• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uni zwarte Golf SSR2 geen effect (update met foto's #11)

qatsanqat

Detailing addict
29 dec 2008
208
65
Heb mijn uni zwarte Golf zijn eerste machinale testspot met de DAP gegeven. Was tevens mijn eerste polijstervaring. Tot nu toe deed ik altijd alle handmatige stappen kleien-cleanen-glazen-waxen, maar polijsten sloeg ik altijd over. Deze winter de DAP gekocht en nu wordt het een beetje redelijk weer, dus aan de slag.:jippie

Ik heb SSR2 op wit en daarna op oranje gedaan. Ik heb alleen nog maar SSR1 en SSR2 in mijn collectie, en jullie raden het al, geen effect. Tenminste, ik heb wel een grijze waas op de plek waar ik getest heb. :(

Alvorens verder te gaan 3 vraagjes:

* ik overweeg om mijn polijstcollectie aan te vullen met Monello Mezzo. That will do the trick?

* die grijze waas, komt dat vaker voor en krijg ik die weg met finishen?

* ik wil finishen met SSR1, zal dat voldoende zijn? Ik vind het zonde om er weer een finishmiddel bij te kopen terwijl ik nog een ongebruikte fles SSR1 heb staan.

Benieuwd naar jullie reacties. Ik heb belangstelling het verhaal over de zwarte Lupo van Ivo's gelezen en die kwam met Mezzo op oranje tot een erg mooi resultaat.

groet,
 
Die grijze waas zal inderdaad komen van de relatief grove SSR2. Het is best krachtig, maar laat wel hele fijne marring achter (micro-krasjes). SSR1 moet fijn genoeg zijn om mee te finishen, al zal dit per auto (lak) verschillen.

Het eerste dat ik zou doen, is met SSR1 er overheen gaan, met een (schone) witte pad. Het liefst daarna nog eens met een zachtere als je die hebt (licht-groen of zwart) om de marring van SSR1 + witte pad weer tegen te gaan. Door steeds een stapje fijner te gaan qua combinatie, werk je steeds de krasjes van je vorige stap weg. Het kan zijn dat hier nieuwe, fijnere, marring voor terug komt, wat betekent dat je het moet opvolgen met nog een stapje lichter. Dit doe je net zo lang tot je het niet meer ziet, alleen jezelf in je glanzende laklaag.

Monello Mezzo heb ik zelf nog niet mee gewerkt, maar is volgens mij qua sterkte in de richting van de SSR2 die je al hebt (iets breder inzetbaar). Het is in ieder geval geen finishing polish, dan zul je de Finale moeten hebben.
Maar probeer het eerst eens met de SSR1, er zijn je al velen voorgegaan die hier keurige resultaten mee behaald hebben!

edit: Je zegt dat SSR2 geen effect gaf (op de waas na). Wat probeer je uit je lak te krijgen ermee? Zijn het swirls, of diepere krassen? In het geval van swirls, geef niet op na 1x. Het kan best zijn dat je 2 of 3x met dezelfde pad+polish combinatie aan de slag moet, voor je het gewenste resultaat hebt bereikt. Als je echt geen verschil ziet, is de combinatie inderdaad niet sterk genoeg waarschijnlijk, en zou Mezzo uitkomst kunnen bieden (of SSR2.5, of desnoods SSR3). Sorry, ik dacht dat je hem als finishing polish wilde toepassen ;)
 
ik ben het eens met Blamm.

SSR2 op oranje is een redelijk grove combinatie, zeker geen combi om te finishen. Wit op SSR1 zal dan een beter resultaat geven. Echter ook de witte pad is tamelijk stevig. Het hangt uiteraard van de lak af, maar finishen met een zwarte of light green pad en een heel licht polijstmiddel (Finale, Professional Polish etc) zou een nog beter finishing resultaat moeten geven.

Heb je foto's?
 
Heb zelf een zwarte Passat.....

Oranje pad met SSR 2.5
M80 op een witte pad
Eventueel black hole
Pete's 53 wax

Met de M80 moet je lang doorwerken om de korrel goed te laten afbreken voor een mooie finish.
Kwestie van even oefenen en uitproberen.
 
Denk dat het finishen juist het belangrijkste is. Wat heb je na de oranje pad en SSR2 gedaan?
 
ik heb zelf ook lang zitten dubben, wel of geen schurende polish, maar de eerste foto's in mn project-topic hebben me doen besluiten aan de DAP te gaan...
Omdat er door meerdere mensen werd aangeraden voor Monello te gaan icm VAG-lak heb ik dat ook gedaan. Tot nu toe GEEN spijt van gehad..!

Naar wat ik begrijp heeft de Monello een deminishing (of hoe het ook moge heten) korrel, deze breekt dus af naarmate je langer polijst. Het resultaat na Mezzo op oranje vond ik verbluffend strak inderdaad, maar finishen met Finale op wit/zwart is NOG lekkerder qua glans...

