• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen eens gereed gemaakt voor de komende zomer

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Afgelopen week druk bezig geweest met mijn velgen om deze eens klaar te maken voor de zomer.
De velgens zijn bijna 6 jaar oud en nooit goed onderhouden geweest (behalve gewassen, maar geen remstof verwijderen enzo)

Vooraf:
- gewassen met PB Slick & Suds
- ingesprayed met Bilberry 1:5 en met een halma velgenborstel afgeborsteld-
- de binnenkant van de velg met een goedkope borstel van de action (99 cent, zie foto verderop)
- velgen ingespoten met WD40 en de grote remstof stukken en teer stukken verwijderd met een plastic schroevendraaier
- met APC 1:10 ontvet

Action borstel:
SDC10350.webp

Na de behandeling:
SDC10346.webp
(niet niet echt glimmen)

Daarna gekleid en gepolijst met Mezzo op oranje en Finale op een witte pad (handmatig). De bruine aanslag was alleen met polijsten weg te krijgen.

SDC10371.webp

SDC10372.webp

SDC10373.webp

SDC10349.webp

Daarna afgenomen met Spray & Wipe en een MF doek, vervolgens alles in de Natty's Blue gezet. Morgen doe ik denk ik nog en laagje.

Resultaat (niet naar de kleine beschadigingen kijken), ik wist niet dat mijn velgen zo konden glimmen:

SDC10383.webp

SDC10384.webp

SDC10385.webp

SDC10386.webp

SDC10387.webp

SDC10388.webp

SDC10390.webp

SDC10391.webp

SDC10392.webp

Helaas heb ik niet echt voor foto's maar zoals de meesten wel weten zien ze er behoorlijk goor uit na een herfstperiode tot december (toen kwamen de winterbanden erop).

Opmerkingen:
Ik wil nog eens een goede velgenborstel kopen, maar vind dat deze erg goed presteren en dat voor maar een paar euro. Ook wil ik de PB Spray & Rinse eens proberen en kijken wat deze doet tegenover de Bilberry. Helaas is het zo dat als je je velgen goed bijhoud en af en toe in de wax zet je de boel ongedaan maakt zodra je er met Bilberry of Spray & Rinse overheen gaat.

Op de banden zie je nog restanten van polijstmiddelen en de wax, deze wil ik verwijderen met APC, hopelijk knoei ik hiermee niet teveel op de velg.

Zeer netjes! Mooi geworden. Spray en Rinse werkt prima, maar heb geen ervaring met Bilberry. Voor het zware werk gebruik ik Divinol, echt een ageressieve reiniger.

De reguliere wheelwaxen blijven ook geen mega lang zitten.
Je moet het ziet als stapje vooruit lopen gezien straks bij de eerstvolgende wasbeurt je de velgen ook weer tegenkomt,
en deze zijn dan makkelijker schoon te maken.

Mijn gedachtegang is dat ook al smeer je er ooievaarskuitenvet op, als maar de remstof en het inbijten ervan tegenhoud.
Het blingbling gehalte is over algemeen toch van zeer korte duur gezien het feit dat ze veel te verduren hebben in zeer korte tijd.
Gemak dient de mens, scheelt mooi weer bikken / boenen / kleien etc :)

@bassiequick, dit was het enige wat ik aan wax had liggen. Ik was altijd in de veronderstelling dat ik mijn velgen nooit zou gaan onderhoud en daarom ook geen velgenwax of sealant aangeschaft. Misschien dat ik de velgen maar een paar keer per jaar wax, nu kom ik ook door de Natty's heen en kan ik later dit jaar eens kijken naar een andere wax om te proberen.

Ik ben er uiteindelijk een uurtje of 8 mee bezig geweest (verdeelt over een paar avonden). Dat hoeft maar 1x en nu kan je met veel minder tijd de velgen schoon houden.