• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Mercedes Benz ML350 BlueTEC Ed.1

Lekker! Die ziet er weer als nieuw uit en zonder die labels, wordt ie stuk knapper van @nicknameless!

Met zulke grote auto’s heb ik in m’n hoofd toch altijd het idee dat ik te snel ga, omdat het voor je gevoel groot is.
Gevoelsmatig is de XC veel meer werk dan de Megane. Wat op zich best meevalt en met beide ben ik evenveel tijd kwijt.

Geen fysieke problemen meer met de rug Patrick?
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Geen fysieke problemen meer met de rug Patrick?

Nou.... eerlijk gezegd voel ik het nu wel, maar dat kan ook deels komen omdat ik 2 weken lang thuis druk bezig ben geweest met klussen vanwege de verhuizing. Toen kwam deze ML er nog eens achteraan. Dat hakte er aardig in zeg maar.

Voor aankomend weekend stond een Mercedes Benz E-klasse gepland, maar die gaat door omstandigheden niet door. Aan de ene kant erg jammer maar aan de andere kant kan ik mezelf wel even rust geven om weer op krachten te komen.
 
Prachtig resultaat afgeleverd. Mag je met recht en rede trots op zijn, Patrick!

Ik heb zelf gemerkt dat het reinigen met de Nanolex interior cleaner een mattere finish achterlaat op het leder, dan een echter leather cleaner. Ook gemerkt dat dit effect slechts tijdelijk is.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Het resultaat is top.
Vraagje : waarschijnlijk niet, maar heb je toevallig na die hele klus nogmaals een lakdiktemeting gedaan. Je hebt toch behoorlijk wat stappen dienen te ondernemen en nu was ik eigenlijk wel benieuwd of dit een behoorlijk verschil zou maken in lakdikte.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
@Dany

Wat je weg haalt met polijsten, is echt te verwaarlozen.

Ik heb ooit eens een auto gewetsand en daarna van grif naar fijn gepolijst. Alles bij elkaar is er ongeveer 6 tot 8 micron weg.

Dit haal je met 3 stappen polijsten niet hoor, zal hooguit 1 of 2 micron zijn. Daarbij is het zeer lastig om weer exact op dezelfde plek te meten. Een millimeter ernaast en je hebt een hele andere waarde.

De lakdiktemeter gebruik je om een globale indicatie te krijgen van de lakdikte en daar stem je je werkwijze op af.
 
  • Leuk
Reactions: Dany