• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

velcro backingplate

megane_cc

Detailing rookie
7 sep 2008
467
0
Hoi poetsfreaks,

Ben daarstraks blijkbaar wat te brutaal geweest met het aftrekken van de pad met als resultaat dat de velcro voor de helft los is getrokken van de backingplate. Is dat met een bepaalde lijm opnieuw stevig te verlijmen of is de backingplate voor de vuilbak?
 
Bij mij ook gebeurd met een so1o pad van Meguiar's. Weer keurig kunnen lijmen met Bison Kit! :ja
 
Heb Bison Montagekit gebruikt, tot op heden zit het nog vast.... (Meg's pad, velcro lag compleet los).

De montagekit is sterk, en niet te vloeibaar, dus daarmee heb je de meeste kans op succes. Als de lijm te vloeibaar is zuigt het in de foam en kun je de pad wel weggooien.
 
Als ik het zo lees is juist het velcro van de machine los gegaan?
 
Oh, ik meende (kennelijk net als m'n voorgangers) dat het om de pad ging... :confused: Maar zoals ik het nu lees gaat het inderdaad om de plate.

Nou ja, zelfde recept zou ik zeggen, montagekit lijkt me nog steeds de beste kanshebber. ;)
 
Je moet even goed de toepassingen lezen. Die ik de laatste keer gebruikt heb was trouwens wit (tube). Maar je hebt het ook in andere kleuren en (blijkbaar) ook transparant. Ik zou even advies vragen welke de sterkste hechting heeft.

EDIT: kijk wel even dat het MONTAGE kit is, die is sterker dan de gewone Bison kit.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ik persoonlijk zou de Bison TIX nemen. De Bison kit is té vloeibaar waardoor het in de porieën trekt van de plate of pad.
De tix heeft dezelfde dikte als boter, zakt niet weg en is makkelijk uit te strijken met een spateltje.
Gebruik in ieder geval niet de montagekit, deze is te dik wardoor je bobbels onder de plate of pad kan krijgen.

Dit is Bison tix
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nicknameless zei:
Gebruik in ieder geval niet de montagekit, deze is te dik wardoor je bobbels onder de plate of pad kan krijgen.

Kwestie van goed uitsmeren, dan heb je nergens last van. ;)

Ik zou voor de sterkste hechting gaan, maar da's mijn opvatting.
 
Euh... bison kit werkt toch echt perfect bij mij, had het expres getest op een klein stukje, trok niet in, dus toen het losgeraakte deel behandeld. Pad werkt weer als daarvoor!
 
Ben effen in de diepe krochten van mijn opbergkasten in de garage gaan snuffelen en vond daar nog een tube Fix All High Tack van het merk Soudal die dezelfde kenmerken had als deze van de Bison montagekit had en dewelke ik in het voorjaar gebruikt had om 't één en 't ander in huis permanent te verlijmen. Mijn stoute schoenen aangetrokken en deze montagelijm gebruikt voor de backingplate, de velcro lijkt na een uurtje al perfect te hechten aan de backingplate. Zal ze nog een nachtje laten drogen en morgen even uitproberen.

Thanks voor de adviezen!!!