• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velg krasjes ( schade )

kdpoloRline

Detailing rookie
22 okt 2015
4
0
Goeedemiddag beste forum leden !

Ben hier net nieuw eigenlijk naar dit forum toegestuurd voor wat hulp!

Zal me eerst even voor stellen . Mijn Naam is Carlo en komt uit Rijnsburg (ZH)​ En rij in een Polo R line van 10/2015

Nu heb ik een tijd geleden een nieuwe set velgen gekocht 17'' Cádiz velgen . maar nu blijkt dat er lichte krasje opzitten op een velg op de blanke lak laag... nu ben ik hier niet blij mee maar wou het wel gerepareerd hebben wou namelijk binnenkort met zomer banden er op laten slaan

Misschien is het nu wel extra zichtbaar omdat er geen band omheen zit met de band zal het wel iets minder erg lijken denk ik?

iemand advies of die mijn kan helpen op dit probleem te verkleinen / weg te halen?

Gr Carlo​

foto's

IMG_3147.webp

IMG_3141.webp

IMG_3139.webp

Yep!

Alleen ben ik bang dat er niks aan je probleem te doen is dan polijsten evt opnieuw lakken...
Misschien weet er iemand anders meer mogelijkheden, ik helaas niet...sorry

Oxidatie onder je blanke lak. Staan een aantal topics over dit zelfde probleem, zoals de mijne.

Wat gepolijst is, dat is te ''glad'' om een blanke lak goed op te laten hechten. Zodra er een gaatje is, zal de boel snel gaan oxideren.

De oplossing is dan om de gepolijste delen opnieuw te polijsten en dan heb je de optie om ze wéér af te lakken, maar dan krijg je na verloop van tijd hetzelfde gezeur.
Een andere optie is om het niet af te lakken maar goed te beschermen met een coating ofso, maar denk dat je dan ook weer hetzelfde zal krijgen.

Weer een andere optie is gepolijste delen, of de hele velg eigenlijk, te laten spuiten of dippen, etc.

Bij mijn velgen zal polijsten heel moeilijk gaan als ik het zelf doe. Veel ronde delen enzo. Dus ik vind het voorlopig prima en als ik ooit de defecten zat ben, laat ik ze wel spuiten ofso.

Greetz

• Leuk
Reacties: opelmark
Voor mij lijken dit toch meer krassen ipv aantasting.
zeker gezien het nieuwe velgen zijn en ze nog geen vocht of iets dergelijks gezien hebben, dus oxidatie lijkt me niet logisch.

• Leuk
Reacties: Zluytr
Lijken wel krassen door lomp banden op/af leggen?
Stoeprandje knuffelen waren ze wel dieper/langer geweest...

volgens mij ga je dit niet wegpoetsen en ook niet polijsten. Zie die structuur, denk dat je alle grijze delen zult moeten polijsten of opschuren en opnieuw spuiten

Als ik naar de vlekken kijk, lijkt mij dit toch wel zeker oxidatie onder de blanke lak. Ik heb precies hetzelfde. De gepolijste delen zal je dan opnieuw moeten schuren-polijsten. In de eerste post staat dat hij een TIJDJE GELEDEN nieuwe velgen heeft gekocht en ik neem aan dat ze dus al onder de auto hebben gezeten.

Als dit geen oxidatie is, dan zal je het moeten voelen met je nagels. Dan zijn het krassen in de blanke lak.

Hoe dan ook, er zal dan geschuurd en/of gepolijst moeten worden om dit weg te halen. Uit je blanke lak of uit je velg zelf. De structuur die je ziet lijkt wel of ze onbehandeld metaal hebben geslepen in die structuur ofso.

Greetz

Ik zie geen oxidatie hoor... Mijn eerste ingeving is ook dat dit komt door het (de) monteren van de banden.... Zal wel heel kwalijk zijn!

• Leuk
Reacties: bros
Klopt is geen oxidatie . zijn gewoon lichte krasjes en de velgen hebben niet onder een auto gezeten ! er hebben wel banden omheen gezeten omdat hij ze met band wou verkopen maar omdat ik zelf banden had moest die ze der afhalen . hij zei toen van er zit alleen beetje vettigheid op dus ik geloofde hem op ze woord maar na week of twee toen ik me x stierlijk vervelden op een zondag denk ik ga dat vet er even afhalen met spons ( geen schuuur spons ) en toen kwam ik er achter! zit ook maar op een velg.

Als de beschadiging door de lak heen is en de structuur van het metaal (de groefjes) heeft beschadigd gaat het lastig worden dit zelf te repareren. Wellicht toch proberen te polijsten wellicht gaat dat het er al beter uit late zien. Helemaal weg polijsten gaat je denk niet lukken