De stappen die ik heb uitgevoerd:
Eerst de banden en velgen gereinigd.
De helft met Black Fire en de andere twee met groene APC 1:4 van Meguiars.
De kwast heb ik bij de boerenbond gekocht voor nog geen 2 euro. Ideaal! Helemaal een kunststof handvat en hij werkt heerlijk. Als ik thuis ben nog maar wat van die kwasten kopen.
Daarna afgespoeld en elke band nog drie keer moeten behandelen met APC totdat er geen bruine smurrie meer vanaf kwam.
Voor:
Tijdens:
Auto met de enorme tuinslang afgespoeld. Wat een flinke druk zit er daar op de kraan.
Wassen met Meguiars washmitt en Meguiars shampoo.
Auto niet afgedroogd, maar meteen gekleid met aggressive klei van Meguiars en LT 1:1 en Mothers gele claybar en mothers detailer spray. Wat ruikt dat spul lekker.
Vreemd genoeg kwam er van de motorkap bijna geen viezigheid vanaf. Eerst de gele klei gebruikt en daarna de rode. Nee, niks hoor.
Maar van de kofferbak en het dak kwam met twee vegen behoorlijk wat er vanaf.
Vervolgens gepolijst.
Uiteindelijk uitgekomen op een LC gele CCS pad met Meguiars Ultimate compound met behulp van de Shurhold DAP. Hetzelfde geluid als de DAP500. De shurhold heeft alleen een tegengewicht en maakt hierdoor de DAP iets zwaarder dan de bekende DAP van CC.
Als laatste Monello finale (die had ik van thuis meegenomen) op een groene pad. Alleen de motorkap en het dak heb ik met Ultimate Compound en Monello finale gedaan, de rest van de auto ivm tijdsgebrek op groen en monello finale.
Hier heb ik geen foto's van gemaakt.
Als glaze de Black Hole van PB, gevolgd door de PB EX-P en tenslotte als carnauba wax de P21S.
Het zwarte kunststof aan de zijkanten behandeld met Forever Black Bumper & Trim Dye Kit.
Glas gereinigd met Meguiars NXT glass cleaner.
Banden in de Wolfgang Black Diamond met behulp van een fantastische applicator.
De durafoam applicator
Ik heb nu 4 verschillende ooit gebruikt, maar deze is echt een topper. Je krijgt helemaal geen vieze handen.
Ik gebruik thuis zelf deze klik, maar het gele laat al los en ik moet altijd handschoenen dragen. Deze is ook veel stugger.
Voor mij niks anders meer dan de durafoam.
De auto is eigenlijk nog niet helemaal af, maar mijn broer vond hem fantastisch.
De krassen zijn niet helemaal weg, daarvoor is er een rotary nodig en daar begeef ik me niet aan.