• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Veel verschillende vragen over producten en tips gevraagd.

Brutus

Detailing rookie
15 mrt 2012
3
0
Beste mensen ik heb de afgelopen 2 jaar me meer intensief bezig gehouden met detailen van me autos. Heb daar veel plezier van.

Gebruik nu op dit moment de volgende producten:

Meguiars gold class shampoo
Meguiars clay
Meguiars detailer
Eigen fabrikaat voeder met carnuba van auto poets bedrijf hier uit de buurt
Meguiars gold clas wax vloeibaar
Meguiars pads
Meguiars wash mit
Meguiars drying towel
Meguiars hot tire shine
Turtle wheel brush

Maar nu mijn vragen:

Die clay kit van Meguiars ben ik zeer tevreden over maar is er een betere?

Die pads zijn bij mij bijna versleten wat zijn goede vervangens ik breng er mijn wax en carnuba spull mee aan?

Dat carnuba voeder is bijna op en bedrijf bestaat niet meer wat zou een goed product zijn om deze te vervangen?

Ik heb ook begrepen dat je na een vloeibare wax een paste wax moet aanbrengen is dat beter? Zo ja welke dan?

Ik heb ook die meguiars drying towel 2 stuks maar ben er niet tevreden over heb 2 doeken nodig om 1 auto droog te maken welke zou beter zijn?

Zit ook nog wat met glass cleaner voor heen deed ik dit met een sopje maar zit er nu ook aan te denken om dodo juice menthol glass cleaner te halen maar ik heb beplakte ruiten zou dat wel gaan of kan ik beter een andere nemen?

En omdat ik nu al soms 4 a 5 uur met me auto bezig ben zit ik aan poetsmachine te denken is dat een goede optie op de tijd wat te versnellen?

En zag ook in de webshop een foam lans voor op een karcher die heb ik liggen. Maar scheelt dat in tijd of zijn er juist weer andere voordelen?
 
Hier vindt je al een hoop info:

https://forum.Carclean.com/threads/volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/
 
Dat topic had ik al gelezen vandaar juist mijn vragen ik zie door de webshop de bomen het bos niet meer
 
Brutus zei:
Die clay kit van Meguiar's ben ik zeer tevreden over maar is er een betere?
Prima kit maar de Monello kit is prijstechnisch een stuk interessanter:
Kleiset

Brutus zei:
Die pads zijn bij mij bijna versleten wat zijn goede vervangens ik breng er mijn wax en carnuba spull mee aan?
Met deze pad

Brutus zei:
Dat carnuba voeder is bijna op en bedrijf bestaat niet meer wat zou een goed product zijn om deze te vervangen?
Geen idee, google er even op.

Brutus zei:
Ik heb ook begrepen dat je na een vloeibare wax een paste wax moet aanbrengen is dat beter? Zo ja welke dan?
Er KAN na een sealant (vloeibaar) een carnaubawax aangebracht worden maar dat hoeft helemaal niet.

Ik heb ook die Meguiar's drying towel 2 stuks maar ben er niet tevreden over heb 2 doeken nodig om 1 auto droog te maken welke zou beter zijn?
Met deze doek.

Brutus zei:
Zit ook nog wat met glass cleaner voor heen deed ik dit met een sopje maar zit er nu ook aan te denken om dodo juice menthol glass cleaner te halen maar ik heb beplakte ruiten zou dat wel gaan of kan ik beter een andere nemen?
Op mijn ramen folie gaat het perfect.

Brutus zei:
En omdat ik nu al soms 4 a 5 uur met me auto bezig ben zit ik aan poetsmachine te denken is dat een goede optie op de tijd wat te versnellen?
Het gaat sneller maar veel belangrijker; je haalt een beter resultaat omdat je meer swirls en krasjes weg kunt halen.

Brutus zei:
En zag ook in de webshop een foam lans voor op een karcher die heb ik liggen. Maar scheelt dat in tijd of zijn er juist weer andere voordelen?
Scheelt geen tijd, sterker nog het kost vaak meer tijd omdat het een aanvulling op het wassen is en geen vervanging van.
 
Als droogdoek zou ik de Delirium aanraden, fijne droogdoek waarmee de hele auto in eens droog kunt maken. Wat betreft de handpads zou ikde pads van Monello aanraden, heerlijk zachte pads van een fijn formaat.