• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Update pagina 2!!] Opel Vectra C2 Station [[Winter plastics]]

Bedankt Robert-jan en Gideon :cool:

Ik ben er zelf dan ook zeeeer content mee en ben verliefd op de Vec :heart_eyes:

in de lente gaat de auto zijn jasje van 915 uit doen en komt er een glaze en een laagje Souveran op, ben zeer benieuwd wat dat gaat doen :ja
 
Beste Bart,

Wordt het de Pinnacle Souveran Paste Wax of de Pinnacle Liquid Souveran Wax?

Omdat ik hierboven lees dat je ook een overdekte plek tot je beschikking hebt, kan ik je dan echt aanraden als sealant de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 te gebruiken en deze eerst 12 uur laten drogen in de garage, alvorens een Souveran aan te brengen.

Bart, je zult dan van blijdschap de controle over je blaas verliezen....
 
De Souveran paste wax is erg fijn en ruikt zeer lekker! Mijn maat heeft deze van het zomer gekocht, erg fijne wax! Echt een concours wax.
 
@Robert-jan,

Ik heb de Souveran paste wax!:heart_eyes:
echt een fantastische wax is dat, ruikt inderdaad fantastisch en brengt zeer soepetjes aan, is ook lekker vettig.

de deep gloss paint sealant heb ik ook, maar zat er juist aan te denken hem te verkopen.
want ik vind het zeer onhandig de auto 12uur binnen te laten staan.
ik heb ook maar 1x per jaar die mogelijkheid. (anders word de wagen elke dag gebruikt of moet hij beschikbaar zijn. )

ik heb nu de Col 915 aangebracht, deze heeft ook een super standtijd en een heerlijke koude glans.

Toch bedankt voor de tip! :)^ :cool:
 
wow!

mooi resultaat.. sjiek hoor!

over de dgps moet ik je echt gelijk geven! heb hem hier ook staan maar slechts 2 keer kunnen gebruiken.. 12 uur is echt heel lang om hem stil te laten staan!!

groetjes!
 
@Leroy, Martelsmits,

Bedankt!

Voor mij is het daarom ook einde verhaal voor DGPS.
binnenkort te zien in het te koop topic.
 
Ziet er weer heel goed uit Bart, alsof hij een jas uit heeft gedaan.

Keurige defect- en correctie foto's, dat laat tenmiste goed zien wat je aan het doen bent:)^ .

Nice job.
 
Bedankt eelco :cool:
leuk om te horen van jou.

Kleine Update,

Boordcomputer gaf aan dat het remlicht kapot was, hierdoor schakelde hij tijdens het remmen een ander rood licht in de buurt
aan. wat een slimme auto zeg:D
nu brande het mistlicht dus tijdens het remmen.

om het remlicht te vervangen moet je het hele achterlicht eruit schroeven.
maar het gaf mij mooi de kans om eronder even schoon te maken...
nice's and clean :party:

Foto's :
339759327_photobucket_52007_.jpg

339759327_photobucket_52008_.jpg

339759327_photobucket_52009_.jpg

339759327_photobucket_52010_.jpg
 
Mooi, mooi! Het wegwerken van de krassen aan de handgrepen geeft mij de moed om mijn Astra ook aan te pakken!
 
@Jeroen,

Dankje! het is een heerlijke kleur, en het resultaat was boven verwacht goed :heart_eyes:

@erasmo,

Dankje!
handgrepen zijn makkelijk aan te pakken, met de hand kun je veel druk zetten wat de krassen makkelijk weg haalt :)
 
Bizar, mijn buurman heeft gisteren ook op dezelfde model Vectra zijn linker remlicht vervangen,...

Alleen wij hebben nog staan breinbreken....
Meestal heb je bij een brandendlicht/remlicht meestal 2 van die gloeispiraaltjes in zo'n pitje zitten.
Bij buurman had die er maar 1 zo'n gloeispirala in, en die deed remmen en branden tegelijk op hetzelfde draadje.

Bij jou ook zo?

Misschien de rechter nou ook maar vervangen? mijn ervaring is dat die dan snel ook gaat sneuvelen.
 
Dat is inderdaad bizar! Normaal zit er dan zo'n duplo lampje in, of een gescheiden systeem, 1 lampje voor het licht en een andere voor het remlicht. Nog nooit gezien dat een enkel lampje met enkel gloeidraad feller word :weetniet
 
klopt,
het is 1 draad welke een variable spanning heeft.

hierdoor is eht systeem dus danig flexibel dat hij een ander lampje kan pakken en die harder kan laten branden.

de rechter kant was al vervangen bij aanschaf, dus dat de linkerkant er aan kwam was te raden.
 
Fase 2

na de auto geheel gepolijst te hebben, bleven er veel randjes achter vol met polijstmiddel en rotzooi.
sam0088b.jpg

sam0097l.jpg

sam0100pe.jpg

sam0103o.jpg

sam0090w.jpg

sam0092z.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hierna alles met de megiuars detailing swabs en spray en wipe en doeken alles gereinigd en schoon kunnen maken.
sam0095x.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
sam0109a.jpg

sam0110h.jpg

sam0111mt.jpg

sam0114xz.jpg

sam0115l.jpg

sam0120o.jpg

sam0134e.jpg



Nog wat mooie 50/50's:
sam0128q.jpg

sam0130d.jpg

sam0121c.jpg

sam0124d.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
sam0127n.jpg


Ook de motorruimte nog aangepakt.
sam0078z.jpg

sam0079i.jpg

sam0080u.jpg

sam0081d.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
sam0083n.jpg

sam0084r.jpg


Na het wassen met engine cleaner van autoglym en spoelen.:
sam0085mj.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
sam0087s.jpg


Na het behandelen met perl en vinyl en rubber care van autoglym:
sam0139e.jpg

sam0140tv.jpg

sam0141y.jpg




Toen nog wat foto's gemaakt van het eindresultaat overdag!
deze foto's was ik jullie nog verschuldigd.

p1140643bewerkt.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
p1140654bewerkt.jpg

p1140772bewerkt.jpg

p1140760bewerktmotor.jpg

p1140707bewerkt.jpg

p1140705bewerkt.jpg

p1140700bewerkt.jpg

p1140687bewerkt.jpg

p1140683bewerkt.jpg

p1140679bewerkt.jpg

p1140668bewerkt.jpg