• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[USA] Honda Civic 10 jaar oud

Ligt het aan mij of hebben ze daar ^%$#&^%# altijd van die mooie wagens verstopt in allerlei hoekjes en gaatjes, damn lucky bastards over there ;)

@Danielle: please please please keep us posted, and do us a little favor .... spank that evil brother of yours .... that's not the right way to treat a lady !
( yes sir, I refer to your sister as also your car ! )

Effies in m'n goeiste englys mogt ie meekoekiegluur doen HAHAHA
 
De stappen die ik heb uitgevoerd:

Eerst de banden en velgen gereinigd.
De helft met Black Fire en de andere twee met groene APC 1:4 van Meguiars.
De kwast heb ik bij de boerenbond gekocht voor nog geen 2 euro. Ideaal! Helemaal een kunststof handvat en hij werkt heerlijk. Als ik thuis ben nog maar wat van die kwasten kopen.
Daarna afgespoeld en elke band nog drie keer moeten behandelen met APC totdat er geen bruine smurrie meer vanaf kwam.

Voor:

P1000072.jpg


Tijdens:

P1000107.jpg


P1000110.jpg


P1000111.jpg




Auto met de enorme tuinslang afgespoeld. Wat een flinke druk zit er daar op de kraan.

Wassen met Meguiars washmitt en Meguiars shampoo.

Auto niet afgedroogd, maar meteen gekleid met aggressive klei van Meguiars en LT 1:1 en Mothers gele claybar en mothers detailer spray. Wat ruikt dat spul lekker.

Vreemd genoeg kwam er van de motorkap bijna geen viezigheid vanaf. Eerst de gele klei gebruikt en daarna de rode. Nee, niks hoor.
Maar van de kofferbak en het dak kwam met twee vegen behoorlijk wat er vanaf.

P1000113.jpg



Vervolgens gepolijst.
Uiteindelijk uitgekomen op een LC gele CCS pad met Meguiars Ultimate compound met behulp van de Shurhold DAP. Hetzelfde geluid als de DAP500. De shurhold heeft alleen een tegengewicht en maakt hierdoor de DAP iets zwaarder dan de bekende DAP van CC.
Als laatste Monello finale (die had ik van thuis meegenomen) op een groene pad. Alleen de motorkap en het dak heb ik met Ultimate Compound en Monello finale gedaan, de rest van de auto ivm tijdsgebrek op groen en monello finale.

Hier heb ik geen foto's van gemaakt.

Als glaze de Black Hole van PB, gevolgd door de PB EX-P en tenslotte als carnauba wax de P21S.
p21s.jpg


Het zwarte kunststof aan de zijkanten behandeld met Forever Black Bumper & Trim Dye Kit.
foreverblack.jpg


Glas gereinigd met Meguiars NXT glass cleaner.

Banden in de Wolfgang Black Diamond met behulp van een fantastische applicator.

De durafoam applicator

durafoam.jpg


Ik heb nu 4 verschillende ooit gebruikt, maar deze is echt een topper. Je krijgt helemaal geen vieze handen.
Ik gebruik thuis zelf deze klik, maar het gele laat al los en ik moet altijd handschoenen dragen. Deze is ook veel stugger.
Voor mij niks anders meer dan de durafoam.

De auto is eigenlijk nog niet helemaal af, maar mijn broer vond hem fantastisch.
De krassen zijn niet helemaal weg, daarvoor is er een rotary nodig en daar begeef ik me niet aan.

P1000128.jpg


P1000129.jpg


P1000130.jpg
 
Ondanks de schade een superresultaat! :)^ En nu ga ik naar de boerenbond want die kwast ziet er idd erg handig uit. :grinning:
 
Ik ben weer eens in California. Nou, de zwarte auto is 5 maanden niet gepoetst. ]-0
Heeft mijn broer geen tijd voor, zegt hij.
Hij zit onder de bird droppings. En de swirls liegen er ook niet om.
En helaas mag ik van mijn man niet nu gaan poetsen. En mijn handen jeuken zo erg.
 
Heb vandaag toch even de kans had om de auto te wassen en in de wax te zetten.
Gewassen met PB slick and suds en Meguiars Wash mitt. Daarna een gedeelte met P21S cleaner. Ik kwam er halverwege het aanbrengen van de wax achter dat ik die hier ook nog had. Ook handig om de ruiten mee te cleanen. Er zit hier behoorlijk wat kalk in het water. Motorkap en dak met Collinite 845 gewaxt en overige delen met P21S wax gedaan. Ruiten met Meguiars NXT Glass cleaner gereinigd.
Ben benieuwd wat broerlief straks zegt, als hij terug komt.

Geen foto's.
 
diep respect Daniëlle, dat je dat er nog van hebt kunnen maken :)^ :)^

Die oldies kunnen ook wel een detailbeurt gebruiken....als ik jou resultaten op de Honda zie....dan moet je van die USA-cars ook een prachtauto kunnen maken ;)
 
Wow, wel knap dat je er dit van weet te maken..
Ik zou em gewoon naar een goede spuiter gebracht hebben.