• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

velgen droog kuisen

dominod

Detailing rookie
18 sep 2010
19
0
Welk product kan men gebruiken om velgen droog of licht vochtig te kuisen (zonder water) tussen 2 wasbeurten in. Meg Quick Weel detailer vermeld ook dat het dient voor verse vervuiling. Krijgt dit product de remstof weg van enkele dagen? Welke producten gebruiken jullie op velgen tussen 2 wasbeurten in?
 
Als de velgen niet erg vies zijn, dan volstaat een detailspray zoals Poorboys World Spray&Wipe.

Wel bij het wassen met een velgenreiniger de velgen in de wax zetten. Is daarna makkelijker om schoon te houden. Een sopje volstaat dan of een detailerspray.

Misschien onnodig om te zeggen, maar gebruik je doek nadat je de velgen hebt gedaan, niet meer voor de lak... :-"
 
had Spray & Wipe gebruikt maar niet alle remstof ging eraf. Het is wel zo dat het een jaar geleden is dat ik ze nog eens polish en wax gebruikt heb op mijn velgen.

Nadien gebruik ik de doeken enkel nog voor mijn ramen ;)
 
hehe, de velgen krijgen het aardig te verduren, meer dan de lak. De standtijd van een wheelwax is minder dan een gewone wax.

Tis een kleine moeite om even je velgen te reinigen en in de wax te zetten. Om de 2 maanden zou voldoende moeten zijn.
 
Maar halen jullie dan elke keer de wielen eraf om ook de binnenkant van de velgen in de was te zetten??
 
Ik in ieder geval niet. Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik redelijk tussen de spaken door kan om het velgbed schoon te maken met een borstel en een washmitt.

Ik heb het 'geluk' dat ik black chroom velgen heb. Voordeel hiervan is dat vuil niet zo veel opvalt als bij gewone aluminium velgen.
Ook het velgbed is donker gespoten.

Bij aanschaf (2de hands) heb ik de velgen grondig gekleid, een polijstbeurt (PB PP) gegeven en voorzien van 2 lagen PB Wheel Sealant.
Voor de rest hou ik de velgen netjes bij. D.w.z. na elke wasbeurt spoel ik ze schoon met het restant sopwater.

Misschien een idee om deze te kopen? :weetniet

En het is een kleine moeite om de velgen aan de buitenkant te voorzien van een waxlaagje.
Kleine moeite, groot plezier. :)^

Ik zal ze eens per jaar eraf halen voor een goede detailbeurt.
 
I know, en met de detail brush kan ik het velgbed ook goed schoonmaken, alleen de wax op het velgbed krijgen (en weer uitwrijven) is erg lastig (vooral in de hoekjes )

De buitenkant gaat prima maar mijn velgbed staat dus nu niet goed in de wax tot ik ze of eraf haal of een slimme manier vind ;)
In ieder geval bij de zomer naar winterbanden wissel ga ik alle velgen eens goed schoonmaken en waxen :ja
 
Misschien niet de meest makkelijke methode, maar de auto opkrikken en de velgen vanaf de onderkant in de wax zetten? :weetniet

Mijn 206 staat redelijk hoog op z'n pootjes (model tractor zeg maar...). Als ik plat op m;n buik ga liggen, kan ik de velgen al in de wax zetten aan de binnenkant :grinning:
 
in mijn geval doe ik enkel het velgblad als de zomerbanden vervangen worden door de winterbanden en omgekeerd.
 
Grijnssssssssss ik heb alleen veel meer buik dan jij, maar met een krik zou het idd een stuk makkelijker gaan. :grinning:
 
Ik zweer nog steeds bij mijn zelfgemaakte "velg microvezeldoeken"
Zie : https://forum.Carclean.com/cc_postsm128765/velgenpoetsbeurt-met-aangepaste-MFdoek.aspx#post128765
Je velg moet het natuurlijk toelaten maar met mijn doek geraak je toch al ver hoor.
Ik zet wel elke maand even een wheelsealant-laagje op mijn velgen.:heart_eyes:
 
Diepte-investering: koop voor 1 euro een blauwe MF mitt van de Zeeman.
Drogen van de velgen, of uitpoetsen wax; ze zijn er ideaal voor.

Ik gebruik ze ook voor de onderkant van de auto (onderzijde bodykit) en de wielkast-randen....
Blijven de dure mitts gespaard voor het echte (lak)werk.
 
nicknameless zei:
Als ik plat op m;n buik ga liggen, kan ik de velgen al in de wax zetten aan de binnenkant :grinning:
Ehhh,de eert volgende keer dat ik je zie moet je me dat eens voordoen......op je buik onder een auto de velgen waxen:)_[]
 
@ Focusio
Top idee :)^

Met de brush krijg ik het inderdaad wel schoon, maar de wax moet hiermee ook lukken :ja