• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vanaf nu ben ik er ook bij...

Ronny81

Detailing trainee
27 jul 2017
12
35
43
Limburg - België
Beste,

Ik ben Ronny en ben sinds kort de trotse eigenaar van een nieuwe BMW 5 touring saphir zwart met pianolak interieur en wit dakota leder oyster.


Aangezien dit mijn eerste zwarte auto is ne ook eentje uit het hogere segment wil ik hem vooral mooi ne proper houden. Zowel van binnen als van buiten.

Zelf zal ik nooit een echte detailer worden die met machines aan de slag gaat enzo, maar wel wil ik te weten komen welke de beste producten zijn om de wagen met de hand te onderhouden.
Dit zowel voor het interieur als voor het exterieur: welke polisg, welk wax, welk detailer ode beste alles in één producten en hoe en wanneer te gebruiken en dergelijke

Het zou ook fijn zijn mocht iemand van in de buurt me hierin wegwijs kunnen maken.

Grtjs,

Ronny
 
  • Leuk
Reactions: Rikky
Welkom Ronny. Gefeliciteerd met je nieuwe bolide.
De term beste product is absoluut niet te noemen, want welke auto is de beste. In jouw optiek nu de BMW 5 serie maar in mijn optiek een hele andere terwijl ze allebei goed zijn....

Ik zou je adviseren lekker op dit forum te zoeken naar stappenplannen, product reviews en al je vragen zullen beantwoord worden.
Om je op weg te helpen:
https://forum.carclean.com/forums/wax-sealants-en-detailersprays.18/
https://forum.carclean.com/forums/polish-cleaners-compounds-en-glaze.19/
https://forum.carclean.com/forums/interieur.23/
 
Welkom Ronny, de weg naar carclean gevonden zie ik? Nick1407 van op Bimmerboard ;)

Het is inderdaad een goed begin om de stappenplannen al eens door te nemen. Verder zal je merken dat "goede producten" vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur is. En testen... veel testen
 
Dag Nick,

Ja inderdaad ook op dit forum beland, bedankt voor de tip ;).

Misschien dat jij als detailing trainee of anderen mij wat raad kunnen geven.
Ik ken er eigenlijk helemaal niets van maar wil mijn zwarte BMW leasingwagen toch een beetje in goede conditie houden, zeker omdat hij ook altijd onder een carport staat en niet in een afgesloten garage.
Ik ben volledig mee met het wassen volgens de twee emmer methode en goed drogen.
Maar het reinigen, kleien, compounden, polishen en waxen zie ik minder zitten en neemt veel tijd beslag.
Ik ben dan ook op zoek naar een meer all in one product om de wagen in goede staat te houden. Misschien dat autoglym super resin polish hiervoor geschikt is of zij ner andere en betere producten, hoe vaak moet je deze dan gebruiken, ...
Waxen is ook wel ok, maar bestaat er dan aub eentje die je moet opwrijven en daarna onmiddellijk kan uitpoetsen zonder eerst te laten kuren en hoe vaak doe je dit dan weer best ... ?

Alle tips en gebuikerservaringen zijn welkom.

Alvast bedankt !
 
Welkom op het forum Ronny.
Kleien is niet zo'n karwei als het misschien lijkt en dat doe je misschien 2 x per jaar. Ook een wax smeren is geen dagtaak en meestal is de curetijd niet lang. Dat is een leuk begin en misschien smaakt dat naar meer (zelfs met een leaseauto) ;)
 
Welkom op het forum. Ik zou de topics van Istnogferarie eens goed door lezen. Nu komt er misschien veel op je af en heb je veel vragen waarvan de antwoorden hier op het forum staan.
 
Ronny, je kan je wagen wekelijks in het sop zetten met een wash & wax. Dit zal zeker effect hebben. Het kleien is inderdaad niet echt een hels karwei. En je zal zien dat dit echt effect heeft op de glans, want hoe gladder de lak hoe beter de wagen blinkt. Er zijn waxen die je zelfs maar 10 min moet laten curen. Je wrijft deze op (heel dun laagje!) en wanneer je het volgende paneel in de wax gezet heb, kan je het vorige paneel al uitwrijven

Bij mij is het ook zo begonnen op m'n leasingwagen. Ik wou er ook niet veel tijd in steken, maar dit is anders uitgedraaid