Verder kan ik alleen maar zeggen, probeer eens een Monello van/bij iemand, dan kun je het beste vergelijken wat voor JOU het lekkerst werkt :cool
 
Je krijgt inderaad een waas als je met een grove combinatie bezig bent. Altijd afbouwen met lichtere combinatie pad/polijstmiddel.
 
Ben zelf inmiddels ook aardig aan de Monello's, zeker de Mezzo is met de Dap redelijk breed inzetbaar.

Ben gister ook nog even met de Mezzo in de weer geweest, en toch gisteren even een 50/50 met SSR2,5 gedaan die ik ook heb.
Oranje pad op de dap gebruikt, Mezzo corrigeert een fractie meer dan de SSR2,5 (dit was niet een echt harde lak), maar laat een veel nettere finish na dan de SSR2,5. Deze maakt iets meer een waas, en laat marring na (=microkrasjes).
Ik meende dat ik Tim eens iets heb horen zeggen dat dit met de vorm van de poliijstkorrel te maken heeft, de korrel in de SSR'en schijnt een hele scherpe korrel te hebben, terwijl de Monello's een "ronde" korrel hebben.

Wat betreft je grijze waas, ik denk dat als je hem nog eens een keer doet met SSR1 op wit of groen (let op, de light polishing variant!) dat je al een redelijk nette finish kunt behalen. uiteraard beide varianten even proberen en achteraf goed beoordelen.
SSR1 kun je naar mijn mening best nog gebruiken als fijner product dan de Monello Mezzo die je evt. aan zou willen schaffen.

Voor je evt. de Monello aanschaft zou je ook altijd eens bij een forummer in de buurt kunnen vragen of je hem kunt proberen, dan weet je ook wat je er van kunt verwachten op jou auto.
 
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb na de testspot met SSR2/oranje inderdaad nog niet gefinished. Dat moet ik nog doen en ik verwacht dan wel de grijze waas weg te krijgen op basis van wat ik jullie hoor. Maar met SSR2 heb ik de swirls er ook niet uit gekregen. Het lijkt zelfs alsof er geen effect is opgetreden.

Ik heb nu een flesje Mezzo besteld en ga daar eerst 's mee aan de slag. Daarna met SSR1 finishen. Op zich heb ik dan wel een mooi gespreide collectie qua slijpgraad:
70% Mezzo
50% SSR2 (SSR2,5 is 60%)
30% SSR1 (Finale is 40%; vind ik te dicht tegen de SSR2 aanzitten)

Ik zal 's kijken of een fotootje lukt...
 
Kijk dit is nou en mooie discusie,hier leer ik wat van als nieuweling in de poetsbranche.

Ik heb nammelijk het zelfde met mijn bumber die net gespoten is,maar deze is met iets te weinig verdunning gespoten dus hij kwam er iets sinnasappelig uit.
Dit weg gepolijst met de range van 3m die daar voor bedoeld is,maar bleef toch met een lichte waas over,maar ik weet al wat het probleem is,je kan nou eenmaal niet alles met hetzelfde padje poetsen,haha,beginners fout zal ik dan maar zeggen.

Maar heb vandaag mijn zending met pads in alle geuren en kleuren binnen gekregen,met schuimpjes en extra mf doekje,waarvoor mijn dank voor C.C!

Dus ik ga van het weekend,proberen met de juiste pads de waas weer weg te krijgen.
Met de juiste volgorde 3m middelen.

Bijvoorbaad dank voor deze leerzamen les!

Greats,Nils.
 
Vandaag twee dingen gedaan:

- pakketje van CC in ontvangst genomen waarin de Monello Mezzo
- fotootjes gemaakt van het object in casu

Het vervolg van het project komt mss aanstaande weekend, maar ja, je kent dat: de tuin moet gedaan, het schuurtje opgeruimd, de kinderen sporten, ik ook, moeders ook, en zo meer. Ik ga iig het dak doen. Want dat is mijn DAPpere beginnersproject! :cool

First some pics:

de grijze waas. Goed te zien onder in beeld, waar ik op het dak linksvoor een testspot gedaan heb:
swirlsvr.webp



en dan de swirls die ik weg wil polijsten :-/
swirlsvr5.webp



en in de C-stijl; veroorzaakt door het rubber van het achterportier (dat moet elke Golf hebben, lijkt me) :ja
swirlsvr6.webp



en een nagenoeg in perfecte staat verkerende motorkap... 8o
swirlsvr7.webp
 
en in de C-stijl; veroorzaakt door het rubber van het achterportier (dat moet elke Golf hebben, lijkt me) :ja
swirlsvr6.webp


hm, Ik heb 8 jaar (tot mei 2009) met een golf tdi gereden, en in mijn c-stijl heb ik dat nooit gehad.
 


Schrijf je reactie...