F7-3DC7CBBA9168.jpeg