• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vaste wax en vloeibare wax combineren?

DC 1991

Detailing chief
16 sep 2013
149
103
33
Zoals de topic titel al aangeeft is mijn vraag:

Kan je een vast wax en een vloeibare combineren?
Zoja hoe gaat dat dan? eerst de vloeibare wax aanbrengen met een dap en daarna de vaste wax met de hand?

Kon geen topic vinden of heb er anders overgekeken :-"

Waxen kun je layeren, ofwel laag over laag aanbrengen. Het lijkt me dat dit ook kan met vloeibare en vaste waxen. Aanbrengen van de eerste laag, curen, uitbuffen, een uurtje of wat (liefst 12-24) wachten en de tweede laag aanbrengen etc.

IbizaSigno;348622 zei:
Waxen kun je layeren, ofwel laag over laag aanbrengen. Het lijkt me dat dit ook kan met vloeibare en vaste waxen. Aanbrengen van de eerste laag, curen, uitbuffen, een uurtje of wat (liefst 12-24) wachten en de tweede laag aanbrengen etc.

Die 2e laag aanbrengen na 12/24 uur volstaat het dan om de auto te wassen, drogen en dan de verse laag wax aanbrengen?
Of vergeet ik dan wat?

Welke waxen ben je van plan te combineren?
Het is over het algemeen aan te bevelen, degene met de hoogste standtijd als eerste aan te brengen.

Het mooiste is om in de tussentijd de wagen niet te gebruiken (binnen zetten is dan ideaal).
Wanneer je met de wagen rijdt, dan kunnen er verontreinigingen op het lakwerk komen (zoals bijv. teerspatten), die je niet met een simpel wasbeurtje weg krijgt.

@Ric325i: je kunt wassen, drogen en een laagje aanbrengen. Een waterless wash zou ook kunnen. De 12-24u is bij wijze van ideaal, je kunt ook prima een laag aanbrengen na een uurtje of drie. Waar het hem in zit is dat je wax aanbrengt, laat curen en dan afneemt. Daarna moet de wax nog uitharden, verder opdrogen. Dat kost tijd. Meestal neem ik na een half uurtje de lak nogmaals af.