Beste, autoliefhebbers, detailers, poetsers, verslaafden, freaks...
Afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest aan mijn eigen peugeot velgen.
De velgen zijn origineel geleverd bij mijn auto. En ik denk dat ze sinds 2006 niet meer zijn schoon gemaakt aan de binnenkant. Omdat ik inmiddels op een setje winterbanden rijd, kon ik mijn zomerset eens goed onder handen nemen!
Velgen vooraf:
Extreme vervuiling aan de binnenkant:
Na een rondje met een velgenreiniger, knapte het al aardig op!
Daarna zijn de velgen ingespoten met Monello Non Ferro:
Daarna zijn de banden gereinigd met Meguiars Super Degreaser:
Schoner dan dit kreeg ik de binnenkant van de velgen helaas niet.
Het aluminium is aangetast.
Daarna heb ik de velgen naar binnen gebracht, zodat ik lekker in de schuur bezig kon gaan.
Kacheltje op 20 graden, toen was het wel te doen.
Als eerste, met de caramelschijf en boormachine wat oude plakloodresten verwijderd. Ik kreeg niet alles weg, omdat die schijf net iets te groot is. Ik heb me er niet druk om gemaakt. De velgen zien er toch al niet meer mooi uit van binnen.
Daarna de velgen ingespoten met Valet Pro Tar And Glue. Om diverse teervlekken aan de binnenkant te verwijderen.
Daarna de boel gedroogd. En begonnen met het polijstwerk.
Dit maakte echt een enorm verschil! De velgen waren vooral erg dof. Na één hit met Monello Mezzo op een zwarte Monello Cone & DAP 900 V3 i.c.m oranje Monello pad. Kwamen ze er super mooi uit!
De glans was weer helemaal terug.
Een voor en na foto:
Na het polijsten, zijn de velgen ontvet met Nanolex EX.
Daarna zijn de velgen voorzien van Gyeon RIM. En de banden behandeld met Gyeon Tire.
En het eindresultaat:
Dat was 'm dan!
Groet,
Roy
Afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest aan mijn eigen peugeot velgen.
De velgen zijn origineel geleverd bij mijn auto. En ik denk dat ze sinds 2006 niet meer zijn schoon gemaakt aan de binnenkant. Omdat ik inmiddels op een setje winterbanden rijd, kon ik mijn zomerset eens goed onder handen nemen!
Velgen vooraf:
Extreme vervuiling aan de binnenkant:
Na een rondje met een velgenreiniger, knapte het al aardig op!
Daarna zijn de velgen ingespoten met Monello Non Ferro:
Daarna zijn de banden gereinigd met Meguiars Super Degreaser:
Schoner dan dit kreeg ik de binnenkant van de velgen helaas niet.
Het aluminium is aangetast.
Daarna heb ik de velgen naar binnen gebracht, zodat ik lekker in de schuur bezig kon gaan.
Kacheltje op 20 graden, toen was het wel te doen.
Als eerste, met de caramelschijf en boormachine wat oude plakloodresten verwijderd. Ik kreeg niet alles weg, omdat die schijf net iets te groot is. Ik heb me er niet druk om gemaakt. De velgen zien er toch al niet meer mooi uit van binnen.
Daarna de velgen ingespoten met Valet Pro Tar And Glue. Om diverse teervlekken aan de binnenkant te verwijderen.
Daarna de boel gedroogd. En begonnen met het polijstwerk.
Dit maakte echt een enorm verschil! De velgen waren vooral erg dof. Na één hit met Monello Mezzo op een zwarte Monello Cone & DAP 900 V3 i.c.m oranje Monello pad. Kwamen ze er super mooi uit!
De glans was weer helemaal terug.
Een voor en na foto:
Na het polijsten, zijn de velgen ontvet met Nanolex EX.
Daarna zijn de velgen voorzien van Gyeon RIM. En de banden behandeld met Gyeon Tire.
En het eindresultaat:
Dat was 'm dan!
Groet,
Roy