• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Van kwaad tot erger - polijsten DAP

Fijn om te horen Maaike! Lees het verhaal nu pas, wel balen zeg. Maar alles is weer goed gekomen. Heb je spot buff pads voor de moeilijker bereikbare plaatsen? Anders gewoon met een hand pad!

Ja hoor, ik heb de spotbuff pads.
Onmisbaar met die dramatische bumpers en achterklep aan deze cuore.
Ondertussen alle panelen aan het polijsten met Mezzo op wit. Wordt wel warm nu in de garage en aangezien ik mijn Franse bull met dit warme weer in de gaten moet houden zal ik rond het middaguur stoppen.
Denk dat ik tot en met dak wel afkrijg.
Deuren, zijpanelen en spatborden moeten dan nog.
Kan woensdag verder. Niet ideaal, maar is niet anders.
Ik weet nu in ieder geval wel dat ik poorboys niet meer gebruik op mijn lak.
Mocht iemand belang hebben bij de complete SSR serie, 1, 2, 2.5 & 3 dan hoor ik het wel. Ik blij mooi bij Monello/ Menzerna!

Hallo Maaike,

Vorige week heb ik tijdens de DAP 500/900 clinic een DAP900 Raffini startersset gekocht :jippie . Ik heb daar mijn allereerste DAP ervaringen opgedaan. Wij hebben als tweede auto een...jawel...rode Cuore uit 2003 :lol . Dat wordt waarschijnlijk mijn eerste DAP-project. Omdat de auto half april een (handmatige) full detail heeft ondergaan vind ik het jammer om de boel nu al weer te strippen. Hij ziet er nog supermooi uit. Omdat ik de auto handmatig al erg "swirlarm" had gekregen wordt mijn aanpak waarschijnlijk: wassen, kleien, Monello Mezzo op wit, Monello Finale op zwart, Black Hole op zwart, EX-P met de hand op rood en Natty's met de hand op de concorso...Succes met je ellende, ik hoop dat je de auto weer superstrak krijgt.

Fijn om te lezen dat het uiteindelijk toch gelukt is! :cool Zou helemaal gek worden als dat mij zou gebeuren met mijn kennis (0,0 dus)... :o

Ben je geeindigd met zwart ? Of heb je het bij wit gelaten zoals hierboven ook mensen wel eens gedaan hebben..

Ik ben nog niet klaar.
Moet het helaas uitsmeren over meer dagen.
Ik wil finishen met finale op zwart in ieder geval

@Fouke: wat leuk, nog een Cuore! Heb je die met de 'ronde' kont, de L701, of de nieuwere versie al? De L251?
De L701, waar ik in rijd, is voor het laatst gemaakt in 2003, maar toen is ook de L251 al in productie genomen.
Mijn moeder heeft de laatstgenoemde nog gereden in het blauw, een Cuore Nagano Sporty, met werkelijk alles er op en eraan.
Voor een leuk bedrag mocht ik hem overnemen, maar ik vind die Cuore's gewoon echt niet mooi. Ze zijn me te hoog en te rechthoekig.
Iedere dag opnieuw (althans als ze thuis zijn) moet ik horen hoe dom ik ben geweest die auto niet overnemen, airco e.d.
Maar...mijn wagentje vind ik vele malen unieker, minder luxe, maar mooier (minder lelijk), vind hem stabieler in het rijgedrag e.d.

@Chicco: ook ik ben nog niet zo heel lang bezig met detailen hoor, aldoende leert men. Wijze les geweest dit!

Chicco_Himself zei:
Fijn om te lezen dat het uiteindelijk toch gelukt is! :cool Zou helemaal gek worden als dat mij zou gebeuren met mijn kennis (0,0 dus)... :o
Daarvoor zitten we toch allemaal hier: om van elkaar te leren ! De kennis die iemand heeft geeft ie door en diegene geeft ook weer door etcetcetc

Wij hebben de L251. Het zal één van de eersten zijn denk ik. Mijn moeder heeft hetzelfde type die jij hebt, een donkerblauwe (metallic). Omdat onze Cuore zo mooi rechthoekig is lijkt hij me een perfect testobject voor de DAP. Ik kan eenvoudig de auto denkbeeldig in vlakken verdelen. Ook lijkt hij me voor 90% met de DAP te behandelen: recht toe recht aan. Wat voor lak zit er eigenlijk op onze Cuore? Geeft het ook af op de polijstpads? Wat mij opvalt is dat de beading op de Cuore heel anders is dan op onze Qashqai. De Cuore heeft nog steeds mooie ronde druppeltjes, de Qashqai meer vlekkerige druppeltjes. Zou dat aan de laksoort/hardheid kunnen liggen?

PS: jouw type Cuore is veel pittiger dan ons type, dat merk ik als ik in mijn moeder's auto rijd. De L251 is echter wat ruimer en stuitert wat minder. Veel succes met je project! Met de Monello producten lijk je de boel te gaan redden :) ...blijft de vraag waarom de SSR serie bij jou niet werkte :'(

De nieuwere Cuore, dus de opvolger van de L251 vind ik dan wel weer wat mooier, maar nog steeds dat ik denk van: ja...dat is 't.
De Cuore van mijn moeder had een metallic lak, dus ook weer heel anders dan de lak van mijn Cuore. Die zal dan ook niet afgeven. Ik denk sowieso dat die nieuwe lakken niet meer afgeven, maar ik ben geen kenner, dus durf dat niet met zekerheid te zeggen.
Die van mij geeft af, niet normaal! Alles zit onder als ik ermee bezig ben haha....pads worden roze, doeken idem en ik zelf zit ook helemaal onder ;)

Ik heb natuurlijk in het begin toen hier de twee Cuore's nog stonden wat geprobeerd...ik heb zelf ook het idee dat de L701 wat feller is...met name in het optrekken en snelheid maken.
Maar ach...ze zijn niet gemaakt als zijnde racemonsters.
Momenteel rijdt moeders in een witte Sirion GT met mooie OZ anniversary velgjes:love
Vind het alleen nog steeds jammer dat ze de simpele versie gekozen heeft wat carosserie, geen bumpers met mistlampen ofzo, gewoon simpel. Wel een dubbele uitlaat en lekker geluidje...