• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ValetPro Bilberry

megane_cc

Detailing rookie
7 sep 2008
467
0
De ValetPro Bilberry heb ik gisteren ontvangen, in een lege Meguiars Hot Rims All Wheel cleaner bus (inhoud 710ml.) heb ik 100ml bilberry ingedaan en de rest gevuld met water, dus eigenlijk een verhouding 1/7. Vandaag de wieldeksels van de Modus, die twee weken geleden nog met Hot Rims All Wheel cleaner gedaan werden, aangepakt op identiek dezelfde werkwijze, dus even natsproeien met water, product op vernevelen, tweetal minuten laten trekken en dan met een 1 euro kostende natgemaakte MFhandschoen van den Action de wieldeksel nog eens nagegaan, dan deksels afgespoten met waterlans en de deksels zijn volledig proper en zonder enige moeite ontdaan van remstof.
Een vergelijking met de Hot Rims All Wheel cleaner van Meguiars en de Bilberry:
- reiniging: beide producten zijn aan elkaar gewaagd.
- geur: Bilberry ruikt een stuk aangenamer.
- gewaarwording: heb last van exceem en bij gebruik en aanraking met de handen van de Hot Rims voel ik telkens een lichte prikkeling, dit heb ik niet gevoeld bij de ValetPro.
-prijs: Hot Rims All Wheel Cleaner - 710 ml (verdund product) --> € 15,99 , ValetPro Bilberry Safe Wheel Cleaner - 1000ml (onverdund, dus in een verhouding van 1/7 vergelijkbaar met 10 bussen Hot Rims) --> € 12,99. Een schot in de roos dus!!!
 
Mooi zo, heb de bus ook sinds gister binnen en ben benieuwd ze te testen. De hot rims vind ik altijd iets te agressief en ruikt ook zeer chemisch. Ik eens kijken hoe de bilberry het doet tegenover de megs wheel brightner
 
De Bilberry is idd een erg fijne velgenreiniger! Ik gebruik um al een tijdje, voornamelijk voor LM velgen aangezien de WB van Meg's op bepaalde typen velgen doffe plekken achterliet!
 
Ik gebruik nu een half jaartje Bilberry, 1:2 voor de zwaardere vervuiling (1:1 is ook mogelijk) en 1:5 voor de twee wekelijke wasbeurt. Het werkt erg fijn en lijkt mij wat minder agressief voor de velg dan de Megs wheel brightner, reinigende werking is erg goed (1:2 beter dan WB) en het ruikt ook een stuk aangenamer en dat maakt het prettiger om mee te werken. Verwerking is ook goed, als je velg al nat is en je spuit dan de Bilberry er op, even laten inwerken en dan met een wheelbrush (weinig druk nodig) aan de gang krijg je een dikke schuimlaag. Even goed naspoelen en de velgen zijn weer schoon, een aanrader.

Gr. Bas
 
Ik kreeg met Bilberry 1:4 de velgen niet proper. Nu, ik had dat eigenlijk wel verwacht. De velgen in kwestie liggen al anderhalf jaar onder de wagen en zijn enkel mee gewassen met de wagen zonder velgenreiniger of velgenwax. Op zich zien de velgen er wel altijd goed uit, maar de gekende zwarte stipjes zijn toch overvloedig aanwezig. Heb niet intensief gewerkt, dus ik zie nog wel mogelijkheden om het te verbeteren, maar het is dus al zeker geen wow-product om eens snel de velgen proper te maken. Volgende keer ga ik het puur of 1:1 gebruiken denk ik.

Wat is eigenlijk het beste. Eerst velgen reinigen met Bilberry en dan kleien? Of eerst kleien en dan de allerlaatste resten nog eens proberen weg te krijgen met Bilberry?
 
@Vanguish,

De volgorde voor het reinigen van velgen is:
- Reinigen met velgenreiniger, bilberry in dit geval,
- Teer verwijderaar voor de zwarte puntjes
- Kleien
- Polijsten
- Velgenwax

Bilberry is niet gemaakt voor het verwijderen van de zwarte puntjes, daar is echt een teerverwijderaar voor nodig(Autoglym/ Tradis)

Correct me if I'm wrong!
 
Thanks, zo ga ik het doen. Vorige keer had ik eigenlijk niet genoeg tijd om het goed te doen.
Na de examens gaan die velgen er als nieuw uitzien (hoop ik)... :)
 
Als mijn bus velgenreiniger leeg is, ga ik deze ook aanschaffe, al veel goeie commentaren en resultaten van gezien:)^
 
Ik had de Bilberry eigenlijk al op mijn verlanglijstje staan, maar ik heb mijn velgen al in de Rimwax staan.
De velgen zijn nu met een sopje zo goed als schoon te krijgen, op plekken aan de velgrand zelf na dan.
Is de Bilberry een goede aanvulling op de Rimwax of kan ik deze beter aan mij voorbij laten gaan?
 
Als je je velgen bijhoud kan je ze gewoon proper krijgen met shampoo ,bij niet beschermde velgen kan er een echte velgen reiniger aan te pas komen.
Het is zowiezo iets wat je wel ooit kan gebruiken en een goede aanvulling voor de collectie.
 
Minder agressief zou ik niet durven zeggen ,ik geloof dat deze gewoon niet op zuren gebaseerd is.
Vermoedelijk zal dit op je rimwax gaan inwerken. Als je het verdund minder snel ,maar het zal zowiezo vreten aan de laag. Shampoo doet dit trouwens ook ,maar in veel mindere mate.
 
Heb de bilberry nu al een aantal keren kunnen testen en vind hem beter werken dan de wheelbrightner. Ook een aangenamere geur, wat me er ook aan opvalt dat er door de bilberry een pak meer troep van de banden afgaat dan met de wheelbrightner.
 
Ben al even op zoek naar een goede niet agressieve velgenreiniger. Ik kan me vergissen, maar ik kan de Bilberry niet in de webwinkel van Carclean.com vinden. Waar kan ik Bilberry kopen? Of zoek ik niet goed?
 
Dan zal de Bilberry even niet op voorraad zijn, denk ik.
Het lijkt erop dat CC sommige producten dan (tijdelijk) van de webshop haalt.

(is dat ook echt zo? :weetniet )
 
Correct, als de levertijd lang wordt dan halen we bepaalde producten offline, om te voorkomen dat iemand lang op zijn bestelling moet wachten.

Hij komt als het goed is morgen of overmorgen eindelijk weer binnen. :party:
 
Zit te denken aan onderstaande producten voor het reinigen van de velgen:

- Daytona Speed Master Wheel Brush
- Meg´s Wheel Brightener voor de wat zwaarder vervuilde velgen
- Valet Pro Bilberry voor de minder vervuilde velgen
- Meguiar's Professional Wheel Brightener Spuitfles
- Meguiar's Professional 'Chemical Resistant' Sprayer

Iemand nog iets aan toe te voegen?